Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Červené lucerničky
Autor: ericek (Občasný) - publikováno 6.8.2009 (14:44:42)


Otec ma zobral do ženského sveta. Prostitútiek. Kuriev. Spoločníčok. Sexuálnych pracovníc. Červených svetiel. Čipkovaného prádla. Korzetov. Podväzkov. Hraných úsmevov. Objatí. Piesní. Alkoholu. Orgií. Možno ten ženský svet ani nebol tak veľmi ženský, ako ho ženy tvorili. Dávali mu zmysel. Napĺňali ho. Ako ostatne väčšinu mužských svetov.

Chcel by som, aby to bola spomienka ako z mondénneho sveta veľkých miest, ktoré boli veľké už na začiatku. Svojim duchom. Sveta starých príbehov. Benátskych kurtizán. Japonských gejší. Preslávených domov lásky. Kabaretných predstavení. Vystavané na holých kozách a praženici z rozkroku. Bez vidličky. Ako vo filmoch. Románoch, aké sa už nepíšu. Ale je to len skromný príbeh o dospievaní.

Otec ma nachytal pri masturbácii. Iba sa smial a uistil ma, že matke to určite nepovie. A ďalej sa smial. Ešte som vzrušene dýchal a prepadával sa od hanby, keď za sebou zavrel dvere. Neskôr som v jeho očiach čítal sprisahanectvo, akoby som konečne vstúpil do tajného klubu. A to ma uistilo o tom, čo som si už posledný rok pomaly začínal uvedomovať. Áno, som muž! Konečne! Už žiadne vety typu: na to si ešte malý. Už nikdy. Budem sa môcť vzbúriť a robiť, čo chcem. Cítil som sa najsilnejšie na svete. Ešte v ten večer ma otcova facka presvedčila o opaku. Bol som si istý, že mi určite odpadne ucho.

„V tvojom veku som bol s tvojím dedom na rovnakej prechádzke. Oklamal tvoju babičku a zobral ma sem. Už tak dlho to tu je. Toto, chlapče,“ ukázal na budovu, „je nesmrteľné. Dobre sa pozri. Takto ty raz privedieš svojho syna a budeš sa k nemu skláňať. Povieš mu to isté, čo som ti povedal ja, to čo povedal otec mne a jeho otec jemu. Neboj sa a poď. Dám ti to isté, čo dostávajú všetci muži v našej rodine,“ povedal mi.

Po tomto príhovore som stále nechápal, že čo ideme robiť. Očakával som prezradenie prinajmenšom tretieho najdôležitejšieho tajomstva na svete. Bola to z jeho strany akási tajomná hra s prekvapením na konci. V okne neboli žiadne červené lampičky, vďaka ktorým by som sa dovtípil. Celkom obyčajný šedivý dom. Dalo by sa povedať spustnutý. Jeden z masy najnenápadnejších, ktoré si nepamätám.

Otec bol zjavne častým návštevníkom, podľa privítania. Poznali ho tam všetci, akoby tam bol kráľom. Fascinovalo ma to a on u mňa stúpol ešte viac na váhe. Až o pár rokov som sa začal zamýšľať nad morálkou, či pseudo morálkou, nazvime to ako chceme.

Pri vstupe ma ovanul silný opar vonných tyčiniek. Sladkastý. Tematický k honosnému zariadeniu a rozvaleným dievčatám v gaučoch a na obrovských vankúšoch. Pripadali mi ako mačky. Rovnako sa uhniezďovali, priadli si a zalizovali sa maškrtnými jazýčkami.

Celé osadenstvo spozornelo. Cítil som sa dôležito po otcovom boku. Zvedavé pohľady smerovali ku mne. Pozrel som na otca. Vypol som hruď a tváril som sa ako on. Ale zjavne to bolo smiešne, lebo tie farbičky v gaučoch sa začali smiať. Akoby im niekto priniesol nové klbko, ktoré môžu rozpriadať a naťahovať.

„Choď k nim, ja sa musím ísť porozprávať,“ žmurkol na ženu vedľa nás a tá ma tam odviedla. Po chvíli mi priniesla niečo napitie. Chcel som alkohol. Zase len tá patetická malinovka.
„Ahoj, zlatko,“ pozdravila ma žena okolo tridsiatky.
„Ahoj.“
„Aký si mal deň?“
„Ja... vlastne neviem,“ zmätene som sa usmial, „A vy?“
„Ja alebo my?“ zasmiala sa.
„Čože?“
„Ale nič, len nie som na tomto mieste zvyknutá na vykanie. Ja som Lea a tamto je Ivet, Laura a Blu,“ odbočila od témy.
„Pekné mená,“ odvetil som mierne ostýchavo.
„Kapitán je tvoj otec?“
„Ako viete, že je kapitán?“ spýtal som sa prekvapene.
„Už sme sa párkrát videli.“
„Aha. Je. Minulý mesiac som s ním bol na plavbe. Bolo to úžasné. Je tak málo doma, som rád, že ma zobral,“ môj výraz bol úžasne naivný.
„Určite si si to užil,“ odpovedala akoby ju to zaujímalo. Možno, že hej.
„Veľmi. More, čajky, prístavy, ľudia, všetko bolo nádherné. Presne ako som o tom sníval.“
„Koľko máš rokov?“
„O pol roka trinásť.“
„Tak to si už veľký chlap.“
„Hej. Už mi rastú svaly,“ ukázal som jej ruku.
„A čo ti ešte rastie?“ spýtala sa ironicky Blu. Plnoštíhla blondínka.
„Nooo,“ nevedel som, čo mám povedať, „napríklad ešte vlasy. Ale to už dlho,“ povedal som, načo sa ony začali rehotať. Celý som sčervenel.
„Chceš niečo vidieť?“ spýtala sa Blu.
„Čo?“
„Poď bližšie.“ Pristúpil som k nej a ona si odhalila prsia. „Dotkni sa,“ povedala mi s úsmevom. Váhanie. Skurvené váhanie, ktoré tak často prekazí mnoho pôžitkov. Dotkol som sa a celý opäť sčervenel, keď som sa snažil nepodarene skryť erekciu. Ony sa priam prepadávali vlnami smiechu.
„Keby som ťa chcela v tejto chvíli niečím potešiť, tak čo by si si vybral?“ ozvala sa opäť Lea.
„Zo všetkého, čo by som len chcel?“
„Nie, iba z toho, čím ťa môžem potešiť ja.“
„Hmm,“ zamyslel som sa, „chcel by som už konečne skúsiť ten alkohol. Matka je strašne prísna. Ešte som nemal nikdy príležitosť, a keď vidím tie fľaše, tam za barom. Tak myslím, žeby som si dal. Možno to pivo. Tamto,“ ukázal som prstom, „je pekné.“ Kývla na barmana a ten jej jedno priniesol. Vychladené. Orosené. A nechutne horké. Nikdy som predtým nič horšie nepil. Ale tváril som sa, že je všetko v poriadku a popíjal. Cítil som sa strašne dospelo.
„To je všetko, čo chceš?“ spýtala sa Lea so sladkastým úsmevom, lesklým ako zrkadlo.
„Ju,“ vyhŕklo zo mňa nečakane. Bol som prekvapený viac než ony. Odvaha, ktorú som ako starší mnoho krát nenabral. Asi som odvtedy začal viac rozmýšľať. Pozeral som na Lauru. Drobná brunetka s vlnitými vlasmi a orieškovými očami. Jednoducho nádherná.
„Tak poď,“ chytila ma s úsmevom za ruku a odvádzala hore.
„Má rovnaký vkus ako jeho otec,“ začul som šepot a potom smiech pri odchode. Bol som na seba pyšný.

Zavrela dvere vedúce do gýčovej izby. Všetko predtým bolo pompézne a na hrane, ale toto bolo nevkusné. Grcali by všetci homosexuálni bytoví dizajnéri. Rozlievali sa tu návaly tej istej vône ako v ostatných častiach domu. Zostal som stáť pri dverách. Ona pokračovala. Všimla si ma. Úsmev. Niečím mi pripomínal matkin, keď sa musela starať o nemožného syna. Vrátila sa pre mňa a doviedla ma k posteli.

„Počkaj chvíľu, hneď budem späť,“ odkráčala do kúpeľne vedľa izby. O chvíľu sa vrátila. Nervózne som sedel na kraji postele a čakal, čo sa bude diať. Šúchala si nos a vťahovala, akoby mala silnú nádchu.
„Si chorá? Máš niečo biele na nose,“ ozval som sa váhavo.
„Hej, som chorá. To je liek. Nevšímaj si to, miláčik,“ utrela si nos a postrčila ma ďalej do postele.
„Máš pohľad ako tvoj otec.“ Ležali sme na posteli a ona sa mi hrala s vlasmi.
„Hej?“
„Určite. Taký hlboký a zamyslený.“
„Ďakujem. Bola to pochvala?“
„Iste, hlupáčik,“ odpovedala ležérne. Môj hlboký pohľad vytušil v jej očiach, že zabieha niekam do diaľav.
„Veď aj ty si krásna.“
„Preto si si ma vybral?“
„Nie. Pretože si sa mi najmenej smiala, keď sme boli dole.“
„Brala som ťa vážne.“
„Kvôli otcovi?“
„Kvôli tomu, že si sladký ako cukríček,“ zasmiala sa.
„Otec sem chodí často?“
„Občas.“
„A ty...,“ váhal som, „ty ho miluješ?“ Trochu ju to prebralo a začala sa smiať.
„Ako ťa to napadlo? Mám tu predsa teba, načo by mi bol on?“ Skoro ma roztrhlo od šťastia.
„Môžem sa ťa niečo spýtať?“
„Iste, ty môžeš všetko. Si môj malý princ,“ povedala so zavretými očami.
„Prečo tu pracuješ?“
„To je príliš zložité a obávam sa, že by sme tu strávili viac času ako máme,“ odvetila ospravedlňujúco.
„A môžem sa ťa ešte niečo spýtať?“
„Rovno sa spýtaj.“
„Muži sa sem s vami chodia rozprávať?“
„Ty si fakt neviniatko. Neuveriteľné.“ Vybuchla od smiechu.
„Ako to myslíš?“
„Že si myslíš, že sa sem muži chodia rozprávať,“ odznelo pomedzi jej smiech.
„Myslel som, že sem chodia kvôli sexu, ale teraz neviem,“ odpovedal som trošku urazene. Opäť sa rozosmiala.
„Už si sa niekedy bozkával?“ Zavrtel som záporne hlavou. „Tak zavri oči.“

Pobozkala ma. V tej chvíli som ich mal zase otvorené. Bolo to akoby sa naše ústa spojili a nemali sa nikdy rozdeliť. Pohybovala jazykom, tak som sa to snažil napodobniť. Myslím, že krásu prvého bozku v mojom prípade prekryla naplno pracujúca myseľ.

Voňala po orgováne. Na celom tele. Aj vlasoch. Odvtedy je to moja najobľúbenejšia príchuť. Dva orgovánové kopčeky s čerešničkami na vrchu si pýtam vždy od zmrzlinárky.

Keby som bol kompas, tak sa v tej chvíli bláznivo točím. V smere hodinových ručičiek. Proti smeru. Naraz v oboch. Až by som uletel ako helikoptéra. Zrážal všetky oblaky. Klesal a stúpal. Neskutočne ma vzrušovala a krásu prvého sexu opäť prekryla moja naplno pracujúca myseľ. Peništek sa nehorázne zmenšil a zľakol. A pritom už bol tak blízko. Bol som veľmi sklamaný.

Upokojila ma a nahá pobehovala po izbe. Bola veselá. Vytiahla ma z postele a pustila rádio. Tancovali sme. A bozkávali sa. A ďalej sme tancovali. Bol som vo vytržení. Dovtedy som nič také nepoznal. Dovtedy som si nič podobné nevedel predstaviť.

„Ale čo, zajačik opäť vyliezol,“ usmiala sa.

Položila ma na chrbát a vyliezla na mňa. Trvalo to asi minútu. Bol som si istý, že som ovládol svet. Držal som ho v rukách. Na chvíľu. Zdrvujúco vymačkal do poslednej kvapky. Pozerala sa mňa. Tešila sa. Cítil som ju tak blízko. Nepovažovala ma za chlapca, ako jediná. Alebo to aspoň nedala najavo. Mnohokrát potom som sa viac cítil ako chlapec. Viac zraniteľný. Viac neskúsený.

Otec ma privítal úsmevom. Už čakal dole a rozprával sa s Leou. Laura na nás pozerala z poschodia a tiež sa usmievala. V ten večer sa tuším každý usmieval. Nezvyčajne mnoho. Hlavne ja, v tej chvíli. Žmurkla na mňa na pozdrav. Cestu v aute som prespal. Takú únavu som nikdy predtým necítil.

„Páčilo sa ti to?“ spýtal sa, keď sme vystúpili z auta.
„Ďakujem,“ odvetil som, on ma plesol po pleci a smeroval k dverám.
„Mame čo povieš?“ otočil sa ku mne.
„Boli sme v meste a na futbal.“
„A čo sme tam robili?“
„Jedli, pili a pozerali. Celkom nuda. Nebavilo by ťa to.“
„Výborne.“

Ráno som sa zobudil a otec už nebol doma. Odišiel na ďalšiu plavbu niekam. Nikdy neviem kam. Prichádzajú pohľadnice z miest, kde kotvia. Nikdy nezabudne poslať pohľadnicu.
Neprišla žiadna. Už dva týždne. Matka ma dokázala upokojovať ešte týždeň. V jej tajnej skrýši na dokumenty, o ktorej som akože nevedel, som našiel noviny. Na titulnej strane bol článok, kde sa písalo: Policajtom v spolupráci s colníkmi sa podarilo rozprášiť medzinárodnú skupinu pašerákov drog, bieleho mäsa a zbraní. Ich šéf bol zastrelený pri ozbrojenom odpore...
Kapitán sa potopil so svojou loďou.


Poznámky k tomuto příspěvku
Quotidiana (Občasný) - 7.8.2009 > líbilo
Body: 5
<reagovat 
 ericek (Občasný) - 8.8.2009 > Quotidiana> som rad, diky :)
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 12.8.2009 > Moc hezky odvyprávěné.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 ericek (Občasný) - 12.8.2009 > Lamarski> diky :)
<reagovat 
Bunny (Občasný) - 14.8.2009 > Není nad světáckého tatu :-) Bavilo
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 14.9.2009 >
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 ericek (Občasný) - 14.9.2009 > Emmet_RAY> vdaka
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter