Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Sousoší milenců z kolekce Madman Písně noci
Autor: Madman (Občasný) - publikováno 9.7.2002 (00:52:31)
další ve sbírce>
Už staletí se pokouším pohladit tvoji tvář,
nebýt toho kamene snad šlo by to i snáz.
Mé oči hledí na tebe, tak dobře Tě znám,
jen po podzimním listí ti pozdrav posílám.

Jsi krásná šedá královno a tak blízko Tě mám,
však po větru Ti jenom svůj dotek posílám.
Mé oči hledí na tebe, tak dobře Tě znám
a toužím jenom po tom, jednou pohladit Tě sám.

Stojíme tu staletí
a dlouho ještě budem stát.
Je to jako prokletí.
Proč nás ten sochař nenechal se dotýkat
a naše těla nechal zmírat touhou.

Znám linii tvé tváře i tvůj pohled dobře znám,
na svůj obraz si však vůbec nevzpomínám.
Vlastně nevím zda jsem krásný a nebo ......čert to vem,
ze svých kamenných pout jednou toužím vyjít ven.

Znám prameny tvých vlasů, splývají na tvá ramena,
tvá tvář vypadá krásně, vypadá zasněná.
Chtěl bych se Tě dotknout, má lásko kamenná,
jsi stejná ve dne v noci, má lásko neměnná


Poznámky k tomuto příspěvku
Cobain (Občasný) - 8.6.2000 > No to je bezvadna myslenka, to musi byt fakt krute stat na delku paze od sebe a nemoci se po cela staleti dotknout toho druheho. Paradne jsi se do toho vcitil :-) Jen tak dal! " Dotknout se tveho tela, tvare, rukou ci ramene, i kdyz vim ze ty jsi cela, chladna, kousek sedeho kamene...":-)
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 8.6.2000 > Ta basnicka ma skutecne dusi kamenneho sousosi ... krasne si pohravas s versi, kde se uz moc rymuji, najednou je opoustis a pak se k nim opet navracis, pak menis jejich melodii ... super styl ... a myslenka, jak byla zpracovana se mi take libila ... ke to krasne, uplne se mi tajil dech !
Body: 5
<reagovat 
Gala (Občasný) - 8.6.2000 > Někdy právě takováto kamenná láska a touha může být pevnější a naplněnější než rádo by skutečná láska. Nádherně zpracováno a má to nápad a mě se to líbí…
Body: 5
<reagovat 
Sarken (Občasný) - 8.6.2000 > je to vážně nádherné jediné, co mě zarazilo, je verš vem-ven oproti ostatním je příliš jednoduchý.
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 8.6.2000 >
Body: 3
<reagovat 
dandylion (Občasný) - 8.6.2000 > Pokud by to byl text k písni, bylo by asi na místě opakování slov (3x tvář,4x znám).Rhytmus mi pripomíná jako zběsilé tango, což se k roztouženým sochám nějak neštimuje. Téma je zajímavé a tak zkus něco zpracovat o sousouší bratří Mrštíků.(snaž se vyhnout vulgarismům, přeci jen už tam stojí taky nějaký ten pátek).... není ta socha trochu ukecaná, neměla by v té touze lépe volit slova a více tajit dech? Snad to není Gagarin s Těreškovovou...:o)
<reagovat 
Mišpule (Občasný) - 9.6.2000 > Hezký námět i zřejmé srdíčko romantika. Pocity se zobrazují skutečně špatně, ale chtělo by to dát si pozor na vykrádání sebe sama. První sloka je perfektní, ale pak se motivy často opakují, konkrétně „tvoji tvář“ se zde opakuje 3x, verbum „znám“ také 3x, v 1. a 2. sloce se dokonce opakuje celý verš, ve 4. sloce se v prvních dvou verších 3x objevuje zájmeno „tvé“. Rým je místy dost kostrbatý, na druhou stranu používáš celou řadu hezkých metafor (např. „šedá královno“, „po podzimním listí ti pozdrav posílám“).
Body: 3
<reagovat 
K.H.M. (Občasný) - 14.6.2000 > Je to bomba, i kdyz to ma par nedostatku. Hlavne, ze to vezme u srdce, a to se Ti teda povedlo. Byt tou sochou, mozna by mi ani nic nechybelo. Blizkost je nejduleztejsi, at uz je jakakoli... P.S.:Nejkrasnejsi je ta posledni sloka.
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 30.10.2000 > Tak tohle je fakt nádherný :-)) skvělá myšlenka i zpracování.
Body: 5
<reagovat 
zoly (Občasný) - 4.12.2000 > děkuji za hezký zážitek:-)
Body: 5
<reagovat 
Francois_Villon (Občasný) - 29.3.2001 > občas mě to sříplo....:-)))
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 (28) 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 52 53 54 55 56 57
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter