Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

  SEZNAM RUBRIK
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Skriňa
Autor: ProdavacSlonu (Občasný) - publikováno 3.3.2009 (21:10:39)
Malý, podkrovný byt. Podvečerné prítmie. V kúte smrdia týždňové ponožky, na stole sú neesteticky pohádzané staré noviny a plechovky od piva. Pomaly otvoril skriňu.

- Guten Tag, Herr. Tu, priniesol som nejaké psie sušienky. A nový výtlačok. Áno, viem, že je to brak, berte to pozitívne, v skrini je ajtak tma. Tak ja už zas pôjdem.

Skriňa sa zabuchla. Odkráčal do kúpeľne a vytiahol vyšúchanú zubnú kefku. Nasucho si začal drhnúť zuby. Odpľul krvavý fľak do umývadla. Zo skrinky vybral fľašu vodky, vypláchol si ústa dolu krkom a skrčil sa k práčke. Chvíľu sedel a pozeral na zatekajúci strop. Zazvonil telefón. Zdvihol sa.

- Áno? O deviatej? No okej. Skúsim. Áno, áno pusa. Vidíme sa. Čau.

Hodil telefón na studené kachličky a poškriabal si zvraštené čelo. Nemotornými pohybmi sa snažil upraviť si vlasy do stráviteľnej podoby. Natiahol na seba zdanlivo čisté oblečenie. Otvoril skriňu, usmial sa.

- Auf Wiedersehen. Vrátim sa!

Vybehol do rušného mesta.

* * *

- Dáš ešte jedno?

- Nie, opila by som sa. Čo je s tebou? Stále ma len nalievaš, tak-tak, že si pozdravil, keď si ma uvidel..

- No, počuj.. ten byt, a tak..

- Fakt som si mala dať ešte jedno. Nehovor mi, že sa to posralo.

- No..

- Čo sa, kurva, deje?

Začala nervóznejšie gestikulovať.

- Zas sa to odkladá? Kedy sa tam už konečne môžem nasťahovať?

- No... ja neviem, či vôbec.. je ťažké ti to povedať..

O päť minút sa vrátila od baru. Položila na stôl dve vodky.

- Tak spusti.. chcem to mať z krku..

* * *

- Hitlera v skrini? Ti drbe? Nemáš úpal? Vieš, že nemám rada takéto vtipy. Mohol si si to odpustiť. Fakt som sa zľakla, že..

- Počúvaj ma chvíľu. Ja nesrandujem.

- Dobre, to už som počula desaťkrát. Prestáva to byť vtipné. Tak poď, ideme, som šialene nadržaná. A potom si môžeme pozrieť nejaký..

- Toto nemá cenu. Maj sa.

Zvrtol sa a odkráčal preč.

- Hej, kam, do čerta ideš?!

Vytiahla mobil a uvažovala, či niekomu nezavolá. Možno sa pomiatol. Vykašľala sa na to. Mával rôzne excesy. Prejde ho to.

* * *

Muž v obleku si držal hlavu v dlaniach a neveriacky si stále dokola čítal výpovedný list. Hitlera v skrini. Jemu snáď drblo. Je málo miest a veľa roboty a on môže byť rád, že dostal vôbec nejaký flek, veď mohol byť na ulici, keby nebolo našej firmy, premýšľal. Koho teraz osloví? Hmm, Ďuri vraj zháňal flek, tak možno..

* * *

Mlčky sedel v tureckom sede na dlážke pred otvorenou skriňou a usmieval sa. Bolo to také skvelé. Nemusel robiť nič, toto mu zaberie všetok čas. Pozeral sa na postavu schúlenú v skrini. Pozeral sa na mapu Stalingradu, na jeho krásne, elegantné a inteligentne pôsobiace fúzy. Usmievali sa na seba a žmurkali. Vyrušil ho nepríjemný zvuk vibrujúceho mobilu.

- Ja? Čože si mi dohodla? Doktor? Ale ja žiadneho doktora nepotrebujem. Je medzi nami koniec, chápeš to?

Ženská jedna. Zložil. Otvoril plechovku s fazuľami a vylial ju do hrnca. Pridal kečup a miešal. Pospevoval si "Deutschland, Deutschland". Prisypal trochu čierneho korenia. Pozrel sa do zrkadla. Usmial sa na seba, pohladkal si svoj čierny fúzik pod nosom, prehrabal si ulízané vlasy s ofinkou. Vliezol do skrine.


Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter