Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Ozzfest 30.5.2002 Strahov
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 2.6.2002 (21:42:52), v časopise 4.6.2002
OZZFEST 2002 Strahov 30.5.

Do Prahy se dovalil putovní spektákl zaštítěný stárnoucí personou Ozzyho Osbourna, což náležitě ocenili všechny „máničky“ i méně vlasatí fandové pořádně našláplé hudby, která je médii prakticky ignorována a tak není divu, že se na Strahově sešlo dobrých dvacet tisíc lidí, kteří nelenili dát za lístek osm stovek až tisícovku. Už od časných dopoledních hodin kolem stadiónu posedávaly desítky lidí s nezbytným pivem, za branami stadionu všudypřítomní stánkaři, jak už to tak chodí, nabízeli klobásy, bagety a tak dále, vše v nelidové ceně jednoho žetonu (35Kč).
Průměrný věk diváctva byl poměrně vysoký. Taťkové a mamky od dorůstajících dětí, do nichž by těžko někdo hádal, že „stará láska nerezaví“ (kamaráde, říkal pán za mnou s vizáží i mluvou starého Homolky, já poslouchám Slayer dvacet let!, viď, mámo?), ale i „klasičtí“ metalisti v džískách, kteří rozhodně nevymřeli, jak by se mohlo zdát. Plus i nezanedbatelné tisíce mladšího publika, tu a tam i nějaká ta mladá šťabazička či teeneger. Podobná akce se nekoná každý pátek a ač se seznam slibovaných interpretů během reklamní kampaně vydatně měnil, konečná sestava hlavní trojky Slayer – Tool – Ozzy, byla lákavá!
Osobně Ozzyho nijak zvlášť nemusím, ač respektuji, ale nechat si ujít v Praze skvělou americkou partičku TOOL, to bych věru prohloupil. Kdo na Strahově byl, ví, o čem je řeč!
Program začal už kolem 16 hodiny u nás skoro neznámou, leč v odborných kruzích respektovanou českou skupinou ŠKWOR (se dvěma alby na kontě). To jsem byl ještě na cestě, ale prý to stálo za to. ANTIPRODUCT a ASTRO METRO předvedli nijak zvlášť originální vystoupení. Ale američtí ROYAL PLAYBOY CARTEL, kteří, pokud vím, teprve nahrávají první album, s charismatickým a neúnavným frontmanem, rozhýbali houstnoucí publikum bez potíží a sklidili zasloužený aplaus. (Naházeli mezi lidi snad třicet paliček na bicí :o) Doporučuji si název zapamatovat, bude se jistě hodit!
Kalifornští SLAYER, které většina z nás zná z nášivek na džískách (letos slaví právě dvacet let existence), se s tím nepárají a rvou do lidí nekompromisní nářez se všemi atributy, včetně zuřivého kroužení dlouhou kšticí do hukotu hudby. Má to něco do sebe.
Ovšem pro mě byla nad očekávání skvělým vrcholem úžasně lahůdková show TOOL, které asi do Prahy jen tak znovu nezamíří, takže litujte! Zpěvák Maynard James Keenan před menším plátnem, za pódiem dvě větští s mrazivě dokonalou animací, doplňující jejich éterickou a prokomponovanou muziku, která se klene v typickém toolovském zvuku, střídá zasněné pasáže s ukrutným závarem a celá kapela během toho všeho, na rozdíl od Slayer a dalších, stojí nehnutě, jak zařezaná, což je maximálně působivé. Přičteme-li charakteristický a bezchybný vokál a skvělé kousky z posledního alba Lateralus, vychází unikátní vystoupení, při němž jen nevěřícně čučíte s papulou dokořán a hltáte každou sekundu, nevěříc, co všechno je možné v tvrdé muzice dokázat!!!
A hlavní hvězda Ozzy, na níž se publikum od začátku nadrženě klepalo? To musíte na někoho jiného, já se napumpován zážitkem z Tool zvedl a rouhačsky opustil stadión s vědomím, že jsem dostal, co jsem chtěl a ještě vrchovatě navrch. Ozzy asi ještě není úplně odkecaný, ale Tool…., joj, to je něco!


Poznámky k tomuto příspěvku
Jail-Bait (Občasný) - 2.6.2002 > Já se na Strahov dostala až okolo šesté, kdy dohrávali RPC, ale což, stejně jsem přišla na Ozzyho :-)) Nebyli špatní, to ne, ovšem přeci jen jsem toho moc neslyšela... Slayer už nebyli nic pro mě. Vlastně jsem nerozpoznala ani kdy začla a zkončila která skladba - přiznávám se bez mučení :-)) Tool. Nevěřila jsem co to toto je to !? Supeer! S politováním uznávám, že byli fááákt dooost dobrý :-) Jenže Ozzy je Ozzy, že jo... :-) Když vstoupil na pódium, hystericky jsem si zaječela. Možná to bylo tím alkoholem a spóustou klobás, ale psst! ;-) Hlava na hlavě, nádhera. ...Při
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 2.6.2002 > Vow, dík, to mám radost, že nejsem sám zde, kdo má rád (tvrdou) muziku! Nic proti Ozzymu, naprosto ho beru! Ale ty TOOL, to jsem ani nedýchal, ty bláho.
<reagovat 
čmelák (Občasný) - 2.6.2002 > Jen mi vysvětlete proč natočil toho svýho Snílka, to je strašná pakárna. :)
<reagovat 
Jail-Bait (Občasný) - 2.6.2002 > kajman: To já docela těžce hltala plátno :-) Ten dalekohled je fakt dobrá věc :-))
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 2.6.2002 > No jo, už mu taky měkne mozek, to víš stárnoucí rocker, to není lehký... :o) Prostě vyměkl, toť trudná obvyklost, do toho ta pakárna na MTV (Osbournovi či co, naštěstí jsem to nikdy neviděl), ale jak říkám, v kontextu celé jeho tvorby to určitě je presona, to jo, tenhle Ozzy... (Taky jsem měl dalekohled, ty animace byly sci-fi, hi-fi, dokonalost kosmická, jsem zvyklý na ledacos z jejich fantaskních klipů, ale takhle live, to byla síla!)
<reagovat 
Jail-Bait (Občasný) - 2.6.2002 > Tak nějak. Až příliž komerční, přijde mi to pod jeho úroveň. Ale myslím, že si je toho vědom... Rozhodně zrovna tuhle vynechal, takže jsem docela spokojená...! :-) ...aaa... Proč se mi neukázal celej můj příspěvek !?? :-O Teď na to koukám...!?
<reagovat 
čmelák (Občasný) - 3.6.2002 > Já tam nebyl, to jenom abych měl jasno. Ozzyho moc neznám (Paranoid.. jenom). Myslele jsem, že to je celkem tvrďák, ale snílek mi dostal! Asi už má pěkně profetováno :). No nic jdu si to pustit. Dobrou noc.
<reagovat 
Daimon Terr (Občasný) - 3.6.2002 > Škoda, že nejsem z Prahy ... A jinak ... Tvrdý život - tvrdá muzika ... A když je to hlasitě - stárneš ... Tak jsem najednou zjistil, že fakt asi stárnu ... Všechno se mění, ale vzpomínky zůstávají ... Zlaté doby ... Running Wild, Metallica, Helloween ...(O.L.D,S.D.I,Slayer...:-)) Když dneska slyším takové ty pokusy o pořádnou "tvrďárnu",zdá se mi, že ta nová generace muzikantů přešla spíš na pohodovější muziku ...:-( Člověče ... Tys nam vlastně připomněl,jak stárneme ...:-)
Body: 5
<reagovat 
Jail-Bait (Občasný) - 3.6.2002 > že bych si tedy připadala nějak stará... :-)
<reagovat 
Jail-Bait (Občasný) - 3.6.2002 >
Body: 5
<reagovat 
NON01 (Občasný) - 3.6.2002 > Jen jsem chtěl poznamenat: ASTRO METRO jsou moji supr kámoši 2 australáci a 2 pražáci(..vím moje objektivnost není úplnej reál). Je mi jasný že jejich set celkem zanik v tý hordě kovoteptců. Nicméně mám dojem že tahle banda dá o sobě ještě vědět. Už taky proto že jsou teprv na začátku svý cesty nebeskejch jezdců... fungujou půl roku. čau
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 3.6.2002 > No, já se při ASTRO METRO teprve rozkoukával, možná jsem jim nevěnoval dostatečnou pozornost, takhle na první dojem mi přišli trochu nevýrazní, ale to se může časem vylepšit :o)
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 4.6.2002 > Víš jak to bylo se mnou? Chystal jsem se tam v domnění, že koncert bude jednatřicátého v pátek a ten den jsem zjistil, že je už den po něm. Tedy děkuju alespoň za to povídání o něm:-)
Body: 5
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 26.9.2002 > Kdybyste věděli, jak já se těšil... Ale zkouškový bylo silnější :o((((((
Body: 5
<reagovat 
čtenář corkey - 23.11.2002 > AŤ už je tomu jak chce,Ozzy a jeho Sabbathi jsou podle mého názoru tou nejlepší skupinou,co se týče tvrdší hudby...Jejich basovka a do toho vokál,to je prostě úžasný!Tool bohužel zatim neznám,ale určitě si je poslechnu,když vidím takový ohlas...Jinak co se týče naší domácí scény,tak Ti doporučuju Status praesent a jejich nevydaný album z 98-ého...Je to chvilku česky,chvilku anglicky a je to ta nejlepší věc,co jsem měl...V této době už bohužel hrajou jen death,ale na netu bys to možná sehnal...Corkey
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter