Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Odsouzencova píseň z kolekce Zpovědi
Autor: Aquarius (Občasný) - publikováno 3.6.2002 (09:51:25)
další ve sbírce>

“Pusťte mne prosím Vás, sejměte okovy.

Otevřte bránu, otevřte bránu.

O mříže zvoní mé prastaré podkovy

písničku doufání, od rána k ránu.

 

Oltář je místo popravčí a farář kat,

milá i dar už sehnala – budem se brát.

Nenech mne osude nad hrobem lkát,

prosím tě o klíč k zámku těch vrat.

 

Snoubence Samotě klidně dám vale,

prsten z ocele sama mi navlékla.

Písnička dozní ač zněla zoufale,

vždyť svatební šaty už oblékla.

 

Oltář je místo popravčí a farář kat,

milá i dar už sehnala – budem se brát.

Nenech mne osude nad hrobem lkát,

prosím tě o klíč k zámku těch vrat.”



Poznámky k tomuto příspěvku
zuu (Občasný) - 3.6.2002 > ...přesvědčivě působivé...
Body: 5
<reagovat 
Martina (Občasný) - 3.6.2002 > .
Body: 5
<reagovat 
čtenář langueur - 3.6.2002 > Je mi to už skoro trapný, ale neodpustim si to (pro tvoje vlastní dobro :-)) KLI dně dám VA le - ZNĚ la ZOU fa le - rozložení přízvuků ve verši.. prostě se to nerýmuje, noo.. :-)) Teda já snad uspořádám kurz prozódie :-)))
<reagovat 
 čtenář langueur - 3.6.2002 > čtenář> jo, eště sorry je to : AČ zně la ZOU fa le (ale tim se nijak neřeší ten rým..)
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 4.6.2002 > čtenář> Oprav mě jestli kecám, ale pokud vim neexistuje jen přízvučný verš.Když někdy v budoucnu ten kurz uskutečníš, vzpomeň na mě, klidně se něco přiučim : )))
<reagovat 
 langueur (Občasný) - 4.6.2002 > Aquarius> jee, to zase přiuč ty mě.. co myslíš přízvučným veršem?.. Já jsem jenom chtěla naznačit, že tak jak to máš napsaný (a že to JE psaný sylabotónickým veršem..:-) tam ten rým nevychází, to je všechno.. Jinak se mi to celkem líbí (osobně si to vykládám.. no, prostě osobně.. já mám ze svatby hrůzu :-))
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 4.6.2002 > langueur> jak ti to jen.. víš, problém je v tom, že neznám teorii(to možná chtěla říct Ema tou školou ale nevim) a píšu.. prostě citem.Máš pravdu, neni to nic moc, ale momentálně neni nikdo kolem, kdo by mohl pomoci... vlastně zapomněl bych - jsi tu TY : ) PS:jenže kritikou se učí jen ztěžka (je ještě tolik chyb)
<reagovat 
 langueur (Občasný) - 4.6.2002 > Aquarius> neznalost teorie neomlouvá :-))) Ne, vážně si myslíš, že na psaní potřebuješ nějakou teorii? První je přece dílo a teorie se ho jenom snaží popsat.. Copak někdo píše stylem - tak, teď tam dám trochu jambu, pár metaforek, jednu metonymii a oxymóron jako třešinku na dortík? :-))))) P.S. Tak já ti napíšu rychlokurz rytmické poezie, jo? :-))
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 4.6.2002 > langueur> já se nevymlouvám, jen vysvětluju, proč máš pořád co "kritizovat".. teorii potřebuješ na ten rám kolem, po kterym tak prahneš - a vlastně my všichni : )
<reagovat 
Ema (Občasný) - 3.6.2002 > Langueur-Tohle je časopis amatérských začínajících umělců, tak proč pořád dokola kritizovat rýmy a nerýmy? důležité přeci je, co tím chtěl básník říci a zda se mu to povedlo ne? co naplat, když se to bude správně rýmovat, ale bude to o ...?Každej to nestuduje na vysoký. Aquarius-líbí, už jsem ti to přeci říkala:)
Body: 5
<reagovat 
 langueur (Občasný) - 4.6.2002 > Ema> toto je časopis amatérských začínajících umělců - proto pořád dokola upozorňuju na drobné nedostatky.. když ti to nikdo nikdy neřekne jenom proto, že nechce kritizovat, tak se nikdy nemůžeš zlepšit.. (můj názor) Nikdy jsem neřekla, že rýmy jsou důležitější než obsah, ale když už jsou, tak by přinejmenším měly vycházet, ne? Jinak to totiž kazí dojem a odvádí pozornost od toho "co tím chtěl básník říct" :-) Jak souvisí studium na vysoké škole s pravidelností rýmů.. to mi nějak uchází :-) (BTW Hezky se zastáváš, to je roztomilý :-) ale víš, že já to nemyslim špatně..)
<reagovat 
 Ema (Občasný) - 5.6.2002 > langueur> Myslela jsem, že nějakou literaturu studuješ na vejšce, tak jsem si z toho vyvodila, že o tom asi budeš něco vědět.ale promiň, nechtěla jsem na tebe nějak zaútočit. s tou kritikou nedostatků souhlasím, to jo, jen pořád dokola kritizuješ totéž přijde mi a napadlo mě, že třeba to tak chtěl básník napsat schválně (tím nemyslím, že se teďka nějak zastávám Aqaria) ale jak ho trošíčku znám, vím, že občas udělá schválně něco proti pravidlům:)a to zastávání, to je taková moje úchylka:))) promiň a dík :)
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 17.6.2002 > Dobře dvojsmyslné, jak měníš během básně ty typy rýmů, to sem sedne:-)
Body: 5
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 17.6.2002 > Martin> díky, aspoň někdo si všiml.. : )))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 (15) 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter