Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí Jak zabít čas? z kolekce Drobné fantazie
Autor: Kapucín (Občasný) - publikováno 27.5.2002 (00:16:44), v časopise 25.6.2002
další>

 

Byli dva.

Vysocí, mladí, vlasy jim zářily ve slunci. Včera přišli k nám na zahradu, pilu a sekery v mozolnatých dlaních. Vyhlédli si kus času hned zkraje a pak, hned poté, co si do těch dlaní plivli chuť piva, se pustili do díla. Pila řvala, sekery dopadaly s ohlušující silou a já stála opodál, až na dno otřesená tou brutalitou. Dobrých padesát roků umíralo pod jejich rukama a rozpadalo se na malé uplakané kousky, jak roztínali léto po létu.

Teď se skláním a žár starých kamen mi olizuje tvář. Oni zabili včera, já zabíjím dnes. Plameny hltají další polínko, zatímco si z prstů otírám krev s ořechovou vůní a při pohledu z kuchyňského okna přes stodolu mi něco chybí.

Dneska bude svíčková.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Lord Kikin (Občasný) - 27.5.2002 > Zacatek mi prijde ponekud prilis vyumelkovany. Pak uz je to lepsi. Vety jsou plynulejsi. Jinak myslim, ze by se k tak staremu tematu hodilo lepsi zpracovani. V podstate - nebejt ty svickovy ...
<reagovat 
Čtenář - 27.5.2002 >
Body: 3
<reagovat 
Ackana (Občasný) - 27.5.2002 > Líbí se mi to, místy je to dramatické a jsou tam dobrá slovní spojení.
Body: 5
<reagovat 
čtenář Lebeda - 28.5.2002 > Me se to dost libi...jak ta atmoska, ktera z toho zpocatku stoupa..tak to zabijeni casu...tak ta svickova...neska sem slabej...
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 7.6.2002 > Ty jo, to je paráda! Už dlouho jsem nic takového nečetl, v krátkosti řekneš hodně, moc hezký!:-)
Body: 5
<reagovat 
čtenář radar - 15.6.2002 > Velice hezky řečeno. Škoda, že my, lidé, přes vůni svíčkové zapomeneme na to, že tam něco chybí...jen tak dál
Body: 5
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 17.6.2002 > Děkuju všem za názory, potěšily... :o)
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 19.7.2002 >
Body: 5
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 25.8.2002 > Ten zacatek...zprvu jsem si myslel, ze je to o tech mladicich, ale ...mam za to...ze je v tom neco skryteho.Napsal bych toho vice, ale jen bych opakoval ...ty nade mnou.:o) Drzim peste v dalsi tvorbe.Jde Ti to.
Body: 5
<reagovat 
 Kapucín (Občasný) - 26.8.2002 > P.i.k.o> Děkuju moc. :o)


<reagovat 
Vanili (Občasný) - 30.8.2002 > Krásné věty. Zajímavý nápad. Milé, hladivé, okouzlující.
Body: 5
<reagovat 
 Kapucín (Občasný) - 30.8.2002 > Vanili> Děkuju za ta slova. Od tebe těší dvojnásob. :o) 
<reagovat 
čtenář tomek - 2.9.2002 > ...zanechalo to na mně hezký dojem...ne,že bych si z toho odnesl něco do života nebo,že by mně nějak uchvátil nápad a nezvyklý pohled na svět....to ne...nic takového tam nevidím..líbí se mi jenom ta atmosféra....ten výjev....podle mně to není fejeton
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 16.9.2002 > Tyhle krátký, svižný kousky se mi hodně líběj, čím míň květnatý řeči a rozplizlostí, tím líp. Ta finální věta to celý správně okořenila. Je to bezva! :o)
Body: 5
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 17.9.2002 > Děkuju. :o)
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 17.9.2002 > To jsem ještě nečetl!!!??? Jak mi to mohlo uniknout? :-))) Skvělé vyjádření pocitů + žádná další zbytečná slova. Díky. :-)))
Body: 5
<reagovat 
 Kapucín (Občasný) - 17.9.2002 > Rawen> Já děkuju. :o)
<reagovat 
ShArKeY (Občasný) - 18.9.2002 > Piš básně, holka - tohle by se dalo rámovat, nebo sázet do lednice a ukrajovat jako kousky salámu (když jsme skončili u jídla)... a mimochodem - jseš docela kočka
Body: 3
<reagovat 
 Kapucín (Občasný) - 19.9.2002 > ShArKeY> Uau, člověče, tohle je tak říkajíc komplexně oblažující kritika. :o))) Dík.


<reagovat 
ze sklepa (Občasný) - 23.10.2002 > Druhej odstavec je bezvadnej!
Body: 1
<reagovat 
 Kapucín (Občasný) - 24.10.2002 > ze sklepa> Děkuju, ale upřímně by mě zajímalo - co se ti nelíbí na tom zbytku?
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 27.11.2002 > kratky a vystizny
Body: 5
<reagovat 
Elektrik (Občasný) - 19.1.2003 >

Nic mě nenapadá .... vzalo mi to dech i slova.

 

 


Body: 5
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 20.1.2003 > Díky.
<reagovat 
čtenář brouk - 25.11.2003 > Jsem tu dnes poprvé a ještě jsem toho moc nečetl. Ale tohle mě opravdu zaujalo. Ta atmosféra je zvláštní, nevyznívá to jednoznačně, dává prostor fantazii, žádná zbytečná slova. Prostě bezva.
<reagovat 
Allegro (Občasný) - 13.7.2004 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 (3) 4 5 6 7
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter