Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 7.6.
Iveta
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Hora z kolekce rehabilitace
Autor: zjihu (Občasný) - publikováno 5.12.2002 (10:33:46)


centaur (Občasný) - 9.12.2002 > Nejrpve: nechci ti nijak oponovat, jen, snad ku tvé potěše a přání hlubší kritiky, upřesnit svou kritiku.

1)Některá slovní spojení navozující klišé nebo patos se mi nehodí k nespisovným - mluveným koncovkám. Pravda je, že je tam takových spojení málo a nebijí do očí tolik, jako v jiných prozaických textech na totemu, ale přece: "na tý strašně tenký a přitom tak pružný hranici dětství a dospělosti","okouzlení chrámem přírody","a já zavřela ten obraz v sobě a odnesla ho do města" a pár dalších. Ne že by tyto výrazy samy o sobě nějak vadily, ale nehodí se podle mne do volného stylu,jenž jsi zvolila. Představ si Havrana napsaného slangovou angličtinou (uvádím extrém).
2)Text je víceméně lyrický, ale přitom se nezdá, že by obsahem bylo okouzlení z přírody, ale téma cesty, což je zase spíše epická záležitost. Pokud bychom se nadechli k příběhu malé iniciace, pak ten text působí jako vzpomínka. Něco proběhlo, pominulo a nezanechalo hlubší stopy, kromě sentimentu. Jenže pak nedošlo k iniciaci, k posunu. Zkrátka nevím, co si mám vybrat, jestli lyrické líčení pobytu v přírodě, nebo duševní pohnutí, posunutí.
3)Sám trávím v horách hodně času, většinou na dvoutýdenních putováních. Proto jsem asi nebyl správně "unesen" tím okouzloujícím zážitkem, protože ho znám sám, trochu jinak a netroufal bych si ho zachycovat do slov.
4)Když píšu kritiku, píšu přirozeně, co se mi nelíbí, protože vyzdvihovat přednosti textu není až zas tak plodné. Proto i když nenapíšu nic moc pozitivního, a místo toho je tam několik odstavcu kritky, neznamená to, že text považuji za špatný, ale že ho naopak považuji za hodný hlubší kritiky a tedy zajímavý. Kritiku píšu pro autora, ne pro ostatní čtenáře. Věřím (a někdy doufám),že většina kritizovaných si to uvědomuje.Tedy nesmutni, je to dobrý text :))
to není ironie, zdraví centaur

<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli centaur
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 (3)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter