Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
O slunci
Autor: Lian (Občasný) - publikováno 21.12.2002 (12:59:23), v časopise 6.1.2003
 

 

O slunci

(pohádka na dobrou noc pro moje soukromé sluníčko)

 

 

 

 

Když se sluníčko probudilo, vstalo a jen tak, ve své modré košilce vyskočilo z okna a rozeběhlo se do ulic. Noc nechalo schoulenou v koutě, možná zas večer...S bambulkou na hlavě a úsměvem na rtech lítalo po vesnici a rozdávalo radost stromům, květinám a všem zvířátkům, co jich jen bylo. Po chvíli ztřeštěného pobíhání se unavilo a rozhodlo se osvěžit v potůčku, co teče za farou. Starý pan farář už byl taky vzhůru, plel zahrádku, a hned si ho všiml. Usmál se, těšil se na tu každodenní hru. Hned jak sluníčko spatřil, schoval se za starý dub, neměl to srdce ho porazit, prožil s ním už mnoho dobrého i zlého. Sluníčko zbystřilo a se smíchem jarních zvonečků se schovalo za rozpadlý plot. Když opět vyskočilo, zachytla se mu košilka za jednu laťku a natrhla. Sluníčko se tomu jen zasmálo a běželo dál po cestě, schovávalo se za co se dalo, za chrpu, za břízku, za kamínek na cestě.......A farář stále stál za stromem a neustále vykukoval hned z jedné, hned z druhé strany. To už bylo sluníčko u potůčku. Radostně zabořilo ruce do chladivé vody a opláchlo si obličej. Farář věděl, že tím hra končí, teď ho nesměl rušit, a tak si šel zas po své práci. Sluníčko se vydalo na svou každodenní pouť. Má moc krásnou práci a miluje ji. Celý den běhá kolem světa a pozoruje, co se kde děje, aby bylo v obraze.Třeba jak v Egyptě zase okradli jednoho turistu, v Anglii rozkvetla růže, co vypěstoval muž pro svou ženu (Tvojí kráse se nevyrovná, miláčku), jak se někde uprostřed Antarktidy vločky vracejí z oběda, jak v umyvadle španělské tanečnice flamenga pláčou odhozené vrásky po tom starém obličeji, který odešel, a jak se na Sahaře narodil malý nemotorný velbloud. Ještě chvíli natahuje den na skřipec a pak se vrátí domů plné dojmů a skvělé nálady.

Cestou sebere košilku i s čepičkou, které odhodilo někde u 22 rovnoběžky a už se těší na pohádku, co mu bude vyprávět maminka, která jistě doma vaří krupicovou kaši. Ta vůně je cítit po celé vesnici a vábí sluníčko svým teplem a pohodou, která září z celé chalupy. Najednou se cítí unavené a ospalé. Sní tu nejlepší kaši na světě, poslechne si pohádku o strašidle a usne se šťastným a mírumilovným úsměvem na rtech : To jsem si zase užilo světa.



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 21.12.2002 > tak zase až ptákovina mě to nepřijde.celkem dobré.
<reagovat 
Petr (Občasný,Redaktor) - 21.12.2002 > :o) nechce se mi to kritizovat ... :o)
snad jen svoje klasické ... Piš dál, piš dál, zlepší se to :o) ...
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 22.12.2002 > Jak ptákovina, jak piš dál, zlepší se to?! Je to dobré, je to VYNIKAJÍCÍ, jak říká Kodet v Pelíškách (nebo Pelíšcích?), moc mě to pohladilo tou něžností, chtěl bych být robátko, pro nějž píšeš podobné pohádky, plné něžnosti!
Body: 5
<reagovat 
matta (Občasný) - 7.1.2003 >  Je to moc krasny... Taky bych chtela byt tim ditetem!!!!
Body: 5
<reagovat 
Vanili (Občasný) - 22.1.2003 > Máš talent vyprávět roztomiloučké příběhy.
Tvoje kašička mi moc chutnala. Mňam.
Body: 5
<reagovat 
alggiz (Občasný) - 26.1.2003 > ...dobrou mamí... slaďoučký a něžný jako pohlazení... to jsi celá ty..!
Body: 5
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 11.2.2003 > wow...:)) okouzlujici, prijemne, ctive...
Body: 5
<reagovat 
korunka (Občasný) - 12.3.2003 > Musím se přidat ke Kajmanovi, ten Petřík umí být ale protivný, když chce. Z toho, co jsem tu od Tebe zatím četla, mě zrovna tohle oslovilo nejvíc. Musíš být hodná osůbka, když jsi sr rozhodla to vůbec napsat. Jsi prostě sluníčko, co rádo maminčinu krupičku, človíček, pro kterého má cestování smysl a není to jen ležet na pláži a chytat bronz. Líbí,líbí se mi tvoje oči, kterýma koukáš na svět.
<reagovat 
Petr (Občasný,Redaktor) - 19.3.2003 > korunko :o)
ale já to tak nemyslel ... prostě něco jiného je, když se na to dívám jako děcko na drobnopohádku a něco jiného je, když po mě Lian chtěla, abych se na to podíval aspoń trochu nezaujatě a "literárně" ...

obsah je roztomilý ... forma trošku ... a tak prostě, no :o)
<reagovat 
čtenář sun - 30.3.2003 > Pěkná pohádka, i když na ně moc nejsem. Libí se mi to slunce a ne jenom proto, že se tak podepisuju. Navíc ta Antaktida mi taky neco říká. No řekl bych, že máte s Alggiz hodně společnýho. Přes ni jsem se doklikal sem :-). Za obsah rozhodně jedničku. Příjemný.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter