Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí ve sbírce Jak tě mám nejraději z kolekce Lásky a Nelásky
Autor: Gala (Občasný) - publikováno 12.6.2000 (23:43:46), v časopise 14.6.2000
další ve sbírce>
Jak tě mám nejraději?

Ve tvé noční košili,
která na tobě nikdy
dlouho nevydrží,
protože je příliš průhledná
a ty příliš krásná…

V tom tričku s krokodýlem,
protože v něm jsi mi dala ochutnat
všechny tvoje krásy a vůně,
protože v něm to bylo poprvé…

V té ušpiněné sukni od mechu
a roztrženým tričku,
protože to jsem se tenkrát ,
když se ti duha usadila ve vlasech ,
neovládl…

V těch plavkách z loňskýho léta,
co nikdo kromě mne neviděl,
protože kdykoliv jsi si je oblékla,
tak naše těla se sama stala přílivem…

V mé posteli, když spíš na mém rameni
a já vím, že ten spánek nebude dlouhý,
protože tvůj tajemný úsměv
příliš zaměstnává moji fantazii
a tvoje tělo je příliš svolné
s mými myšlenkami…

Na kožešině u krbu,
když plameny tancující
na praskajícím dřevu
a jejich odrazy kreslí
na tvém těle symboly naší touhy…

V lese, protože v něm je spousta míst,
kde můžeme být spolu sami
a kde je tak krásné
ochutnat jahody ze tvých úst…

Uprostřed usínající louky,
když všichni sedí u televize
a sledují romantické seriály
a netuší, jak krásné je
skutečné milování se
mezi ospalými motýli…

Ve vaně, protože ta je plná pěny
a pod její ochranou se nestydíš
a stáváš se přístavem pro polibky
mých úst a dlaní…

Ale úplně nejraději,
úplně nejraději tě mám,
když tě smím držet za ruku
a jít jen tak vedle tebe…


Poznámky k tomuto příspěvku
KSTK (Občasný) - 14.6.2000 > Tato báseň se mi docela líbí. Musím se ale přesto zmínit o jiném pocitu: Já sám rád používám dosti často doplňující hudbu na pozadí. Mnohdy je tato hudba (i když v jednoduchém MID), přímo pro mne natolik inspirativní, že mi pomůže i při psaní. Výběr je velmi důležitý - může totiž nejen pomoci, ale i notně rušit. To se, dle mého názoru, stalo žel zde...
Body: 3
<reagovat 
Vea (Občasný) - 14.6.2000 > Hezké vyznání lásky, ale nejvíce se mi líbila poslední sloka. :)
Body: 3
<reagovat 
Čtenář - 14.6.2000 > I kdyz mam mnohem radeji basnicky, ktere se rymuji, protoze to potom dodava ten pocit, ze autor ma ten dar "basnit", ne jen premyslet a sdelovat, tak se mi toto sdelovani moc libilo. Mozna je to taky tim, ze ja to citim uplne stejne(a taky o tom obcas neco napisu). Clovek potrebuje ty pohledy,doteky a polibky, ale ten nejvetsi poklad je prave to, ze jdu ulici s nekym, a to, ze ho drzim za ruku, je to nejkrasnejsi, co muze clovek mit. Ten pocit, ze je tu nekdo, o koho se muzu oprit a ze ho muzu milovat uz proto, ze existuje, je nenahraditelnej. Do podrobnejsi kritiky technicke stranky dila se poustet nebudu, protoze si myslim, ze at je to napsane, jak chce, slo to od srdce a to je to hlavni, to jsou pak vsechny basnicky ty nejkrasnejsi. Vzkaz autorovi: tou posledni slokou jsi me fakt dostal!
Body: 3
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 15.6.2000 > Tuto basnicku jsem si vcera vytiskl a cetl v tramvaji, pak jeste jednou dnes rano. Nejprve mi dovol takove male filosoficke zamysleni, ktere mne uz dost dlouhou chvili trapi, mam-li neco napsat nekomu pod basnicku. Pokud se dela kritika na nejakou basnicku, mela by byt oboustranna, tedy nepsat jen o dobrych vecech, ale take o spatnych. Co ma ale clovek delat, pokud se mu basnicka libila cela a nevi, co spatneho by ji vytkl ? Neni nahodou nesmysl hledat na basni nutne neco spatneho ? Ve Tve basnicce jsem si predevsim vsimal toho, jak odpovis na tu otazku, ktera je vlastne i pojmenovanim cele basnicky. Pojal jsi to tak, ze kazda sloka jakoby sama o sobe odpovidala a za sebe mluvila. V osme sloce se mi obzvlaste libila ta myslenka, jak popsat prichazejici vecer, klid, lide utekli k televizim a cely kraj se vylidnuje ... hrozne mi to pripomnelo nasi louku u nas na chalupe ... pres den clovek potkava sousedy ci jsou na zahradkach .. ale jakmile se seseri, vsici jdou domu a jediny, kdo je slyset, jsou psi, kteri stekaji, ze jeste posledni clovek se v okoli naleza. Vsak zaverem, ktery je napsan tak proste, si mne ta basnicka doslova ziskala ... nerad takto jen okate chvalim, ale proste nemam, co bych te basnicce mohl cestne ze sveho pohledu vytknout, neb se mi moc libila ... je psana od srdce tuzkou basnikovou, ktera je odhalena sdelit naprosto vse ... vyborne !
Body: 5
<reagovat 
origo (Občasný) - 15.6.2000 > pěkná óda:))))
Body: 3
<reagovat 
Mišpule (Občasný) - 16.6.2000 > INTERPRETACE DÍLA: V této básni se autor představuje v romantické a mírně sexuální poloze zároveň. V deseti slokách, které mohou existovat i samostatně, se vyznává ze svého citu k ženě „Ž“. Položme si otázku, jaká tato žena je ? Vlastní pravděpodobně jednu noční košili, nemoderní plavky, tričko s neestetickým obrázkem (možná je i roztržené), a ušpiněnou sukni, kterou si asi hned tak nevypere…Asi nějaká Šmudla… Celou situaci zřejmě zachraňuje pouze autor, protože kromě fantazie vlastní totiž postel (tedy asi i byt), krb s kožešinami, vybavenou koupelnu a hlavu plnou nápadů: romantika v lese, v podvečer návštěva „usínající“ louky. Spíše než o výjimečnou ženě je tedy toto dílko o nevšedním muži… Za zmínku jistě stojí skutečnost, že báseň má 10 slok, tedy podle numerologie má psychické číslo 1 – a to, (jak my numerologové víme), představuje číslo osobnosti, jakou bezesporu autor je. Samotná jednička by mohla znamenat určitý sklon k egoismu, ale zde je doplněna ještě nulou (10 = 1 + 0), takže tím se vysvětluje autorův bezbřehý altruismus ke všemu kolem sebe. Nezbývá než závěrem povzdechnout: „Takových mužů je již bohužel jako šafránu, ale zaplať Pánbůh za ně.“ A teď už vážně: Krásná romantika, poetické metafory („duha ve vlasech“, „jahody ze tvých úst“, „milování mezi ospalými motýli“ apod.). Celá síla lásky je přitom vygradována v obyčejných slovech v poslední sloce. Líbí, moc…
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 29.8.2000 > nemam slov
<reagovat 
Čtenář - 6.11.2000 > Nádherná báseň nádhrné romantické duše.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 12 13 14 15 (15) 16 17 18 19 20
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter