Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 7.4.
Heřman
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí "Trest smrti. -...jen zákony Boží jsou věčné; zákony lidské mění se s pokrokem, a budou se měniti stále, až přijdou v soulad se zákony Božími..." z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 14.4.2009 (17:12:53)
další>
"Trest smrti.

... nevtělené Bytosti odpovídají, 2.pol. 19.stol.- část 77
....................................................................................................................................................................................................................

"Trest smrti.
Zmizí jednou trest smrti z lidského zákonodárství?

„Trest smrti zmizet musí a jeho odstranění bude znamenati pokrok člověčenstva. Až budou lidé osvícenějšími, bude trest smrti na zemi docela odstraněn; lidem nebude třeba lidmi souzenu býti. Mluvím ovšem o době, která jest bohužel ještě velmi vzdálena.

Společenský pokrok má ještě mnohé mezery, ale byli byste nespravedlivi, kdybyste nespatřovali pokroku v omezení trestu smrti, které se již stalo u nejpokročilejších národů. Když přirovnáte prostředky obrany, které se spravedlnost snaží podati obžalovanému, pak příznivost, s kterou se s ním zachází, když jest vinným uznán, s tím, co se vykonávalo v časech ještě nedaleko vzdálených, nemůžete zneuznávati zlepšené cesty, po které kráčí člověčenstvo.“





Zákon sebezachování dává člověku právo, chrániti svůj život. Zneužívá se tohoto práva, když se odstraní ze společnosti nebezpečný úd?

„Jsou tu jiné prostředky, než ho zabíti. Ostatně má se otevříti, a nikoli zatarasiti zločinci cesta ke kajícnosti.“





Ve vzdělaných společnostech tedy se může odstraniti trest smrti, avšak nebyl nutný za méně pokročilých časů?
„Nutný se nemůže říci; člověk uznává nutnost, když nenalézá něčeho lepšího, ale v té míře, jak se osvítí, pochopí lépe, co jest spravedlivé nebo nespravedlivé a zavrhne i za doby nevědomosti ve jménu spravedlnosti spáchané přehmaty.“
Jest omezení případů trestu smrti znakem pokroku v civilisaci?
,



„Nemůžeme o tom pochybovati. Nezbouří se duch váš při čtení popisu onoho upalování lidí, které se dělo před časy ve jménu spravedlnosti, a často i ke cti boží, nebo muk, kterým se podrobiti musili odsouzení, jakož i obžalovaní, aby se na nich vynutilo přiznání zločinu, kterého se často ani nedopustili? Kdybyste byli žili v oněch dobách, nalézali byste to zcela přirozeným a snad byste byli jako soudcové udělali totéž. Tak se přihází, že to, co se zdálo v jednom čase spravedlivým, zdá se v jiném barbarským. Jen zákony Boží jsou věčné; zákony lidské mění se s pokrokem, a budou se měniti stále, až přijdou v soulad se zákony Božími.“


„Ježíš pravil: „Kdo zabil mečem, ten zahyne mečem.“
Nejsou slova tato potvrzením trestu odplaty týmž způsobem a není smrt vrahovi uložená výkonem tohoto trestu?

„Mějte se na pozoru, při těchto slovech jste se zmýlili, jako u mnoha jiných. Trest odplaty týmž způsobem jest pouze soudem Božím; On jest to, který jej ukládá. Vy sami podléháte každou chvíli tomuto trestu, neboť jste trestáni tím, čím jste se byli prohřešili, buď v tomto nebo v jiném životě; kdo způsobil bolest svému bližnímu, octne se v takovém postavení, kde bude témuž podroben, co udělal jiným; takový jest význam oněch slov Ježíšových. A neřekl vám též: „Odpusťte svým viníkům“, a neučil vás modliti se k Bohu, aby vám odpustil vaše viny, jako vy sami odpouštíte, to jest, v témž poměru, jako vy odpouštíte? Rozumějte tomu dobře.“





Co si máme mysliti o trestu smrti ve jménu Božím uloženém?

„To znamená vykonávati spravedlnost na místě Božím. Ti, kdož tak jednají, dokazují, jak daleko jsou od poznání Boha, a že mají ještě mnoho odpokutovati. Trest smrti, je-li vykonán ve jménu Božím, jest zločinem, a ti, kteří jej ukládají, berou na se hroznou vinu.“

...................................................................................................................................................................

"Pozn.: citát - úryvek; -překlad cca z roku 1922, tudíž volně šiřitelné ."
... pokračov. - část 78."

."


Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Stálý) - 14.4.2009 > "... - !!; ... .

."
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 14.4.2009 > "... -tak tento úryvek, p. doktore, bych




hodil i např. do těch "pseudointelektuálských" diskuzí, co jich jen
v "ČJ i-netu" vyskytuje hned několik...; - (( )).
."
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 25.4.2009 > Zeanddrich E.> no tak to tam davej tTzzy, ja je neznam
<reagovat 
dr. Wojtek (Občasný) - 25.4.2009 > .. no; - clovek si nekam na par dnu odskoci, a pak se nestaci divit
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 25.4.2009 > dr. Wojtek> "... -á, zdravím, pane dr.,; -tak již zpátky z L.A.? ... -jak bylo?;.. ."
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 25.4.2009 > Zeanddrich E.> což o to, dobre bylo, stihnul jsem navstivit i spoluzaka ve vVancouveru - pisu to dobre, doufam - ale bylo to moc nakratko

chtel bych tam s mojou, ale ji se moc nechce, "baba jedna lina plazova". co se to tu delo, prosim te, procitam to zrobvna..
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 25.4.2009 > Zeanddrich E.> což o to, dobre bylo, stihnul jsem navstivit i spoluzaka ve vVancouveru - pisu to dobre, doufam - ale bylo to moc nakratko

chtel bych tam s mojou, ale ji se moc nechce, "baba jedna lina plazova". co se to tu delo, prosim te, procitam to zrobvna..
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 25.4.2009 > dr. Wojtek> mně to sem dneska všecko skaáce 2 nebo i 3 krát, co to je ?
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 25.4.2009 > dr. Wojtek> "...-pouze "běžná


výměna" "názorů",... ; - však vidíte sám.
."
<reagovat 
anae (Stálý) - 15.4.2009 > ono se to pěkně říká, v podstatě proti trestu smrti jsem .. ale neměla by matka, které pedofil brutálně zneužije jediného malého nevinného krásného bezbranného synka a zabije, právo na útěchu udělením trestu smrti vrahovi svého milovaného dítěte? ...v posledním případě nakonec zemřela i matka .. vrah sedí ve vězení u televize
<reagovat 
 Sallybill (Stálý) - 16.4.2009 > anae> ...ale ona ho přece ho přece má. Může se přičinit a vraha zabít. Pokud jí to přijde správné, neměla by se ohlížet na následky a už vůbec nemůže čekat, že společnost jí vraha polapí a přinese na podnose. Vrah si také musí své oběti shánět sám. Trest smrti je vrcholem hovadství se kterým nelze při zdravém rozumu souhlasit,což ovšem neznamená že postavení obětí trestných činnů musí být zrovna takové, jaké je.
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 25.6.2009 > anae> ale Vy dsi damo naprosto protirecite hned tady na zacatku te vasi diskuze..
psal jsem na TOtemu o tom jiz nekolikrat, a unavuje me se jiz opakovat, ale TREST SMRTI nelze nazvat trestem, je to jen prachobyčejna pomsta nedospeleho individua - ci nedospele spolecnosti, a je - jak z hlediska vyssi mravnosti "lidské"", tak z pohledu Bozziho - NAPROSTO nepripustnj v jakekoliv podobe !!
<reagovat 
 anae (Stálý) - 16.4.2009 > Sallybill> ona ho už nemá, protože je mrtva, vrah úchyl (nemocný, že?) žije dál .. a kdo ví, jestli si vůbec nějaké výčitky dělá, je možné, že je to takový rapl, že mu to pořádně nikdy nedojde ...
<reagovat 
 anae (Stálý) - 25.6.2009 > dr. Wojtek> dobrá, dobrá, ale nechce se mi hádat, mudrče! jsem jen slabá žena, hloupá slepička, velectěný patriarcho, raději vám zavážu střevíček, smím? :-D
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 16.4.2009 > anae> "... -ale právě jde o to (( -a o tom se vlastně píše i v tomto příspěvku )), že "celkově" spravedlnost je "absolutní"; -jde "jen o to", zbavit se "omezeného pohledu (( -a právě dnes tak běžného, bohužel )), že by se jí snad dalo dosáhnouti v jednom jediném životě...;. -Promiň, ale všímám si, že z Tvých poznámek právě tato nevíra v takzv. "vyšší spravedlnost" (( -nebo, chceme-li, řekněme rovnou v Boha )) přímo čiší;... -etc. .
- Dostat se k Němu je samozřejmě pro někoho těžší (( -je to odvislé od mnoha okolností, třeba i od místa "dlouhodobého pozemského pobytu", my zde na Moravě máme s tímto menší problémy než vy u vás v Čechách -o důvodech tohoto, alespoň krátce, jsem Ti, myslím, již psal... )), ale "každý máme něco", že.
-Říká se docela výstižně, že "dveře" k Bohu jsou z jeho "strany" "odemčeny" neustále, a kdy se je podaří odemčít nám, je do značné míry (( -blížící se až 100% )) odvislé od naší snahy, od naší vůle, touhy a vytrvalosti;... . -Můžu Ti "v tuhle chvíli" poradit snad "jediné podstatnější": -bude-li na letošek vůbec ještě místo, zarezervovat si -nejlépe asi na tu teplejší část roku- nejméně na týden, ale lépe na 2-3, pobyt na Hostýnském vrchu - snad "nejsvětlejším a Bohu nejbližším" pozemském místě v ČR; -zde většině lidí se téměř okamžitě otvírají prostory a souvislosti nečekané a "jakoby až neomezené";... :-)).
."
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 25.6.2009 > anae> .. jo, to mužeš
<reagovat 
 anae (Stálý) - 16.4.2009 > Zeanddrich E.> 

to je právě ten boj nejen Čechomora, mezi idealismem a materialismem, mezi životem pozemským, nyní nebo chápáním života jako sled životů, reinkarnací podle toho, jak člověk v daném životě žil ... zda uvěřit ve vyšší spravedlnost nebo se spolkem Sisyfem věřit jen tomu, co je víceméně prokazatelné ... je moc krásné říkat, byl to osud, to,  že pedofil zneužil mládě, které ještě nic nezažilo, bylo důvěřivé, že ukončil brutálně život, který ještě pořádně nezapočal, že ten ukrutný nemocný připravil nepředstavitelná muka jeho matce, která se nejspíš bolestí pomátla, když si představovala, jak skončil její krásný, v bolestech porozený nevinný syn a zvolila také smrt ... v takových případech dle své přirozenosti - a jsme zvířata, která se umí rozzuřit ... při představě pedofila, jak vráží svůj pyj do zadečku tříletého chlapečka, působí mu nepředstavitelnou bolest a pak ho rdousí ... by se člověku chtělo na takovou zrůdu skočit a roztrhat ji na kusy, jako spravedlivá šelma zařvat - tenhle zmetek nemá právo žít ani sekundu; nenechat ho, aby ani náhodou nemohl takovou věc zopakovat ... jsem na cestě, ale v současné fázi jsem stále ještě přesvědčena, že v jistých případech by vrazi měli být usmrceni, nijak humánně. Jsi si opravdu jist tím, co mi tu tak moudře radíš? Jsem opravdu tak nerozumná, že v soucitu nad mukami nevinných bych se smrtí zrůdy souhlasila? Skutečně? Upřímně? Nebo mne poučuješ z toho mi tak známého pohledu všeznalého a všechápajícího moravského katolíka? ......... Už dr. Wojtek mi říkal - co vy  můžete vědět, to JÁÁÁÁÁÁ !!... pak se člověk od katolicismu zase rychle odvrátí .. nedostatek pokory před názorem druhého z pozice jisté náboženské platformy mne upřímně řečeno někdy až děsí...

a roztrpčuje.


<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 16.4.2009 > anae> "...-JSEM SI JIST; -tedy alespoň tak, jak Bůh člověku dovoluje, aby si "jist být mohl".
-A nemyslím, že bych se na cokoli díval pohledem nějakého dogmatického katolíka; - naopak, ti mnozí by mě právě hnali;... .






-Co se týče toho takzv. sv. Hostýna, to místo bylo uctíváno jako "velice blahodárné" již v předkřesťanských dobách, a pobyt tam nemusí být spojen s návštěvou jakékoliv bohoslužby; -dá se jen např. v těch lesích kolem areálu nerušeně se potulovat, a i jen při "vnímavosti" cca průměrné topit se v osvobozujícím světelném dialogu s Bohem, který nevyžaduje pro sebe "žádné" "určité jméno;... -etc. .

A jen ještě "malá poznámečka" na závěr: žádná "spravedlivá šelma" neexistuje a existovat nemůže, již přece z podstaty věci. -A člověk právě proto je již člověkem, aby "žádné mravy šelem" nebral za své ...; ... :-)).
."
<reagovat 
 anae (Stálý) - 17.4.2009 > Zeanddrich E.> šelmy mají zdravé instinkty, na rozdíl od zdegenerované západní civilizace .. Ježíše, Sokrata, Patočku a další filosofy s jejich podobnými osudy ctím ... pro blahodárnou vesmírnou energii ale snad nemusím do Hostýna, proputovala jsem už kus světa a je všude, jak křesťané říkají - Bůh je všude ... nikomu jeho víru neberu, ta má je jednoduše svá .. (víš, stejně ale, nemůžu si pomoct, ale pořád narážím i zde na mužskou pýchu, ten neblahý omezený mačismus, který mnohé muže degraduje ... a proto jen volám - toleranci, toleranci!, rovnost, svornost, bratrství!! i sesterství)
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 17.4.2009 > anae> "... -"vidím", že "(( zřejmě )) vidíš" "něco někde", kde to jen "stěží bude", a nevidíš "něco jiného" zase tam, kde to s "největší pravděpodobností" být "musí"...;"


Původně jsem již nechtěl, ale přeci jen, alespoň bodově, se, s Boží pomocí, pokusím "nějak" odpovědět i na tuto Tvou poznámku.

-add ty "Tvoje šelmy..."; -nezlob se, ale tato Tvá "často" "opakující se" argumentace mi připomíná "argumentaci" např. toho "pána", co se v lednu r. 1933 v Německu ujal moci; -myslím, že dnes by člověk měl být již opravdu "někde" dál (( -ó pane Bože, jen nás chraň před "přímou demokracií", chce se mi zvolat, neboť vím, že např. Tvou touhu po pomstě, to "starožidovské" "oko za oko, zub za zub" má v sobě ještě dnes např. většina evropské populace, náš národ nevyjímaje ... )).

-add Tvé "zařazení" Ježíše (( -myšleno "bezesporu" toho takzv. "druhého nazaretského", do kterého v dospělosti Bůh seslal Krista... )) mezi "další filosofy"... -to raději ponechávám bez komentáře (( -tu diskuzi na "http://www.totem.cz/enda1.php?a=230580", co jsem Ti již jednou při nějaké příležitosti doporučoval, jsi asi vůbec nečetla, viď...? )).

-add sv. Hostýn...; -samozřejmě, že "Bůh je všude", jen někde je k Němu "trošku" "snažší přístup"...; -a někde zase, bohužel, "přesně" "naopak" (( -konkretně Čechy , včetně té "Tvojí" Prahy, jsou přímo jakoby pod "nějakým" poklopem..., který pak z Čech, pro mnohé stále "záhadně" a "nevysvětlitelně", "dělá" tu "nejatheističtější" zemi (( -přinejmenším )) v celé Evropě... ))

-add pojem "víra"; -tak za a) "věřící" v "nějakém smyslu" je úplně každý...,; a za b) -správně to tady někde v diskuzi napsal "dr. W." -důležité je snažit se "již" i vědět, ne "jen" věřit...; -a to je do jisté míry v rukou "téměř" každého z nás (( -např. právě "dr. W.", jak sám tvrdí, dostal se "k Bohu" především díky rozumu, logice, tvrdé práci na sobě, dlouhodobému a neúnavnému studiu;... -etc., -a až následně pak Boží milost předložila mu ty "jen stěží" "vyvratitelné" důkazy, a z "nich" pak vyvěrající odolnost, vytrvalost, neohroženost, ..., dobrotu a sílu, kterou již dlouhá léta prokazuje ve svém životě... )).

-add mužská pýcha, apod. ... -?; -a) -tak "mužský a ženský princip" v tomto našem hmotném a "výukovém", a velice ještě hrubém (( takzv. "hrubozrnném" )) světě samozřejmě existuje, a je na něm dokonce "postaven" ((... -můžeme zase "jen" diskutovat, v jaké míře...;)); a za -b) opravdu "dost bláhový" by byl ten, kdo by pociťoval něco jako pýchu kvůli svému "aktuálnímu" pohlaví, neboť
si je, s největší pravděpodobností, "hned" "příště" stejně zase "prohodíme".





- Pokud Ti tedy "znovu" můžu "radit", vezmi do ruky "snad cokoliv" od R. Steinera (( -po r. 89 toho vychází naštěstí i "u nás" relativně dost )), a studuj, studuj, studuj!; ... -na "stříbrném podnose" kladivo k rozbití okovů, které, jak se zdá, jsi si již nejen uvědomila, ale které Ti navíc snad již i "začínají" "vadit", Ti jen "stěží" "někdo" kromě Tebe samé přinese (( -a i kdyby k tomu z "vůle či milosti" Boží přeci jen došlo, byla by to zřejmě "stejně" "jen" dočasná, "návratná" půjčka; ... -etc. ... )) ...;

... :-)).
."
<reagovat 
 anae (Stálý) - 18.4.2009 > Zeanddrich E.> již jsem také vícekrát říkala - jsem na cestě, ale i vy jste na cestě .. a cítím z vás obou pýchu, kážete z pozice znalých .. ale pro mne je moudrost spojena s dobrotivostí, laskavostí, pokorou .. a tu z vás necítím .. tvé odvolávání se na mé starožidovství to potvrzuje .. nejsem a nebudu nikdy součástí žádné církve nebo jiné partaje, hledám dobré srdce, radostné přijímání toho, co je nám poskytováno zde, na Zemi, protože smířit se s tím, že pro nás možná existuje pouze pozemská pouť, a možná jen v jednom životě, je součástí statečnosti. Půjdu svou cestou. Hodně štěstí a pokory na té vaší cestě přeju vám oběma. Sbohem.
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 25.6.2009 > Zeanddrich E.> ve většině s tTebou souhlasim, ale proc pises "starožidovske"? -copak judaismus dneška je v tomto jjinej ?
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 20.4.2009 > anae> "... -každý "káže" z té pozice, kterou mu (( již )) dovoluje, ba co víc -někdy "přímo přikazuje" - Bůh; -zapírat něco v sobě, co "vím" (( -respektive, co mi z vůle a milosti Boží,... ,... , bylo "dovoleno" se "již dozvědět"... )) "alespoň" na těch "pozemských" (( -"téměř" nebo "úplně"?")) "100%"..., to snad uznáš, že nemůžu, protože bych tím "devalvoval" veškeré nejen to své "vynaložené úsilí"..., ale především to, co mi Bůh uložil "hlásat" a šířit v tomto "mém" životě, ... -etc. .

Co se týče "osobité cesty" "každého z nás" -to je samozřejme "nepopiratelný" fakt, ale dle již relativně mnoha indicií ve Tvých příspěvcích i poznámkách, které jsem zde na Totemu měl možnost si přečíst, bych si možná i dovolil hádat, jak ještě dlouho budeš "moci""tou svojí" jít dále, než se "pohneš" "správnějším" směrem.




... -A promiň, nechci se s Tebou přít (( -a případně na příkladech dokazovat... )) o to, komu z nás dvou někdy více chybí i ta "nejelementárnější" pokora; ... (( -a vidíš, mělas' pravdu, zrovna teď jsem "nepokornÝ"...; -ale myslel jsem to předevšíím ve vztahu k Bohu...; )) .



- "Veškeré zlo (( -alespoň to zde na Zemi "určitě" )) má svůj původ v "nedostatku znalosti",; - a velkou, vskutku "převelikou" vinu nejen "sám před sebou", ale samozřejmě především před Bohem má ten, kdo má možnost své znalosti prohlubovat, ale ze své pohodlnosti, pýchy či jiné podobné "příčiny" tak "nečiní"."



Nashle (( -snad )) "ve světlejším" "prostoru a čase"; ... :-)).
<reagovat 
 anae (Stálý) - 20.4.2009 > Zeanddrich E.> komu chybí ta nejelementárnější pokora? .. nikomu nekážu, co má dělat v té nejpodstatnější, elementární sféře - niterné, kam chodit a taky si nehraju na svatou, vzornou (i když možná docela jsem, co ty víš) ... mým učitelem zůstane E. Tomáš, ten obsahoval vše, co od duchovního učitele očekávám, kterého následuji, s kratšími či delšími odmlkami, tak, jak mi pozemské povinnosti dovolí .. jsou mnohé cesty ..  a nejen přes Hostýn ..
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 20.4.2009 > anae> "... -no vidíš, alespoň

na něčem se shodnem; -Ed. Tomáše samozřejmě uznávám; -u něj je to ale přeci již jen relativně dost "vyšší dívčí..." (( -doufám ovšem, že nerozpoutáš teď znovu debatu o pohlaví; ... :-)) )).
."
<reagovat 
 anae (Stálý) - 21.4.2009 > Zeanddrich E.> je má inspirace, není jediným zdrojem, ale byl to skromný, pokorný muž, jako člověk mne svým chováním a svým přístupem inspiroval, moudrý kmet .. vyšší dívčí .. no, raději to komentovat nebudu, hrdopychu, jak ty jsi pyšný! kdo jsi? nemám už sílu na hovory s tebou .. povýšenci mne vyčerpávají ... a kdo se povyšuje, bude ponížen ...
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 24.4.2009 > anae> "... - cože, i zaužívané sousloví "vyšší dívčí" Tě snad pobouřilo... ?.




- O "pýše" se také rozepisovat nebudu, to nechť posuzují další, Ti, kteří mě (( -v Tvém případě pak Tebe )) "opravdu" "znají"; ... :o).



- Ale je zajímavé, že "čím větší neznaboh", tím jakoby s "větší oblibou" používal citáty z Bible, tedy z textů, "inspirovaných" "snad již bezesporu" přímo právě Bohem; ... .

Jinak já bych "snad zatím ještě" docela sílu i energii s Tebou diskutovat měl, mne však zase "jakoby" přepadá pocit "dost hluboké" marnosti; ... -etc..
."
<reagovat 
 anae (Stálý) - 24.4.2009 > Zeanddrich E.> nejde o dívčí .. jde mi taky o pocit ... cítím z tebe povýšenost ... tu skutečně moudří neobsahují ... ano, další hovor nemá smysl .. jsem na cestě, jiné než je ta tvá, to je vše.
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 27.4.2009 > anae> "...- nechci Tě "zbytečně" provokovat,ale

náhodou jsem teď o "vykendu" narazil na Tvé poznámky ve fóru k tématu MDŽ - ...; -"sodoma gomora", řekla by asi moje babička;... . -Doufám, že alespoň "tato část" Tvé cesty se "nějak" "modifikuje" do doby, než budeš mít vychovávat své případné potomky...; -a dále "již raději" "mlčím";... :-)).
."
<reagovat 
 Sallybill (Stálý) - 27.4.2009 > anae> 

  Myslím, že jsi k Zeanddrichovi zbytečně přísná. Že si všímáš povýšenosti a pýchy, jsem si všimnul, také jsem si všimnul, v této diskusi, že pravdu znáš, ale zřejmě je  v rozporu s tvým citovým prostředím. Píšeš, jak by se mělo zacházet s vrahem a voláš po lásce a toleranci. Jak to lze funkčně skloubit? Možná bys do toho měla vložit víc poctivosti a vyřadit ze svých myšlenek formulaci "měli by se". Zkus si představit, že jsi to ty kdo bude popravovat. Co myslíš, že uvidíš? Nebo se můžeš vcítit do role člověka nespravedlivě odsouzeného na smrt, ať už omylem, nebo zvůlí. ...nebo se spravedlivě pomsti (příležitostí budeš mít jistě dost) a užij si ten pocit, určitě tě to pohne v před. Souhlasím s tebou, že cestu má každý vlastní. Tvrdíš, že směřuješ k pravdě, ale tam přeci směřujeme všichni. Logicky lze soudit, že mnozí jsou před tebou a mnozí za tebou. Pokud ti někdo zepředu podá ruku, nezaslouží si nic než poděkovat, ačkoli on o to nestojí. Spíš stojí o sdílení, protože čím blíž jsi k poznání, tím jsi osamělejší.

  Ještě k těm popravám ...a Boha klidně vynechme. Samotná existence toho slova v jeho významu, předpokládá dva názory: ano, či ne (nevím není názor) a teď se ptejme: Je změna ano v ne známkou pokroko, nebo úpadku? Pokud dojde ke změně názoru jednotlivce, dochází k tomu obapolně, tedy mění se ano v ne stejně jako ne v ano?

  Poprava je násilné usmrcení. Pokud to odmítám, odmítám jakékoli násilné usmrcení, pokud to připouštím...

    A na závěr. Věříš to mu, co jsi napsala, dobrá tedy Zeanddrich je pyšný ...a ty ochotná zabíjet. Chceš abych ti to věřil, nebo mi odpustíš trochu shovívavosti?

Pokud jdeme správně, sejdeme se mezi rovnými. Tak zatim páčko a nashle


<reagovat 
 anae (Stálý) - 27.4.2009 > Zeanddrich E.> mám dospělé děti, milý macho, a myslím, že jsme je vychovali dobře, jsou hodné, šikovné a dostudovávají, dcera hudebnice už i učí.. možná, že by ti bylo lépe mezi světicemi na katolickém chatu, ne mezi pozemštany, ne v hovoru se ženou pozemského znamení, která se umí ze života pozemského i náležitě radovat, pokud to jen trošku jde. (p.s. Netolerantní muži beze smyslu pro humor, nadsázku a nevinné provokace jsou to největší neštěstí .. i pro ženy!)
<reagovat 
 anae (Stálý) - 28.4.2009 > Sallybill> co je pravda? kde je pravda? z jakého úhlu pohledu? lidského? božího? pravd je právě tolik, z kolika úhlů pohledu ji nahlížíš .. nevím, kam dojdu, jestli k pravdě, a zas k jaké pravdě - boží, lidské? ... jsou to nekončící polemiky, ale je jich třeba .. nejhorší je ustrnout na jedné dogmatické pravdě a tu vnucovat druhým (i kdyby se nastokrát blížila té "největší " pravdě), ono neustálé pochybování je jedině pro dobro věci, vše se vyvíjí .... pro trest smrti nejsem, jen jsem se snažila vcítit do rozpoložení matky dítěte, zabitého pedofilem (nemocným, jeho pudy, popudy samozřejmě ani vzdáleně také netuším) ... nejsem pro trest smrti .. a mluvit se o tom může,  musí, zase z mnoha úhlů náhledu .. i z právního pohledu se v různých končinách světa, i např. v jednotlivých státech USA nahlíží na trest smrti odlišně.
<reagovat 
 Sallybill (Stálý) - 28.4.2009 > anae> 

Doprdele, to byla kanonáda. Holedbáš se jaks vychovala děti a ptáš se jako malá holka. Jaká pravda, co je pravda... Pravda je přeci to, na čem se všichni shodnou, né asi? Všechno ostatní je názor. Například -slunce svítí- je pravda. O tom nelze při zdravém rozumu pochybovat ...ale -slunce svítí ve dne- je názor, bez ohledu na to, jak moc ho jeho zastánci mají za pravdu.

  A když ti řeknu, že tento jednoduchý mustr lze použít k posouzení všech pravd, řekneš, že jsem pyšný tajtrlík, špumprnágl, či cucflek na patě. Tak já to radši neřeknu.

  Trest smrti. Nejsi pro něj. Já vím, Zaenddrich ví a obrovská spousta dalších lidí, aspoň doufám, protože kdyby ne, hrozilo by, že tu je větší spousta těch, co ti tvou obhajobu trestu smrti uvěřili. Byla jsi někdy na fotbale...? Samozřejmě, že přehánim, tvůj názor nemůže situaci zvrátit, ne teď. Ale teď, se na to můžeme podívat pravdivě:

  Na trest smrti jsou dva názory. Ty zastáváš jeden z nich, ale veřejně jsi horovala pro druhý. To je nepoctivé. -tak, to byla

malá ukázka aplikace pravdy. Hlavně v tom nehledej žádné vedlejší významy, to by ti mohlo připadat, že tě rovnou odevzdávám peklu. Nekárám, ukazuji a velmi nerad bych se tě dotknul, jsi na mé straně ...a já na tvé.

  Vlastně jsem ti vděčný, žes mi dala příležitost se nad tím zamyslet a ještě něco: Jsem ortodoxní materialista. Jenže, když jdeš poctivě k jádru věci, nenajdeš žádné důkazy které Ho vyvracejí, zato zjistíš, že ten mizera má prsty všude.


<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 5.5.2009 > anae> "...-ó tak to

jsem netušil,;... -přeji Ti -a to opravdu
tak, jak to říkám -dlouhé
a nekalené "rodinné štěstí"; ... :-)).
."
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 (75) 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter