Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
slepice a kráva z kolekce Kdyby Máj napsala Jarmila
Autor: libusepalkova (Občasný) - publikováno 16.11.2011 (14:44:03)

SLEPICE  A  KRÁVA

 

Slepice a kráva nejsou jen užitečná domácí zvířata, ale také dvě nejčastější nadávky, ke kterým se někteří stupidní nevychovanci uchylují, když nadávají na ženské. Naštěstí je takových primitivních hrubiánů velice málo a jedná se o případy spíše výjimečné, ale pokud to přece někdy zaslechnete, nebuďte z toho milé dámy deprimované. Když k tomu přistupujete filozoficky, není to zase tak hrozné označení.

Taková slepice například, je vlastně stvoření velice pozoruhodné. Dodnes nejslovutnější myslitelé nepřišli nato, jestli byla slepice dříve než vejce, nebo naopak. Takže jak vidíte, i ta hloupá slípka dává zabrat největším mozkům tvora stojícího na vrcholu evoluce. Lidský intelekt a schopnost myslet jsou samozřejmě to nejúžasnější, co příroda člověku dala, ale když se někdy dívám kolem sebe mám pocit, že ne každý tohoto daru naplno využívá.

Nikdo nepochybuje o tom, že třeba takový vědec bádající v oboru astronomie, který objevil ve vesmíru novou mlhovinu, je mnohem důležitější než nějaká obyčejná slepice, a je pro lidstvo bezpochyby nesrovnatelně větším přínosem. Když ale ráno dostanete chuť na míchaná vajíčka a já vám  místo nich k snídani předložím odborný článek o vývoji mlhovin, nevím jak vás to uspokojí. On má totiž každý tvor na světě svůj úkol a poslání, ale jen člověk se s tím tak nechutně vytahuje. Žádný vědec by například nedokázal snést vajíčko, ani kdyby se podělal, teda pardon, kdyby tlačil sebevíc.

Je pravda, že žádná slepice neobjevila novou mlhovinu, nezkomponovala symfonii, nenamalovala obraz, ale ani nevynalezla gilotinu, nesvrhla atomovou bombu a nepostavila koncentrák, ve kterém by hromadně vyvražďovala další jedince svého druhu. Dnešní velkochovy slepic se  s jistou nadsázkou ke koncentráku sice přirovnat dají, ale to je dílo živočicha mnohem ušlechtilejšího, na to by žádná slepice nepřišla.

A jak je to s tou krávou? Nedávno jsem četla v novinách zábavnou zprávičku o tom, že jakási kráva, tedy mám na mysli samici hovězího skotu, byla nalezena několik desítek kilometrů od kravína. Když se její majitel snažil zjistit, co ji k takovému nadstandardnímu sportovnímu výkonu přimělo s překvapením přišel nato, že se vydala za svým telátkem, které prodal jinému chovateli. V témže listu jsem se dočetla, že nějaký bezdomovec našel v popelnici  igelitovou tašku, ve které byl ještě živý novorozenec. Je možné, že matka dítěte jednala zkratkovitě pod vlivem laktační psychózy, ale možná také zcela vědomě a promyšleně se snažila zbavit dítěte, na jehož výživu neměla, anebo o které se starat prostě nechtěla. Na rozdíl od ní výše zmíněná kráva nepřemýšlela o tom, jak je iracionální vzdát se pohodlí teplého kravína a ujít desítky kilometrů jen aby našla své telátko, a vydala se proto do nejistoty cizího nepřátelského světa ve snaze zachránit své mládě. Takže v tomto konkrétním případě  srovnání rozumu nejvyššího živočišného druhu s instinkty a pudy, kterými se řídí hloupá zvířata, vyznívá  dost paradoxně. Kdyby ta zatoulaná kráva tušila, že bývá přirovnána k podobným představitelkám Homo sapiens, které dokážou odložit potomka do popelnice, nejspíš by to za urážku považovala ona sama.

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Zazo (Občasný) - 16.11.2011 > do puntíku souhlasím..
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 16.11.2011 > Zazo> děkuji
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 16.11.2011 > Zazo> děkuji
<reagovat 
Čtenář - 17.11.2011 > ani jako vtip, spíš plané moralizování, styl taky nic moc, bez Ducha tu nic, smaženýma vajíčkama neukojíš duši
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 17.11.2011 > čtenář> 

dík za názor, rozhodně neupřednostňuju vajíčka před duševní stravou...ale když nenasytíš tělo  nebudeš mít už co ukojovat protože duše spolu s tělem chcípne...tedy v odumřelé a rozkládající se tělesné schránce jí přinejmenším nebude moc dobře a na nějaké duchovno nebude mít náladu


<reagovat 
 Čtenář - 18.11.2011 > libusepalkova> souhlas, o tom žádná, jen mi jde na nervy každé zjednodušování....
<reagovat 
libusepalkova (Občasný) - 18.11.2011 > to mě mrzí že to vyznělo jako zjednodušení... já tím chtěla jen zpochybnit tvrzení že inteligence je vždy víc než instinkty a emoce, že zvířata jsou tupá a člověk je vrcholem evoluce...to je taky zjednodušené ikdyž hodně rozšířené... a to jde na nervy zase mně dík za názor
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter