Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Obaly z kolekce Uvězněn v normostraně
Autor: saetri-ihn (Občasný) - publikováno 21.7.2009 (23:20:27)
 

Dívali se navzájem do svých očí a museli přitom mrkat. Mluvili spolu a museli kvůli tomu vydechovat, hýbat ústy a jazykem. Tekly jim sliny, když si museli cpát jídlo do úst. Hladili se a cítili, jak jim pod kůži jezdí šlachy. Nenáviděli se.

Proklínali ty cizí svaly, které hýbou těmi cizími prsty, vadily jim ty oči, skrz které vidí ven, vadila jim kůže, která cítí doteky, vadil jim ten dech, který to vše musí živit, nenáviděli své ústa a pánve a všechny ty pocity, ale nejvíc nenáviděli svá srdce a krev, protože se nedaly nijak ovládat a dělaly si s nimi, co chtěly.

Cítili ty dny a nálady, kdy se sami sobě ztráceli v čemsi jiném, připadali si jako podivné oči, které visí někde na temeni hlavy a pozorují cosi, čemu odjakživa říkají „já“. Cítili se podvedeni vším, protože ta cosi se stále měnila a s tím i jejich činy; nedalo se mluvit o „já“. Postupně si uvědomili, že jejich existence není nic víc, než pouhé sledování okolí, včetně jich samých: dívali se, jak se jim nadzvedá břicho, když dýchají, dívali se, jak jejich těla jednají, dívali se, jak se při stresu potí a při sexu vzdychají; sledovali, jak se ty loutky, kterým se říkává „oni samotní“, den ode dne mění.

Nenáviděli se, ale nedokázali si odolat. Líbali a milovali se. Ale nikdy nebyli v úplné blízkosti, protože mezi němi dvěma byli vždycky oni samotní - jejich maso. Uvědomili si však, že rozdíl mezi „já“ a „ona“ je jen v tom, že sebe opustím jen jednou. Tento fakt, společně se slastí a labilní lidskostí, kterou jim přinášela jejich těla, jim byla útěchou za to, že se nikdy nedotkli.

Jednoho dne se něco porouchalo, jedno oko zmizelo a zůstala tu (po něm) jenom ta loutka. Druhé oko tenkrát jen tiše zadoufalo, že jeho tělo tu bezcenou loutku pohřbí, což bylo jediným důkazem toho, že nebylo schopné to všechno přijmout.



Poznámky k tomuto příspěvku
whispermoonlite (Občasný) - 22.7.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 22.7.2009 > zase se mi ukazuje, že ten text končí tak akorát včas. to je vidět, jak je ten formální rámec důležitej, protože ti umožňuje se vydat kamkoli, za jakýmkoliv tématem a nehrozí, že se to vymkne a stane se z toho nezvladatelná tiráda. protože i zde se míchají obehrané obrazy a myšlenky s nejedním blýskavým místem, kde cítím, že se setkávám s něčím novým, se známým zážitkem posunutým do nového úhlu nahlížení. Taková je třeba hned ta první věta, i když zcela nenápadná. nebo spojení "vadily jim ty oči, skrz které vidí ven". Jinak ta řádka motivů, které se postupně objevují, je různě zajímavá, mnohdy to je opakování známého. Ale zase:"Nikdy nebyli v úplné blízkosti, protože mezi němi[a!] dvěma byli vždycky oni samotní -... " - to mi zaznělo jak zvon. Celková atmosféra textu je tvá, to se nemění, a je to taky důležitý.
Body: 4
<reagovat 
 saetri-ihn (Občasný) - 22.7.2009 > whispermoonlite> Jo, začínám si také uvědomovat, že to omezení má vlastně dokonalou výhodu. Sice když píšu, tak mi nakonec chybí místo a hodně věcí musí ven, byť z toho vnitřně krvácím. Když jsem to psal, tak jsem tam chtěl něco dát, ale viděl jsem, že to už někde bylo, ale muselo to tam být, protože jinak by to nedalo smysl. Jsem ale potěšen, že ty věty, které považuji za dobré a možná i klíčové, jsou vidět :)
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 22.7.2009 > Mám někdy pocit, že snaha přinést v písemném projevu něco nového, se snaží být důležitější, než to, co to přinese čtenáři. Z těhle 1800 úhozů jsem si neodnesla nic, jen jsme zmateně běhala očima po řádcích a netušila, o čem je vlastně psáno. Asi to budu muset přisoudit své malé fantazii:)
<reagovat 
 saetri-ihn (Občasný) - 22.7.2009 > Lamarski> Musím se přiznat, že jsem si tu nijak hrát či přinášet něco nového v jazyce nesnažil. Je to psaný vlastně docela neobrazně a dalo by se říct, že i doslovně a přímočaře. Fantazie za to asi nemůže, asi se to tak nějak minulo: autor zamýšlel tak a čtenář/divák chtěl jinak. Jej já teď nemůžu najít slova, tohle bylo nepřesný... Prostě si vážím Tvého názoru :)
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 22.7.2009 > saetri-ihn> Nechtěla jsem, aby to vyznělo, že je to špatné. Napsal jsi to dobře, já se v tom někde minula s hlavní myšlekou:)
<reagovat 
 saetri-ihn (Občasný) - 23.7.2009 > Lamarski> Já to tak nějak právě pochopil, jen jsem to nedokázal napsat tak, aby to nevyznělo tak, že nedokážu přijmout nějaké kritičtější názory (prostě je venku horko a vůbec jsem teď nějakej zmatenej :-D)
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 23.7.2009 > saetri-ihn> Nejsi sám:)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter