Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Čtení Totemu v pátek 8. února
Autor: cit-i-zen (Občasný) - vloženo 15.1.2008

undefined

Čtení autorů Totemu se tentokrát  uskuteční v pátek 8. 2. 2008 od 20h  opět
 v Café FRA  na Vinohradech.

 

Jako host  tentokrát bude číst básník 

Milan Děžinský,  který pokřtí svoji novou sbírku  Přízraky

 

 

undefined

Všichni jsou srdečně zváni. 

Zvláště ti mimopražští.

 

 

Podrobnosti k místu konání:

Café a knihkupectví Fra, Šafaříkova 15, 120 00 Praha 2

http://www.fra.cz/cz/cafe-knihkupectvi-fra/ 

 

 

undefined



Poznámky k tomuto příspěvku
kalais (Občasný) - 16.1.2008 > škoda, že už tu nebudu, ale ať se to vydaří

<reagovat 
Petr Měrka (Občasný) - 16.1.2008 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 16.1.2008 > Petr Měrka> ty tam budeš, že to tak doporučuješ?
<reagovat 
 čtenář Petr Měrka - 16.1.2008 > stanislav> no to zrovna ne. ale proč bych nedoporučil.
<reagovat 
Šedo (Občasný) - 19.1.2008 > Já bych i přijel, leč v Praze se nevyznám, tudíž bych netušil, kam se vydati...
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 20.1.2008 > Šedo> Jestli o to fakt stojíš, popíšu ti spolehlivou cestu z libovolného pražského nádraží. A klidně i zpět. Včetně informací, jakou si koupit jízdenku na metro / tramvaj. Je to místo poměrně dostupné, žádná řiť na kraji města.
<reagovat 
 Šedo (Občasný) - 20.1.2008 > roburovo táhlo> Díky předem, jelikož pojedu z Brna se Student Agency, tak budu vystupovati na Florenci...
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 20.1.2008 > Skvělý. Se těším.
Doporučil 
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 21.1.2008 > Wenzla mám velice rád, důležitá sudička, ale čtu ho raději z výboru Pohodlný život, který je tak po staru poctivě vypravenej, než ze sebraného díla
<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 20.1.2008 > Dobrá volba, Jakube. (I když osobně dávám přednost starším kusům, Kašli... doufám, že aspoň maličko dojde i na to...)
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 21.1.2008 > roburovo táhlo> vida, já mám také rád Kašel, ale docela i Slovník, k Přízrakům se ještě vrátím a přečtu si je "normálně", ne s vědomím že ně mám psát recenzi
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 21.1.2008 > cit-i-zen> Slovník jsem četlo asi nejlíp, je výtečný. Bavilo mě to... a mělo jsem z toho krapítko ten pocit, že je mně to nějak příbuzné. (Nemám teď správné slovo, lepší než příbuzný. Někdy mám týž pocit u tebe. Pak je možná zajímavé, že u egila nikdy ;)) To samosebou nic neříká o tom, jesti jsou ty věci dobré, líbí se mi spousta věcí, které mně "příbuzné" vůbec nepřijdou. Přízraky jsem si koupilo kvůli těm starším knížkám. Vlastně jsem šlo do knihkupectví, že si koupím Děžinského. A protože starší nebyl na skladě, vzalo jsem čerstvého. Hledám ovšem ještě ten správný čas na pořádné čtení.
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 21.1.2008 > roburovo táhlo> to je zajímavé, co říkáš, protože i já měl s některejma svějma věcma pocit příbuznosti s M. D., ale říkal jsem si , no jo, to co píšu, to je takovej chudej M.d. , chudej v obraznosti.
Je ale zajímavé že u tebe jsem tu příbuznost nevnímal, tvé věci mi vždycky přišly, že rostou z pevné země, rozuměno, bez abstrakt, jaksi usazeně faktické, ale zároveň tu faktičnost přesuhující. Jinej van z toho cpo vidím koleme sebe, ale to asi jen pro určitou linii tvé tvorby, milý robure, protože jak váme, a jak pěkně říká pan zubař a překladatel Macek, tvá tvorba má mnoho faset.
Kašel si půjdu koupit do obrtníku, tam je.
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 21.1.2008 > roburovo táhlo> To je zvláštní, G.,

nikdy jsem nepocítil přítomnost jakýchkoli styčných ploch mezi texty Jakubovými (které jsou mi blízké skoro ve stejně mnoha ohledech, v kolika jsou mi vzdálené) a tvými. Přijde mi, že vaše věci jsou z úplně jinýho vrhu. Možná trochu ten Wernish, k němuž se Jakub hrdě hlásí, ale kterého, dlužno dodat, u něj moc nenacházím; to spíš u tebe.. Mám pocit, že mají tvoje věci jiný Tvar..

Ale Děžínskému se Jakub v některých ohledech blíží, to zas jo, mimo jiné tím, že se jeho verše vyznačují podobnou, až hmatatelnou "tělesností". Životností.

<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 21.1.2008 > cit-i-zen> Já bylo v Academii. Mrzí mě to na ten podnik. A vlastně mi to připomnělo, že jsem chtělo napsat Padevětovi, jak mě zlobí, že z jeho nařízení přestalo to knihkupectví dávat na nákup suprovou papírovou tašku.
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 21.1.2008 > cit-i-zen> Nejsem schopné tu příbuznost analyzovat a povědět, v čem je. Tady bych mohlo asi zkusit definovat jedině výčtem. Kde jsem ji cítilo. Nevím, nakolik jde o téma a o způsob. Ale myslím, že moc ne.

Znáš Oldřicha Wenzla?
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 21.1.2008 > egil> styčné plochy jsem kdysi vnímal např. tady:
http://www.totem.cz/enda1.php?a=46423


<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 21.1.2008 > egil> Ano, je to zvláštní. A nedokážu to pojmenovat. A vlastně nevím, jestli jde o příbuznost mezi texty a texty, nebo o příbuznost mezi texty a mnou. (Co se do mých textů dostane ze mě?)

Budu o tom ještě přemýšlet, ale myslím, že to něco není na těch textech vidět. Je to někde daleko vzadu, za nimi. Připodobňovalo bych to k leskle černé řece někde hluboko. Ale to bych muselo psát nějakou halucinofantasy.
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 21.1.2008 > roburovo táhlo> chceš-li papírovöu tašku, táhlo, musíš do Luxoru
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 22.1.2008 > roburovo táhlo> Mno tak to řekni rovnou:

i když maj naše věci jiný plodnice,
rostou z podobnejch podhoubí..

třeba Smrž (ty)
a Ucháč (Jakub)
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 22.1.2008 > ariel> Myslíš hravost typu Joker z Batmana?
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 22.1.2008 > egil> Takhle bych to právě asi říct nechtělo. Navíc... ucháč a smrž mají nakonec plodnice vlastně docela podobné. Akorát smrž, štíhlý, je poněkud víc elegán.
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 22.1.2008 > roburovo táhlo> zas tak podobný si nejsou, jsou pouze oba podobně atypický..

UCHÁČ

* Klobouk je 3 - 8 cm široký i vysoký, nepravidelně kulovitý, laloky jsou zprohýbané až mozkovité, ke třeni přirostlé. Bývá až kuželovitý, barvy tmavě hnědé až kaštanové.
* Třeň je 3 - 7 cm vysoký, 2 - 4 cm tlustý,dole i nahoře naduřelý až zploštělý, jamkatý, vrásčitý až brázditý, komůrkatý až dutý. Barvy bílé.
* Dužnina je barvy bílé, křehká
* Chuť i vůně příjemná.

SMRŽ

klobouk smrže polovolného je 2-5 cm vysoký zvonovitého tvaru, na povrchu s tupými žebry rozdělenými v protáhlé jamky. Klobouk je přirostlý ke třeni vnitřní plochou od vrcholu asi do poloviny. Zbarven je hnědě až olivově hnědé, někdy v jamkách žlutohnědé.
# Třeň je 3-10 cm dlouhý, 1-2 cm tlustý, válcovitý, dutý, křehký, dole slabě hlíznatý. Povrch jemně zrnitý, barvy bělavé.
# Dužnina je tenká, voskovitá
# Vůně je slabě houbová a chuť nevýrazná.
# Výtrusný prach je krémový.
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 22.1.2008 > ariel> Hm. Rozumím. Joker má svoje pravidla. Ale má: http://movies.yahoo.com/movie/1800340927/photo/593533 a Nicholson je v tom fakt dobrej.
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 22.1.2008 > egil> Jsou si opravdu v té atypičnosti podobni, mají podobně rozvrásněné stetsony. Viz zde: http://yoohoo.euweb.cz/cantor2004/aktual/aktual6-06/houbykb.html

I v atlasech bývají hned za sebou... jsou totiž příbuzní. A nevím dokonce, jestli to v některých taxonomiích není týž druh.
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 22.1.2008 > Nečekal jsem, že to poženeš až na rozlišovací úroveň mikroskopie!;)

Ale zanechme Googlu -
můžu tě ujistit, že na poli makrotaxonomie se jedná s polehlivě oddělitelné RODY (neplést s druhy!! viz věta: "A nevím dokonce, jestli to v některých taxonomiích není týž druh"), které se nikde, opakuji nikde, nevyskytly v tax. synonymikách (jak coby mladý mykolog jistě víš, první položkou pod popisem jakéhokoli taxonu je jeho historie - tedy tzv. synonymiky); oba rody jsou od sebe velmi snadno poznatelné - i pro laika..

Co já vím, tak např. způsob, jak je klobouk přirostlý ke třeni je jedním z nejpodstatnějších makroskopických znaků u těchto hub*; a u smrže, oproti ucháčovi, je klobouk přirostlý pouze horní polovinou vzdálenosti od vrcholu (bráno po laterální ose)..

Celkem podobná smržovi je kačenka sp. česká - vzrůstem i tvarem a dalšími znaky mnohem víc než ucháč -, ale je to samostatný rod, protože klobouk je s třeněm srostlý pouze v apexu (i zde je tento znak klíčový a na úrovni genery).

a vedle toho další znaky - např. textura klobouku: zatímco smrž má klobouk POKAŽDÉ (tím mám na mysli ve všech speciích) žebrovaný, ucháč jej má, též vždy, lalokovitě zprohýbaný..
___________

*pozn.: např. u hřibů (Boletus) stačí k taxonomickému členění na úrovni specií tvar síťky na třeni.
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 22.1.2008 > egil> Rádo s tebou půjdu do lesa :))
<reagovat 
Jonáš (Stálý) - 2.2.2008 > Pánové, vy tady děláte literaturu...
<reagovat 
zase zkrvák (Občasný) - 2.2.2008 > přijdu.
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter