Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Recenze, názory
 > Recenze, názory
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
DOPORUČUJI SEBEVRAŽDU!
Autor: Naty (Stálý,Redaktor) - publikováno 13.8.2010 (21:02:39)

 

 

 

 

DOPORUČUJI  SEBEVRAŽDU!                                                                                 

 

Z vlastní zkušenosti. Nejlépe v podzemí.

 

Tedy nikoli tu Vaši. Ani já nehodlám sejít ze světa tímto způsobem.

Rozhodně byste si ale neměli nechat ujít inscenaci Neomluveného divadla v Undergroundu v Karlíně.

Hra Nikolaje Erdmana SEBEVRAH určitě stojí za zhlédnutí.

 

 

Současník Bulgakova, pocházející z rodiny pobaltských Němců, zaujal už svou první hrou Mandát. Mimochodem byl i autorem scénářů k řadě filmů jako Celý svět se směje, Volha-Volha a filmových pohádek (Dvanáct měsíčků, Sněhová královna). Napsal také scénář k dnes již kultovnímu filmu Mrazík. Jeho autorský i osobní život byly plné zvratů. Kvůli satirickým bajkám o Stalinovi byl ve vyhnanství na Sibiři a až po druhé světové válce získal zpět občanská práva. Na sklonku života spolupracoval i s Divadlem na Tagance.

Jeho hra Sebevrah byla obecně hodnocena jako jedna z nejlepších her napsaných v sovětském období a kritikou byla onačena za „velkolepou směs směšného a vznešeného“.

 

 

Neomluvené divadlo mělo nepochybně šťastnou ruku, když si po uspěném představení Revizora vybralo právě Erdmanova Sebevraha. Ačkoli hra vznikla v roce 1928, je bez problému adaptovatelná i na současné poměry. Absurdita, povaha a příčiny lidského chování se od antiky do dneška táhnou naší historií jak červená niť a satirické zrcadlo, které jim nastavil Erdman je opravdu mistrovským dílem.

 

 

S úctou se skláním před herci Neomluveného divadla nejen za herecké výkony členů souboru, ale i za odvahu, s kterou se pustili do představení, které je na samé hranici jejich technických možností. Složitou a častou přestavbu scény zvládli na výbornou.

 

 

Včetně originálního nápadu vtáhnout diváky do děje. No řekněte sami, kdy se vám na divadle podaří přesunout se z hlediště na jeviště a stát se nedílným účastníkem jedné z vrcholných scén!

 

 

 

Významnou součástí představení je i živý hudební doprovod, kdy na bicí hraje Robert Vyskočil a na harmoniku Mário Bihári, známý svou spoluprácí se Zuzanou Navarovou a skupinou Koa.

 

 

Po úspěšné premiéře 7. června v karlínském alternativním prostoru Undergraund budou představení po letní přestávce znovu pokračovat na stejném místě.

Nezaváhejte a buďte při tom.

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Bajata (Občasný) - 21.7.2011 > Jejej, škoda že jsem četl moc pozdě.
Ale stejně díky.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter