Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 15.5.
Žofie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Krabice s fotkami
Autor: setchi (Občasný) - publikováno 25.8.2002 (00:17:03)

Namáčíš slanou tyčinku v jasmínovém čaji. Vzpomněl sis, jak jsi v jednom románu od Romana Ludvy četl o tom, že nejlepší je začít psát přesně od té myšlenky, která tě zrovna napadla. Pozoruješ tyčinku nasáklou čajem. Sleduješ, jak z ní pomalu mizí krystalky soli. Napadne tě, jestli to nějak změní chuť čaje. Usrkneš horké tekutiny a zjistíš, že jsi čaj udělal jako vždy moc hořký.

Anathemu v přehrávači vystřídali Mńága a Žďorp. To zatracované album. Najednou ti přijde krásné. Pozitivní, lehké a nenáročné. Odložíš makroekonomii, se kterou se celý den trápíš. V útlé knihovně vyšmátráš pomačkanou krabici. Je v ní naházená hromada krabiček s vyfocenými filmy. A taky hromádka fotek. V duchu si pomyslíš, jestli má vůbec cenu se jimi zabývat. Vždyť fotky jsou zařazeny úhledně v albech, co se svého času prodávaly po stodvaceti korunách. Tady je jen pár zažloutlých fotek. Jsou tu ty odložené, které se zdály někomu zbytečné a ty nepovedené.

Krabice už ale leží na psoteli v tvém pokoji. Vytáhneš hromádku, co leží hned navrchu. Vždyť jsou to třídní fotky! Zavzpomínáš na svá školní léta. Vzpomeneš si, jak ses nerad fotil. Vždyť tvá nepřítomnost na některých z nich je toho důkazem. Směješ se sobě i svým kamarádům. Spatřuješ své první lásky. Své spolužáky a některé nynější kamarády. Sleduješ rysy, které jsou jim vlastní. Vyrostli, dospěli, ale vždycky bys je poznal.

Pak další hromádka. Pár fotek z Prahy, kterou jsi navštívil kdysi s babičkou a dědečkem. Už ani nevíš, kdy to bylo. Nesnažíš se vzpomenout. Nějaká svatba. Neznáš ty lidi. Asi nějací známý. A tady vidíš svého otce s partou vysmátých vlasatců. Dlouhé kotlety, husté páčo na hlavě. Jé a tenhle ti připomíná toho týpka, co chodí s Šárkou. Zamyslíš se, že tvůj účes už není dlouho "in". Chce to změnu, fotka nechť ti je inspirací.

A tady svatba. To jsou naši. Na další mamča coby instruktorka z tábora. Hm, ta mamka byla ale kočka. Radši tu fotku odkládáš, aby se tvé myšlenky nerozběhly nepřípustným směrem.

Mňágy hrají dál. Pořád stejně příjemně. Prohlížíš si střapatýho kluka dřepícího u stromu. Zlaté časy bezstarostné, honí se ti hlavou.

Prohlídneš poctivě všechny obrázky. I ty co už by se hodily spíš do vitríny nějakého muzea. Chvíle zapomnění. Přenést se v čase. Jinam. Lhostejno kam. Myslíš na tu barevnou fotku, co ti leží na stole. Kdo ví, co asi teď dělá. Přenést se v čase...



Poznámky k tomuto příspěvku
setchi (Občasný) - 24.8.2002 > Jsem chtěl jen ještě předeslat, že jsem to původně zamýšlel jako takové imaginativní přemýšlování bez pointy. Nakonec jsem ji tam ale dal, aby to bylo úplné. Abych nasytil čtenáře uvyklého standardnímu literárnímu střihu. A navíc jsem na tu fotku stejně myslel celý den, tak proč to tam nenapsat...
<reagovat 
Čtenář - 25.8.2002 > nic moc
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 25.8.2002 > mě se to líbí ..taky bych se chtěla někdy vrátit v čase zpátky, do těch časů, jejichž část je zachycena na fotce...ale od toho jsou vzpomínky :-)
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 25.8.2002 > Taková pohodvá, momentální pocitovka, to znám, ty mám rád, šlo by to asi i líp, ale právě za onu nearanžovanou obyčejnost dávám za jedna..
Body: 5
<reagovat 
Vanili (Občasný) - 30.8.2002 > Hezky jsem si zarelaxoval. Hmm.
Snění, rozjímání...jo,jo...co asi teď dělá?

Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter