Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Legenda o Matorovi
Autor: Lusaka (Občasný) - publikováno 2.8.2002 (14:08:30)

Mator – šavlozubá smrt

V osadě se rozhostilo ticho. Tak hluboké a těžké ticho, jaké může nastat jenom tady, ve vyprahlé pustině Kalahárské pouště. Starý šaman odchází. Spatřil černého Matora, průvodce do říše předků a teď musí odejít s ním.

Byl to velmi moudrý muž. Měl magické schopnosti, kterými uměl přivolat déšť, odvrátit pohromu i zahnat zlé duchy nemoci. Co si bez něj Sanové počnou?

“Ngunguru, šaman si tě žádá ke smrtelnému loži. Pospěš!” Jaká čest, mluvit s velkým kouzelníkem ve chvíli, kdy se čas jeho života neodvratně krátí.

Jeho vrásčitá tvář vypadá znaveně, ale vyzařuje z ní jakýsi klid. Ten klid, který byl pro Sany vždy jistotou a oporou v těžkých chvílích.

“Posaď se ke mně chlapče. Dříve než smrtonosný Mator překousne svými kusadly nit mého pozemského bytí, musím ti něco svěřit”, děl velký šaman a na chvilku se odmlčel. Dech se mu krátil, ale jeho mysl byla jasnější než kdy předtím. “Sanové jsou ve velkém nebezpečí. Černí nepřátelé ze severu mají zbraně, moc a vůli plenit, zabírat naše území a vraždit. Velmi mě trápila myšlenka, že nebudu moci být svému lidu ku pomoci v této těžké době. I proto jsem za včerejší hluboké noci vykonal své poslední veliké kouzlo. Dobře poslouchej”, šaman upadl na okamžik do spánku, jeho tělo opouštěly síly. “Část své kouzelné moci jsem předal spolehlivému poslovi – našemu Matorovi, který odedávna doprovází Sany na jejich pouti do říše předků. Ke komu náš smrtonoš obrátí svá kusadla, ten má osud na této zemi zpečetěn. Každý, kdo na něj pohlédne, do tří dnů zemře.”, řekl s hrdostí v třesoucím se hlase. Ngunguru se trochu zalekl, šavlozubý tvor nosící smrt a bude mít takovou moc?

“Vidím ve tvých očích obavy”, pokračoval moudrý stařec: “Sanům posel smrti nikdy neublíží. Těm bude sloužit při jejich poslední pouti jako dosud. A bude jejich ochráncem před černými nepřáteli. Nechť jsou Sanové nadále šťastným mírumilovným národem a ať jejich spokojené žití nikdy nezmaří žádné zlo.”

Po těchto slovech vydechl starý šaman naposledy. A jak pravil, tak se také stalo. Šavlozubý Mator od té chvíle ochraňuje lid kmene Sanů a černí Afričané se před ním třesou hrůzou. Už pochopili, že stačí jediný pohled do temných očí smrtonoše a jejich dny jsou nadobro sečteny.

Sanové, v překladu nevinní lidé, byli vždy známí jako mírumilovní kočovníci, kteří vynikali hlubokými znalostmi přírody a schopností přežít i v krajních podmínkách. Jako mnoho jiných přírodních národů, i tento kmen provázelo mnoho legend a přízraků. Smrtonoš Mator má svou podstatu v černém broukovi z rodu svižníků, pojmenovaném vědci jako Manticora. Je to jeden z nejagresivnějších predátorů z říše brouků vůbec.

 

undefined

 

undefined

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Kajman (Občasný) - 15.8.2002 > Velmi poučné, velmi originálně pojato :o)
Body: 5
<reagovat 
Troplis (Občasný) - 10.3.2003 > Ale že si užívá, co? Ale k věci - trochu nepřehledné je to v přímých řečech.
<reagovat 
čtenář Miroslav Hrdý - 11.12.2004 > Tohle je teda FÁÁÁKT dobrý
jedná se o uvodní pohádku z mého filmu MANTICORY šavlozubá smrt
(fakt bych rád poznal autora pod pseudonimem LUSAKA :))
...a nebo ho(jí) ZNÁM?
m.
<reagovat 
 Lusaka (Občasný) - 23.9.2005 > čtenář> Myslím, že neznáš...
<reagovat 
 Lusaka (Občasný) - 23.9.2005 > čtenář> Mimochodem, myslím, že mi dlužíš fotky slonů z Afriky a knížku, kde vyšly.... hmmmm
<reagovat 
Čtenář - 17.2.2006 > Jó to máš pravdu!!! Knížka vyjde asi letos a já ti jí tuty dodám, jestli opravdu vyjde. (zeptám se) A tu fotku musim sehnad, to ale myslim nebude těžky. A kam to mám poslat myslim taky ještě vim :o)
p.s. Stratil jsem tuhle stránku a teď jsem na ní zase náhodou narazil, tak doufám že se k tomu někdy dostaneš.
m.
<reagovat 
Čtenář - 17.2.2006 > ...jo a všechno nej k narozkám minulou neděli :o)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter