Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí Tajemství výšky z kolekce Tajemná pondělí
Autor: Martin (Stálý,Redaktor) - publikováno 14.7.2000 (14:49:57), v časopise 17.7.2000
další>

Tajemství výšky
Věnujme se opět krátkému zamyšlení, nejdříve krátké odbočení od tématu. Včera jsem se byl podívat v kině na filmu Gladiátor. Film Gladiátor vypráví o člověku, který byl vojevůdcem, toužil po navrátu domů, všechno se mu souhrou osudu pokazilo, stal se gladiátorem ... a naproti němu tu stojí sebevědomý politik, který nenávidí tohoto bývalého vojevůdce a který se chce stát a stane se římským císařem. Vzhledem k tomu, že se jedná o film americké produkce, končí hapyendem. Gladiátor je pokryt vavříny Říma a císař je tímto gladiátorem potupen. Byť se tu na první pohled dle mého soudu střetáváme se zoufalým dějem, budeme-li každý snímek sledovat pozorněji, uvidíme možná něco, co se často odehrává i dnes. Bití se dvou světů, jeden chce domů, za kouskem půdy, k ženě, druhý chce být povýšen a neustále povyšován ...

Vybavil se mi náhle příběh balónku, který touží po zahřátí a vstoupá výš a výš, až ke slunci, kde by se o něj ohřál alespoň tak jako sám Bůh. Do cesty mu přichází mračna, ale on se dívá stále ke slunci a povýšeně hledí na ty balónky, co zůstaly pokorně nenafouknuté dole na Zemi. K slunci se přibližuje, pociťuje blížící se vítězství, v tom však přichází noc a balónek pocítí než-li ten chlad dobytých hvězd. Proč nezůstal raději dole, ptá se sám sebe. Proč se raději neohřál v něčí blízkosti, v něčí přítulnosti, kde je teplo i za černých nocí ? A balónky na Zemi ? Ti se zase dívají s neobyčejnou úctou na ten balónek, který dle jejich pohledu jediný dovedl vzlétnout až ke Slunci, aniž by věděly, jak vlastně mu teď je, jak se cítí v objetí těch chladných hvězd. Některým se ten úspěch sluncem vznešeného balónku stává příkladem, byť jej vlastně vůbec neznají, nafouknou se a letí za ním. Ještě těsně nad Zemí vypráví těm, na které dokřiknou a kteří na Zemi zůstaly, o kráse toho hřejivého slunce. A v noci jsou už tak daleko, že se k těm dole nedovolají ...

Jakmile mne napadl tento příběh, film skončil a mne se zmocnil pocit bezmocnosti. Nad námi totiž plavalo černé nebe plné třpytivých hvězd, nastesti v nekonecne vysce ... ale bylo tam a lakalo ...



Poznámky k tomuto příspěvku
Vea (Občasný) - 17.7.2000 > Zajímavé myšlenky. Myslím, že by se mělo jít za svým snem - třeba vzlétnout až ke Slunci :). Ale zároveň by přitom neměla bytost ztratit sama sebe a stát se povrchní a nafoukanou, která vidí jen svůj úspěch a svou slávu. O tom napsal moc krásný příběh "Alchymista" spisovatel Paulo Coelho. Hlavní myšlenku knihy Alchymista vyjadřuje věta, kterou říká král Melchisedech pastýři Santiagovi: "Když něco chceš, celý Vesmír se spojí, abys své přání uskutečnil." Teď mě k tomu ještě napadlo něco - problém dospívání: člověk touží po samostatnosti, bouří se, a když jí dosáhne, tak vidí, že život není přeci jenom tak jednoduchý, jak se zdál být, ktyž měl ještě jako dítě zázemí domova svých rodičů, ale i tak má všechno svou krásu a svůj smysl...i když je nutno překonávat překážky... :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)  
 
 
1 2 3 4 5 6 (8) 8 9 10 11 12 13 14 15
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter