Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Obhajoba
Autor: Horac (Občasný) - publikováno 4.5.2010 (13:07:48)
Obhajoba.

Promítáme otisk osobnosti
bez nároků, velkých výdajů.
Milosrdné soudy druhých hostí
odhodlaných poezie lokajů.

V tématech svých strastí hořké víno,
prosvěcujeme básněmi duše stíny,
i když většinou, jak z veršů vidno,
jsme jen bojovníky s větrnými mlýny.

Proč tak natahovat na skřipec
látky všech čistých myslí rýmy?
Amatérům, sahat na tipec?
Proč? Vždyť jsou jen, jak my jsme Svými.


Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář literární agent - 4.5.2010 > kvoč :)
aneb každý otisk osobnosti netřeba publikovat!
<reagovat 
Horac (Občasný) - 4.5.2010 > Dozajista platné...Zdravím agente.
<reagovat 
Věza (Občasný) - 4.5.2010 >
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
ebal (Občasný) - 4.5.2010 > Fajn
Body: 5
<reagovat 
Amáta (Občasný) - 4.5.2010 > :-)
Body: 5
<reagovat 
Mima (Občasný) - 4.5.2010 > ...být v porotě u soudu, tak jako závěrečná řeč obhajoby zapůsobilo....a číst si to teď na totemu....taky zapůsobilo...čistotou, milou archaičností formy,slovních obratů...i obsahem!..a těžko určovat, kdo je amatér...
Body: 5
<reagovat 
Horac (Občasný) - 5.5.2010 > Zdravím dámy a pánové a dík.
<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 5.5.2010 > Prosvěcujeme? Výroba temna se světlými oumysly.
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 7.5.2010 > kdo je amatér, je úplně jasné: ten, kdo za určitou činnost nedostává zaplaceno. - amatér, nebo-li milovník.

Nesouhlasím s názorem, že není potřeba každý "otisk osobnosti" publikovat, v tom smyslu, jak to vyplývá z lit. agentovy poznámky. - to by potom musel dotyčný umlčet i sebe, což by byla též blbost. -

Nežijeme v čase komisí a redakčních rad vydavatelství, které regulovaly, co se mohlo dostat k širšímu čtenářskému okruhu, protože na publikaci všeho nebyly vhodné technologické podmínky. - Dnes je šíření informací nesrovnatelně lehčí a servery jako je tento jsou zde právě od toho, aby umožnily projevit se všem, kteří o to stojí: nejen autorsky, ale též kriticky, čtenářsky, nebo jinak.

I přes tuto zdánlivou vyváženost je nutné nezapomínat, že dílo je vždy primární a teprve po jeho zveřejnění může následovat komentář. Tedy i kritici za svou existenci vděčí přítomnosti autorů. Opačně to může platit jen do jisté, principiálně menší míry. Převaha je na straně autorů a autorek.
<reagovat 
Horac (Občasný) - 10.5.2010 > Tak nějak jsem to v kostece myslel.Čtenář lit agent možná neshledal báseň dostatečně vypovídající, na což má každý právo. Vyjádřit se, a tím otisknout ve verších svou osobnost, má možnost skutečně každý...jak se mu vede, je druhá věc(dobře,špatně,obratně, neobratně...kdo z kritiků i nás ostatních je fundován soudit). Soud je vždy ovlivněn subjektivním pohledem, troufnu si říct, že z větší části. Kdo tvrdí že je objektivní, je jen jeden z těch, kteří si objektivitu pouze uměle přisuzují. Ještě horší je, když takovým člověkem ve snaze upozornit na sebe, cloumají při pseudohodnoceních určité tendence. Tendenčnot je dle mého pro poezii (i pro tu "amatérskou")z obou stran zkáza. Přeju vždy ostrý brk a kupu témat.Dík za návštěvu.
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 10.5.2010 > Horac> díky za přání.

chtěl bych dodat poznámku k subjektivitě/objektivitě kritiky. - východiskem pro hodnocení je situace v níž na jedné straně je text a na druhé čtenář, který se chystá něco poznamenat. - čtenář je činitel stvářený z mnoha vlivů (citlivost lidská i jazyková, zkušenost životní i literární, preference růz. stylů, příp. osobní vztah k autorovi a mnoho dalších), které podmiňují podobu reakce. - i když se někdo vycvičí v nahlížení díla prizmatem nějakých poetických pravidel a z nich odvozovaných hodnot, nikdy se mu/jí nepodaří být oddělený od sebe jako subjektu, který čte, vnímá, reflektuje. - takže z tohoto pohledu kritika nikdy nebude tzv. objektivní - objektivita je klamný a iluzorní konstrukt tam, kde se pohybujeme mimo oblast exaktních věd.

s vědomím tohoto pak mohou autoři přistupovat ke kritickým názorům se stejnou otevřeností, jaká je dána jim samotným v tom samém prostředí pro šíření jejich děl. - i kritické názory jsou tvůrčí pokusy, i když platí, že pokaždé nějak odvozené od primárního díla, jak píšu v předchozí poznámce.
<reagovat 
 Horac (Občasný) - 11.5.2010 > whispermoonlite> Krásně jsi to rozpitval a zhodnotil.Teď už jen po hlavě do vln poezie. Dík, zdravím.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter