Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
...No tak si tedy foť...
Autor: Věza (Občasný) - publikováno 11.10.2010 (06:45:40)


Poznámky k tomuto příspěvku
S.z.i. (Občasný) - 11.10.2010 >
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 11.10.2010 > Krásný špačík...
Body: 5
<reagovat 
Rachell (Občasný) - 11.10.2010 > ten je úžasný...kdepak to sedí??
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Rachell (Občasný) - 11.10.2010 >
<reagovat 
Čtenář - 11.10.2010 > To je úplně bájo fotečka pro človíčka jako jsem já! Jůva! Moje srdíčko zaplesalo, skoro tu roním slzičky, jak mě to dojalo, škoda že nemůžu dát bodíky :'-(.
<reagovat 
žaža (Občasný) - 11.10.2010 >
Body: 5
<reagovat 
wommann (Občasný) - 11.10.2010 >
Body: 5
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 11.10.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
Mima (Občasný) - 12.10.2010 > ...jedna z Tvých nejlepších....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
jaxxana (Občasný) - 12.10.2010 >
Body: 5
<reagovat 
malá a šikovná (Občasný) - 12.10.2010 >
Body: 5
<reagovat 
čtenář mmiiaa - 12.10.2010 > Sám sebe nakop do prdele, a já ti při tom klidně budu svítit. Mláďátkům se přece musí pomáhat ty surovče!
<reagovat 
kretén TOTEMu (Občasný) - 13.10.2010 >
Body: 5
<reagovat 
Bajata (Občasný) - 12.10.2010 > Podle ozobí to bude asi mládě. Vypiplala jsi ho doma?
Podle toho na čem sedí to tak vypadá.
Jestli tomu tak opravdu je, pak nestačí žádné bodování.
A jestli ne, je hezké že se umíš takhle přiblížit a vidět. :-)
Body: 5
<reagovat 
 Čtenář - 12.10.2010 > Bajata> "Jestli tomu tak opravdu je, pak nestačí žádné bodování."
Smím se ptát po směru téhle úvahy? Osobně bych lidi, co si nosí mláďata domů z nějakých pseudohumánních důvodů, kopal do prdelí tak dlouho, dokud by se jim nerozsvítilo.
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 12.10.2010 > čtenář> Naprosto s tebou souhlasím. přiznávám, že osobně bych je víc než kopal. Ale jsou situace, kdy je živočich poraněný, slabý a vypadlý předčasně z hnízda.
Myslíš že je dobré nechat ho být a nevšímavě přejít kolem, v lepším případě vyslovit politování?
Nebo ho vzít, poskytnout mu pomoc a pak ho znovu vypustit do přírody? Nebo o něho pečovat pokud není schopný adaptace na tvrdý život v přírodě a mít ho doma?
A pokud tuto pomoc poskytnout neumím nebo nemám vhodné prostředky, vzít ho a odnést tam, kde jsou toho schopni a umí to?
Zeptej se samotné autorky fotografie jak to s tím mladým kosem vlastně bylo. Udělal jsem to a odpověděla mi.
<reagovat 
 Čtenář - 13.10.2010 > Bajata> Pokud opskytneš pomoc mláděti a pak ho pustíš do přírody, tak ho tím zabiješ, samo se o sebe nepostará a navíc "smrdí člověčinou". Pokud si ho necháš doma, tak mu tím připravíš doživotní žalář. A ještě si můžeš připadat jako "ten dobrej, co pomáhá zvířátkům".
Mně osobně přijde oboje surovější než to ptáče nechat chcípnout na nějakou kočku.
<reagovat 
 Věza (Občasný) - 13.10.2010 > čtenář> 

Já osobně souhlasím naprosto se slovy
Bajaty a ztotožňuji se s ním. Kosáče když bylo menší odrazilo auto a zlomilo mu křídlo.

Umíralo by dlouho v bolestech. Nejsem člověk, který nepomůže druhým!  

Myslím že ani tobě by se nelíbilo, kdyby jsi někde ležel zraněný

a nikdo ti nepomohl a všichni by si jen řekli ať tu chc*pne.

A nemyslím že by jsi pak v lepším případě říkal v nemocnici, proč jste mě tam

jen nenechalil chc*pnout, když tu teď musím trpět.

Můžu tě ubezpečit že to s kosem dopadlo dobře bez psychické újmy - tedy jeho... :-) Jinak sohlas jak Bajatovi tak tobě že nikdy nesahat na mláďata neporaňěná či jinak na životě výslovně neohrožená, rodiče kteří jsou vždy ukryti poblíž si je najdou.


<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 13.10.2010 > čtenář> Samozřejmě máš pravdu. Ovšem pouze za určitých okolností.
Nevím jaké máš znalosti v tomto oboru. Možná větší než mám já, je to možné.
Pracuji více než třicet let pro ochranu přírody, a myslím že se o ni dost zajímám.
Znám mnoho odborných poradců ze záchranných stanic jak ornotologických, tak pro různé jiné živočichy.
Budemeli hovořit o kosovi, který je na snímku, více jak 100% by zahynul. Znám jeho příběh. Vypadne li kos z hnízda předčasně, také zahyne.
Osobně znám a spolupracuji s odborníkem, který měl záchranou stanici veverek.
Desítky let zachraňoval nejen poraněné, opuštěné a lidmi nalezené veverky. Vypiplal desítky, možná stovky slepých mláďat, které vypadly z hnízda při lesní těžbě.
Nebo jejich matka prokazatelně zahynula a lesníci, kteří je našli, mu je donesli.
Měl veškerá povolení a prověření znalostí, která ukládá stát pro povolení chovu a vypouštění (reintrodukce) živočichů zpět do volné přírody.
Prováděla se podrobná sledování úhynu, přežití, a vlastní reprodukce, rozmnožování se ve volné přírodě a tím přispíval k šíření veverčí populace, která se na základě odborného sledování velice tenčí. Veverek, a nejen veverek, rapidně ubývá.
Zkus se zapojit do monitoringu volně žijících živočichů
a poznáš sám z mnohaletého pozorování, jak se mění nejen fauna, ale i flora. Uvidíš jak různé druhy ubývají a objevují se druhy, které by tu neměly co dělat.
Ale mění se podnebí, přírodní podmínky dnes nejsou vůbec stejné jako byly před dvaceti, třiceti lety.
Je to vědecky podložené odbornými pozorováními a prováděnými zápisy.
Vím to, protože jsem se několika projektů osobně zůčastnil a měl k těmto informacím přístup.
A pak ještě jedna věc.
Není odborná, ale čistě ,,vnitřně" lidská. Možná morální, to nevím.
Nevím co vše jsi prožil se zvířaty v přímém osobním kontaktu, jak se k nim chováš, co si o nich myslíš a za co je považuješ.
Podle mého hlediska to má veliký vliv na přístup člověka ke zvířatům.
Ale to musíš zhodnotit ty sám.
Své vědomosti, zážitky a přístup k nim.
Hodně štěstí
<reagovat 
 Čtenář - 13.10.2010 > Věza> Plácáš nesmysly, když mě srazí auto a někdo mě dopraví do nemocnice, můžu pak po opuštění tohohle zařízení vést zase normální život - tedy za předpokladu, že ta zranění nebyla příliš vážná.
To mládě, kterého jsi se tak altruisticky ujala, jsi pak pustila na svobodu? Pokud ano, můžeš s jistotou říct, že se adaptovalo na život v přírodě?
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 13.10.2010 > čtenář> Myslím že máš velice povrchní znalosti a povědomost o reintrodukci různých živočichů zpět do volné přírody.
Osobně jsem vypiplal poštolku, která když jsem ji našel vypadlou z hnízda, byla ještě v prachovém peří.
Po vypuštění do přírody řadu let vyváděla mladé a přilétávala s nimi do nejbližšího okolí domu, kde jsem ji vychoval. Než jí byla zcela dána volnost, přilétala mi na zavolání na ruku. Tak, jak to vidíš u sokolníků.
Po naprostém získání svobody, kdy pochopila o co jde, se vracela často na okení parapet, chvíli poseděla, zavolala svůj poštolčí pozdrav a zase odlétla do volnosti.
Téměř zcela záleží na odborných znalostech a zkušenostech toho, kdo vypouštění do přírody ošetřeného živočicha provádí.
V dost velké míře samozřejmě záleží na přizpůsobivosti zvířete.
Je to stejné jako u lidí. Vím to z vlastní dlouholeté praxe.
Nechtěl jsem o tom psát, ale donutil jsi mě k tomu.
Važ proto prosím slova, kterými kritizuješ nebo téměř osočuješ druhého člověka.
Díky moc.
<reagovat 
 Čtenář - 13.10.2010 > Bajata> Budiž, v tomhle případě teda beru zpět.
<reagovat 
ich (Občasný) - 14.10.2010 > Tak esli tahle fotka přesvědčila aspoň jednoho "čtenáře" o tom, že je dobrý pomáhat zraněným mláďatům, tak dávám Déčko. A díky Bajatovi za osvětu, víc takových lidí....
Doporučil 
<reagovat 
lila.lina (Občasný) - 14.10.2010 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
jisl (Občasný) - 20.10.2010 >
Body: 5
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 27.10.2010 >

"

 

."


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter