Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Recenze, názory
 > Recenze, názory
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Výstava Amedea Modiglianiho v Praze
Autor: huwik (Občasný) - publikováno 12.3.2011 (12:39:55)

 

 

            Při včerejší návštěvě svého nejmilejšího města jsem zavítala do Obecního domu v Praze. Probíhala zde výstava Amaedea Modiglianiho, slavného malíře, působícího v Paříži na počátku dvacátého století. Koupila jsem si trochu mastnější vstupenku, vyšla několik pater, u cíle jsem málem vypustila duši. Ale říkala jsem si, že Modigliani za námahu stojí.

            První věc, co mě trochu zarazila, byla velikost výstavy. Asi jsem byla zmlsaná z předchozích výstav v Doxu a Rudolfinu. Výstavě byly věnovány pouze dva sály. Což by tolik nevadilo, zažila jsem vyčerpávající výstavy na mnohem menším prostoru. Zklamaná jsem byla ze složení výstavy. Největší část zabíraly fotografie Modiglianiho, jeho rodiny, ateliéru, rodného domu a podobně. Fotografie umělcova prostředí jsou užitečné, ale víc než deset by jich být nemělo. Když se rozhodnu jít na výstavu slavného malíře, očekávám zde především jeho malby, obzvlášť u tohoto umělce, pro kterého je malba naprosto zásadní.

             Další velkou část zabíraly jeho dopisy a skici. Modigliani často své skici prodával třeba i za sklenku vína. Mám tyto kresby opravdu ráda, ale laické veřejnosti to nejspíš nic neřekne a budou je brát spíš jako hromadu čmáranic. Proto si myslím, že maleb mělo být víc. Prací, kde tento umělec použil barvy, jsem na výstavě napočítala plus mínus osm. Jedna z nich byla dokonce replika (s dodatkem, je se snaží sehnat originál). Přitom byl Modigliani za svůj krátký bohémský život velmi plodný a s trochou snahy se dalo sehnat více prací. Dokonce jsem byla svědkem rozhovoru, kdy jedna starší paní vynadala hlídačce galerie kvůli tomu, že toho bylo opravdu málo. Vím, že to není jednoduché půjčit si nějakou malbu z jiných galerií, ale na to, jak velikou reklamu tato výstava měla… Všude po Praze visely plakáty, dokonce na ni byli lidé upozorněni v hlavním zpravodajství, víc propagovaná být ani nemohla.

            Potěšily mne malby Jeanne Hébuterne, která byla Modiho přítelkyní. Zjistila jsem, že byla velmi talentovaná a její malby byly více než slušné. Na výstavě byly práce i jiných lidí, kteří měli něco společného s Modim – například i František Kupka, který s ním kdysi vystavoval. Ten zde moc prací neměl, a vzhledem k velikosti výstavy bych byla vděčnější spíš za oddělení těchto dvou autorů na samostatné výstavy.

            To vše se dalo skousnout. Co jsem opravdu neskousla, bylo doprovodné video. Kurátor výstavy vybral film Modigliani režírovaný Mickem Davisem (USA, 2004). Scénárista si dost vymýšlel, atmosféra neseděla do dané doby. Od videa o výtvarníkovi očekávám, že bude výtvarné, což nebylo ani v nejmenším. Film udělal z Modiho něco úplně jiného, než ve skutečnosti byl. Mnohem lépe o životě umělce vypovídá film Les Amants de Montparnasse (Milenci z Montparnassu) z roku 1958. Nevím, proč kurátor nevybral tento.

            Shrneme-li celou výstavu, návštěvy Modiglianiho nelituji. Podívat se do očí těm podlouhlým šikmookým tvářím je velkým zážitkem i pro laika. Modi je zkrátka génius a za námahu i dražší vstupenku vždycky stojí.

 

 

 

 

 

 

Výstava se koná v Praze v Obecním domě a je prodloužena do 14.3.2011.



Poznámky k tomuto příspěvku
kretén TOTEMu (Občasný) - 17.3.2011 >

http://www.amedeomodiglianiprague.com/

 

Ano, tvá tvorba se mu dost přibližuje. Proto věřím, že nejsi až tak spokojená s počtem prací a vůbec s celou výstavou. Jak jsem se dívala a zkoumala, tak z výstay se jen "těžilo" - máš pravdu.


<reagovat 
Buk Masér (Občasný) - 2.11.2011 > no to mě podrž! nikdy jsem neslyšel o slavném malíři s tímto jménem..jsi si jistá že jsi nebyla na koncertě? asi nevíš že? ale ono to vypadá dost blbě hrát si na vzdělance a psát referáty o lidech kterých jméno si nedokážeš ani pořádně přečíst ty pičko..jak toto chceš omluvit to jsem fakt zvědavej! doporučuju jako veleblbost!
Doporučil 
<reagovat 
 huwik (Občasný) - 2.11.2011 > Buk Masér> já vím, je tam překlep, na jiných stránkách je to už opravené, tady jsem na to zapomněla..
<reagovat 
 Buk Masér (Občasný) - 3.11.2011 > huwik> dejme tomu že jsi dezinformovala těch pár ubožáků kteří by tě mohli brát vážně a oni si teď dosmrti budou plést jména hudebníků a malířů a za to bych tě měl nakopat do kačeny a to je přesně důvod proč se nedovzdělaný líný děcka jako ty nemaj srát do umění chápeš? ne? no tak když bych nebyla líná piča vygooglila by sis jeho jméno když už jsi asi slepá a na plakátu jsi se ani neobtěžovala přečíst jeho jméno zato nás s ním hned musíš slavnostně sblížit a udělat z něj někoho jinýho a ze sebe debila..u ž t o c h á p e š ???? :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter