Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Babiččina pohádka po vnukovsku
Autor: Čagy (Občasný) - publikováno 11.9.2002 (23:33:40), v časopise 30.9.2002
 

           BABIČČINA POHÁDKA PO VNUKOVSKU

 

 

Bývá v pohádkách zvykem, že když člověk umírá, odkazuje svým dětem, nejčastěji pak synům, co v životě vybudoval, získal a nakradl: Dům, pole, Kocoura v botách… Honzovi táta neodkázal nic. Proč taky. Vždyť vše, co mu mohl dát, mu dal už dávno a pak znovu každý den: Srdce a lásku, vychování a vzdělání a pohádkovou knížku, krásnou knížku s obrázky úsměvů píšících po tvářích a tisícem a jednou pohádkou jako od Šeherezády, ale krásnější. S tou knížkou se Honza vydal do světa, aby nečetl po nocích a jen jednomu, ale kdykoliv a komukoliv: Žebračce u cesty a uplakanému chlapečkovi, dívce odtrhávající pod jabloní lístky kopretiny a ne a ne jí vyjít ano. Motýlu, který se bál nebe, z kterého se odloupl, a i květinám, když je příliš tížila rosa, ba i slunci, které je velmi zvědavé a osamělé.

Jednoho dne, jak to Honzové umějí, přišel k černému zámku, smutnému zámku s nejsmutnější princeznou, jaká kdy v pohádce vystupovala. Měla krásné modré oči a plakala krásnými slzami, jen kdyby jich nebylo tolik a tolik rytířů se již pokoušelo zastoupit cestu balvanu osudu, který se  na princeznu valil v podobě týdne dračích hlav, vždy však sami pod ním našli záhubu a žádný nezůstal.

A Honza?

„Kde máš meč?“ ptal se král, který nevěděl nic o největší zbrani, víře, které stačí holé ruce a malé svaly.

„Nemám,“ pokrčil Honza rameny.

„Pak si tedy vyber v mé královské zbrojnici. Meč a nebo jinou zbraň,“ nabízel král, který stále nic nepochopil.

„Děkuji, veličenstvo,“ odpověděl Honza a ukázal na svoji knihu. „Dejte mi jen pytel buchet: Makových a povidlových a ať nechybí ani tvarohové.“

Král se nejprve tvářil, jako že neví, co to buchta vůbec je, ale když Honza jinak nedal a drak by jinak vzal, souhlasil nakonec.

„Kdo jsi a co tu chceš! Kde máš meč!? Že tě roztrhám!!“ vybafl drak a nadechl se a ucítil a polkl: „Co to tu voní?“

„Říkají mi Honza,“ odpověděl pohotově Honza, „procházím se tu, meč nemám, trhat se nic nebude a voní tu buchty, což je hned po princeznách nejlepší jídlo na světě, ale lepší. Ochutnej!“

Jedna dračí hlava začala mlaskat a pak mlaskaly všechny hlavy a Honza četl: „Bylo nebylo“ a takdále… a pak: „A Honza mách a první dračí hlava se kutálela uťatá. A Honza pích a sek! A sek! SEK a…!“

„Jakže ti říkají?“ osmělil se zeptat drak. Ten náš drak, ten přikrčenec u stěny sluje se sedmi hlavami a jedním srdíčkem zašitým pod kůží.

„Honza,“ odpověděl Honza popravdě a nadechl se, že bude číst dál.

„Jak?“ přeslechl drak, který si podle všeho několik set let nemyl uši.

„Honza povídám!“

„Aa…,“ koktal drak. „To bys mě – musel – to bys mě musel – taky tak – SEK a PÍCH a -“

„Musel,“ přerušil ho Honza. „A kdyby jenom sek a pích! Taky -“

„A co když už princeznu nechci?“ skočil mu drak rychle do řeči.

„Noo…,“ zamyslel se Honza naoko.

„Stejně by byla zase samá kost.“

„V tom případě…“

„Co buchty?!“ napověděl drak.

„Nóóó…!“ usmál se Honza. „To by myslím šlo zařídit.“

A taky to zařídil. Od těch dob se náš drak nacpává výhradně buchtami, princezna straší leda tak nadváha, pohádky se čtou míň a míň a Honzům se říká Jendo. Pro jistotu, kdyby se snad chtěli domáhat své půlky království.

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
R.I.P. (Občasný) - 12.9.2002 > Nádherná pohádka.
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 12.9.2002 > Trochu se přiznám ve mne ta Tvá pohádka probudila takovou tu někde v pozadí vzpomínek schovanou nostalgii:-), moc hezky napsané.
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 12.9.2002 > ...
Body: 5
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 17.9.2002 > ... to je holt ten pokrok... drak si žere buchty...tloustne... nikam nelítá(ani za dračicí) a tím pádem nám pomalu ale jistě vymírá...
Body: 5
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 30.9.2002 > Líbilo, zviditelňuju. :o)
Body: 5
<reagovat 
j.a.n (Občasný) - 2.10.2002 > Pointa je okopírovaná ze známé hudební pohádky Princové jsou na draka.
Body: 1
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter