Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Červenec
Autor: drfaust (Občasný) - publikováno 1.8.2008 (22:00:00)

 

LuLu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Červenec

 

 

 

Světlo, požár, žízeň.


 

Mé tělo se roztrojilo 
v oběť magické ryby.

 

Požár

 

– lept světla na mé kůži.

 

 

Stopuji červenec
a jeho žízeň


 

...na mé kůži
jako lept světla,

 

 

mapa
na cestě mezi

 

 

požár    a

tíseň.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
ariel (Občasný) - 1.8.2008 >
Body: 5
<reagovat 
wandalka (Občasný) - 1.8.2008 >

světlo, požár, žízeň....

přízeň


<reagovat 
kalice (Stálý) - 1.8.2008 >

ÚÚÚPAL

 

     Pěkné...jdu se napít


Body: 5
<reagovat 
mademoiselle secret (Občasný) - 1.8.2008 > červenec...hodně dívek přijde o věnec..i když v tomhle hice:-)))
<reagovat 
jindra* (Občasný) - 1.8.2008 >
Body: 5
<reagovat 
marsyas (Občasný) - 2.8.2008 > www.mapy.cz  :-) Doporučuju. Orientace snadno a rychle
<reagovat 
.......... (Občasný) - 2.8.2008 > jakoby s Ew. na podobnou notu,. kde on vytěžil  - poeticky - maximum - Ty nic - dle mého - nechápajícího, přirozeně:)
<reagovat 
kalais (Občasný) - 2.8.2008 > je to dokonalé, vybavuje se mi V kořenech světla ryby
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 2.8.2008 >

kalais: Mám radost. Čekal jsem, kdo bude první a všimne si toho. Vliv hispánské poezie, konkrétně Valenteho a Robayny, musím přiznat. Trápila mě myšlenka, jestli by to nemohlo čtenářům vadit - pokud by to dokázali rozkódovat. Pak jsem si ale řekl, že to cítím jinak, že to vezmu z jiného konce. Vezmu tu jazykovou materii a pokusím se navázat... Zkusil jsem položit další kamínek do mozaiky. Jak, to posoudí už jiní.

 

A zdravím tě.


<reagovat 
dadik (Občasný) - 4.8.2008 > mně sympatické a blízké
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 4.8.2008 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 4.8.2008 > Valente mě napadl po prvních třech verších..

dobré, Lukáši..
poznávám tě v tom.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 4.8.2008 > Napsat něco jako někdo, to tedy hledím. Pěstované vlivy? Nevím proč, "žár" téhle básni prostě nevěřím, spíš chladno. A práci konstruktéra.
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 4.8.2008 > Pescatore> Ale to je přeci naprosto regulérní, hlásit se k nějakému autorovi či směru (např. tak jako se tolik mladých polských básníků hlásí k F. O'Harovi)..

Mezi někým, kdo vědomě navazuje (to je podle mě jednoznačně pozitivní pól), a epigonem (kdo nepřizná, nepřispívá, spíš mělní) je propastný rozdíl..

Ano, četl jsem tuto báseň a napadl mě Valente, ale ne v souvislosti s epigonstvím, spíš jsem měl pocit, že se ocitám někde, na nějaké průsečnici, kde se Lukáš s Valentem setkává, kde spolu Lukášova a Valenteho poetika vede dialog..

<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 4.8.2008 > egil> 

Neříkám, že to není regulérní. Je to pouze můj náhled na tuto báseň. Za sebe jsem to takto cítil velmi zřídka - hlásit se ke směru či autorovi. Považuji to za trošku básnicky nedospělé. Vím, že to tak bývá, co se dá dělat. Vidím v tom trošku omezení, odvolávat se takto, než abych nechal své psaní tomu, co mi samo přichází. Neříkám, že je to tady taky tak, ale bývá to dnes časté.

Výrazu "vědomě navazuje" rozumím tak, že se na něčí poetiku pověsím a ze samé sympatie ji začnu (po svém) tvarově "používat" jako určitý experiment, jako by šlo o nápodobu stylem, do které dosadím své prožitky a "obsah". Jistě, třeba jde o tebou zmíněný básnický dialog. Psal jsem jen k tomu, co jsem prožil u této básně. Čtenář nemusí znát miliony kontextů a záměry autora, když si čte jednu jeho báseň, a přece může vyslovit, jak na něj text zapůsobil.  


<reagovat 
rohe (Občasný) - 4.8.2008 >

ano, také jich mám plná ústa :-)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 4.8.2008 > rohe: vím o tom! :-) pamatuju se.
<reagovat 
Ika (Občasný) - 5.8.2008 > Musím Ti poděkovat. Když jsem to četla poprvé, oslovilo mě to, ale chyběl časový prostor pro to, abych to vyjádřila.
Dnes jsem se "vrátila" a zdá se mi, že čtu najednou něco naprosto jiného :-)...a teď si nejsem vůbec jistá, kam mě to zavede zítra, stavím-li se opět.:-)
No není to úžasné?
Takhle jedna báseň vydá za 10!! :-)
(Je-li to záměr - klobouk dolů, je-li to přebujelá fantazie čtenáře, snad taky dobrý, a je-li to porucha na "přijímači", i tak to za to stálo! :-))
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 5.8.2008 > tovje reakce mě opravdu těší
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 5.8.2008 > Láďo, jsem s díky! Lu.
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 6.8.2008 > Pojal's to typicky drfaustovsky. Líbí se mi.
Body: 5
<reagovat 
ToiToi (Občasný) - 6.8.2008 > No a co jako?
Body: 1
<reagovat 
hrbol (Občasný) - 7.8.2008 > mé tělo má kůže, je to tako vé holčičí
ale špatné ne, to není
<reagovat 
Augustin_Šípek (Občasný) - 19.8.2008 > skvěle úsporné, ale tne
sousloví lept světla je úžasné!
d
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Predrag_Tomič (Občasný) - 21.8.2008 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 28.8.2008 > Taky mám rád Valenteho - však jsme o tom kdysi dávno mluvili - a teď v posledku i Robaynu. Taky mě oba inspirovali. Ale tady v tom textu, který je jinak pěkný, mi ten ohlas přijde až příliš - jak to říct - pohlcený zdrojovým textem. Ale tím nemyslím že bys zrovna čet Valenteho a pak napsal tenhle text. Ale můj vjem je takový, kdybych tenhle text četl ve Valentem, asi bych nepznal že není od něj respektive od překladatele. Ale tím nechci říct, že to vadí, jen jsem to chtěl hodit do placu.
<reagovat 
Bix (Občasný) - 1.9.2008 > Slová požiar a tieseň samy osebe vytvárajú veľmi zaujímavé napätie...

Je dobré Ťa čítať*
Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 1.9.2008 > Zdravím tě.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 13.2.2009 > "

."
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
č.99 (Občasný) - 9.3.2009 > Umění pro umění. Ale pěkně pojaté.
Body: 3
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 1.9.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
nes (Občasný) - 22.6.2011 > **
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter