Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
První věty slavných knih II.
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 21.1.2010 (13:16:13)

Po měsíci znovu testík pro ty, které minule bavilo hádat... Připravila jsem pro vás nějaké lahůdky.

Uděláte mi obzvláště radost, pokud uhodnete ukázky 1 a 5, protože se jedná o moje oblíbené knížky. U čísla 15 podotýkám, že se jedná o první větu z původního vydání - autor knihu stále přepracovává, takže v posledních verzích před tenhle text předsunul ještě jednu kapitolu (a poslední zase pro změnu vyhodil). Čímž vám možná trochu napovídám...

 

 

 

 

1.Bylo to prostě tak: vůně hořkých mandlí mu vždycky připomínala osud zbraňovaných lásek.

 

2.Posledních deset miliónů let už bylo suchých, vláda strašlivých ještěrů dávno skončila.

 

3.Jacques Sauniére, uznávaný kurátor pařížského Louvru, klopýtal klenutou chodbou Velké galerie muzea.

 

4.V noci na dnešek se mi znovu zdálo o Manderley.

 

5.Staré domy jsou jako staří lidé: plné vzpomínek.

 

6.Pan a paní Dursleyovi z domu číslo čtyři v Zobí ulici vždycky hrdě prohlašovali, že jsou naproto normální, ano, děkujeme za optání.

 

7.Všechny šťastné rodiny jsou si podobny, každá nešťastná rodina je nešťastná po svém.

 

8.Amerigo Bonasera seděl v síni 3. newyorského trestního soudu a čekal na spravedlnost; na pomstu mužům, kteří tak surově ublížili jeho dceři a kteří se ji pokusili zneuctít.

 

9.Dnes je tomu tři sta čtyřicet osm let, šest měsíců a devatenáct dní, co se Pařížané probudili za hlaholu všech zvonů, vyzvánějících naplno v okruju trojitých hradeb Starého města, Univerzitní čtvrti a Nového města.

 

10.Ačkoliv nemám rád všechna ta přirovnání a podobenství, kterými doktor Vlach proplétá své temperamentní řeči, uznávám, že na tom názorném příkladu s kavárnou, člověkem a mísou koblih něco je.

 

11.1801 – Vracím se z návštěvy u svého domácího pána – jediného souseda, kterého tu budu mít na krku.

 

12.Kvido se měl podle Zitiných předpokladů narodil v prvním srpnovém týdnu roku devatenáct set šedesát dva v porodnici v Podolí.

 

13.Ležíme devět kilometrů za frontou.

 

14. Šedivá podsaditá budova, vysoká jen čtyřiatřicet pater. Nad hlavních vchodem nápis Ústřední londýnská líheň a středisko pro predestinaci. Na průčelí heslo Světového státu: Komunita – Identita – Stabilita.

 

15.Sedm koček Isabely Goldblattové se plížilo domem v Lublaňské a správce Lev Goldblatt, zvaný Bohužel a bohudík, je ani nepohřešoval.

 

 

 

 

Správné odpovědi:

 

 

1.Gabriel García Márquez: Láska za časů cholery

2.Arthur C. Clarke: 2001: Vesmírná odysea

3.Dan Brown: Šifra mistra Leonarda

4.Daphne Du Maurierová: Mrtvá a živá

5.Jan Otčenášek: Romeo, Julie a tma

6.J. K.Rowlingová: Harry Potter a kámen mudrců

7.L. N.Tolstoj: Anna Karenina

8. Mario Puzo: Kmotr

9.Victor Hugo: Chrám Matky Boží v Paříži

10.Zdeněk Jirotka: Saturnin

11.Emily Brontëová: Na Větrné hůrce

12.Michal Viewegh: Báječná léta pod psa

13.E. M.Remarque: Na západní frontě klid

14.Aldous Huxley: Konec civilizace (Krásný nový svět)

15.Arnošt Lustig: Dita Saxová

 



Poznámky k tomuto příspěvku
asi (Občasný) - 21.1.2010 > Tentokrát 6: 3,6,10,12,13,14 a bohužel ani jednu z tvých oblíbených :), přestože Otčenáška jsem kdysi, snad ještě na základce, četla, ale ta úvodní věta je dost neutrální a napadlo mě k ní pár jiných knih, kam by se bývala taky celkem hodila.
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 21.1.2010 >

ha, jména postav :) (někteří autoři ví, jak začít :))


<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 21.1.2010 > To víš, mě to tehdy tak zasáhlo, že se mi ta věta nějak vypálila do srdce... A navíc se pak v samém závěru knihy opakuje ještě jednou.
Jména postav - cože, Quoti? Jména postav v úryvcích, myslíš? Nevím, jestli to až tak pomáhá, zvláště tady -většinou to nejsou až tak důležité postavy.
Věty typu "Thomas Tracy měl tygra" nebo "Tuto knihu jsem sepsal já, Sinuhet" sem pochopitelně dávat nebudu.

<reagovat 
stanislav (Občasný) - 22.1.2010 > hustý
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 21.1.2010 > A Asi - opět naše vzorná čtenářka všechno přečetla?
<reagovat 
 asi (Občasný) - 23.1.2010 > Oplatka> I kdepak. Četla jsem z toho jen tak polovinu a z té poloviny jen polovinu poznala. Přiznám se, že moje nejoblíbenější z výběru je Harry Potter :)
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 24.1.2010 > A jinak? Jaké máš třeba top knihy? Já jsem jich tady už větší část prozradila, zpravidla se objevily v ukázkách. Bídníci, Romeo, Julie a tma, Láska za časů cholery, několik Kunderů, Náměstí svaté Alžběty, Dáma s kaméliemi... A z dřívějška určitě Děti z Bullerbynu, ty formovaly mé dětství...
<reagovat 
asi (Občasný) - 26.1.2010 > Já jsem v dětství zbožňovala polského Pana Auťáka (Zbigniew Nienacki). Jinak moje v poslední době nejoblíbenější je Scarlet Thomas - Konec pana Y (I když v češtině jsem to nikdy neviděla)a Lady Oracle nebo Oryx and Crake od Margaret Atwood, což je podle mě jedna z nejlepších spisovatelek na světě. A ještě Marina Lewicka - Dva karavany (dobře napsané, skvělý humor) ale překlad do češtiny opět neznám, jen Seznam tvrdí, že existuje. Od Kundery mám nejradši Žert a Směšné lásky. Čím novější, tím hůř :) Jinak z českých jsem si vzpomněla na Druhé město od Ajvaze, Všeobecné spiknutí od Egona Hostovského a Rozpravu o zdviži od Věry Linhartové.
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 27.1.2010 > Aha, tak to se moc neshodneme... S Kunderou tedy určitě ne, jeho nejlepší knihy jsou podle mého Nesmrtelnost, Ignorance a Nesnesitelná lehkost bytí.
Ty ostatní věci jsem bohužel nečetla. Atwoodovou samozřejmě znám, ale spíš jako pojem a z filmu Příběh služebnice, asi si budu muset něco přečíst...
Ale jinak díky za inspiraci. Teď jsem nějak v období, že doháním v četbě, co jsem nestihla...
<reagovat 
asi (Občasný) - 27.1.2010 > Jestli si od Atwoodové něco přečteš, dej mi vědět, jak se ti to líbilo. Já od ní neznám úplně všechno, ale kdykoli něco přečtu, vždycky jsem nadšená. A s tím Kunderou je to složité. Nesmrtelnost a Nesnesitelná lehkost bytí jsou už jiné než to, co psal v Čechách, ale pořád jsou tam prvky toho, co mě u něj fascinuje. A četla jsem je obě dvakrát. K Ignoranci jsem se už ani nevrátila, asi protože ani téma mi nepřipadalo zajímavé. Ale jestli máš čas, napiš, proč se ti líbila.
<reagovat 
Francesca (Občasný) - 28.1.2010 > Ahojky, uhodla jsem 6: 3, 4, 6, 10, 12, 13
pětka mi přišla povědomá, ale nedokázala jsem ji zařadit, až když jsem si kontrolovala výsledky, tak mi to došlo:-)
Ale jsem na tom celkem bídně, některé z těch knížek mám dokonce doma a ještě jsem se k nim nedostala:-O
<reagovat 
čaro (Občasný) - 18.3.2010 >

ÁÁÁÁÁ, tak tady máte ty čtenářské hrátky, milánkové

 


<reagovat 
Bajata (Občasný) - 14.7.2010 > Ahoj Oplatko, to je moc dobrý nápad. Zamíchalo mi to pamětí, ale poznal jsem jen 3. Šifra mistr... a podobné téma jsou mé oblíbené. Hodně oblíbené. Asi tři mi připoměly, ale nevzpoměl jsem si ze které knihy. Inu, stav k zamyšlení. :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter