Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
feministka z kolekce Kdyby Máj napsala Jarmila
Autor: libusepalkova (Občasný) - publikováno 16.1.2012 (15:19:05)

 

FEMINISTKOU PROTI SVÉ VŮLI

 

Na úvod bych ráda prohlásila, že jsem se za feministku nikdy nepovažovala. Léta jsem pravidelně vařila teplé večeře, jednou týdně pekla, přesto jsem si občas musela vyslechnout poznámku, že jsem feministka. Třeba když jsem požádala syna aby vynesl smetí, a nebo manžela, aby po sobě vytřel v koupelně.

Stačí když prohlásíte, že vám nepřipadá normální, aby domácnost byla automaticky považována za výlučně ženskou práci, a nebo když se zeptáte, proč má kolega za stejnou práci vyšší plat. A hned uslyšíte, kromě spousty jiného, že jste feministka.

To slovo získalo tak hanlivý nádech, že to někomu zní skoro jako nadávka. Ale hlavně je vžitý zcela špatný výklad toho o co jde. Není to žena bojující proti mužům, ale proti tomu, jak je nastavená společnost. Já osobně proti mužským nic nemám a upřímně řečeno, naprosto je chápu. Já být stvořením které od malička slýchá, že je normální, aby domácí práce vykonávaly jen osoby opačného pohlaví, že mám právo se poflakovat po hospodách, věnovat se svým koníčkům a zodpovědnost za výchovu dětí nechat na svém protějšku, asi bych také měla pocit, že je svět je báječné místo a vše je dokonale zařízeno. Občas bych se možná při pohledu na svého uhoněného manžela trochu zastyděla, a v duchu bych ho politovala, ale pak by nejspíš zvítězil pud sebezáchovy a já bych si řekla, že přece nemůžu dělat nic proti tomu, jak to na světě chodí. A tak bych se zavřela do pracovny a probírala se  sbírkou známek nebo angličáků. A pokud by manžel z kuchyně příliš harašil nádobím, tak bych si jen povzdechla, že ti chlapi jsou sice chudáci, když kromě chození do práce mají tolik práce i doma, ale proč bych bojovala za jejich práva, když je to všechno pro mě tak dobře zařízené?

Ale ani mnohým chlapů nevyhovuje současná definice mužství a ženství, a samotné je nebaví identifikovat se s rolí otrlých tvrďáků, do které jsou často nuceni. Zatímco píšu tyto řádky, poslouchám z rádia reklamu na jakýsi časopis pro pány: Nadupaný mašiny, parádní stroje, modelky v neobvyklých situacích, hustý úlety, prostě svět pravých mužů!

 No řekněte sami, mohl by nějaký chlap připustit, že ho hustý úlety a nadupané mašiny zase až tak neberou? Podle zmíněné reklamy by se degradoval a zcela vyřadil ze společnosti pravých mužů! A což teprve kdyby neprojevil dostatečný zájem o modelky v neobvyklých situacích! Okamžitě by byl   v očích ostatních gay nebo impotent, aniž by měl čas vysvětlit, že ty neduživé anorektičky (protože právě tak je ženská krása často prezentována a například slibně znějící promenáda v plavkách při volbě miss často vypadá spíše jako hemžení kostlivců), ho nezajímají, protože on má radši ženské krev a mlíko.

Další stylizace do které jsou chudáci mužští pasováni je role celoživotně nedospělého trouby, který si pořád jen hraje bez ohledu na to, že svými přiblblými žertíky může ostatní ohrozit. V jedné slavné české komedii můžeme vidět několik rozverných tatínků neschopných postarat se o své děti, zatímco maminky  hystericky pobíhají kolem a zachraňují situaci. A ještě vám ty vystresovaný chudinky v závěru řeknou, že je to v pořádku, protože moudrá žena přece ví, že muži jsou je takoví roztomilí hračičkové. A že to tak bylo, je a bude!

 Přestože se jedná o nadsázku a člověk se u toho fakt nasměje, znám muže které uráží fakt,  že mají být vylíčeni jako infantilní blbečci bez špetky zodpovědnosti. Okřídlené přísloví, že muž je hlava rodiny, ale žena je krkem, který tou hlavou otáčí, je vůči chlapům také dost nespravedlivé, skoro až urážlivé. Znamená to snad, že jsou neschopní moulové, kteří s sebou rádi nechávají manipulovat? Ostatně, pak každý muž, který zatoužil zakroutit své ženě krkem, je vlastně sebevrah.

Ale život a hlavně společnost nám často přidělují role, které se nám nelíbí a se kterými se odmítáme identifikovat. A záleží pak na každém, jestli se s tím spokojí a přijme to, a nebo se proti tomu postaví. A s tím nemá pohlaví skutečně nic společného.

Feminismus tedy není boj žen proti mužům, jak je často nesprávně interpretováno, ale boj myslících tvorů za to, aby každý mohl být tím, kým se cítí, bez nálepek, škatulkování a přizpůsobování se rolím, které nám nesedí.



Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 16.1.2012 > výborný, věcný, tak to je*
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 16.1.2012 > čtenář>  díky moc za sdílení pohledu na svět
<reagovat 
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 16.1.2012 > dobrý, ale nechtěla bys zase někdy napsat něco míň osobního? :-)
Body: 3
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 16.1.2012 > PetrSuk-Zbraslavský>  tak třeba zase o kůrovci nebo zkorumpovaných politicích?:-)))dík
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 16.1.2012 > libusepalkova> ne, to ne, prosím, raději piš dál o sobě:-)

apropos, Tvoje předchozí povídka o psovi se opět nedá hodnotit, kdovíproč tam chybí na to kolonka:-(
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 16.1.2012 > PetrSuk-Zbraslavský>  to máš fuk...ale dík za upozornění
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 16.1.2012 > PetrSuk-Zbraslavský>  zkusila jsem psa opravit, možná to byla sabotáž protože když jsem to tam vkládala tak to bylo normální:-)))
<reagovat 
anae (Občasný) - 17.1.2012 > musí se diskutovat, otevřeně - ale myslím, že je to ryze individuální, měla by se nastolit možnost pestrého výběru organizace :-) podle povah zainteresovaných, jasně si říct představy už na začátku a dětem to pak tak naservírovat - naši volbu, rodičů .... a ať si to pak zorganizujou zas podle své přirozenosti .... svoboda volby ... vlastní hlavou, dík, že o to píšeš, člověk o tom aspoň sem a tam trochu přemejšlí ... ale stejně mi z toho ženský manýry v současnosti tady a teď vycházej bledě ... kolik až nezdravě ctižádostivejch krav jsem za posledních pár let potkala ... muži to dělaj chytře - a mám dojem, že i víc týmově - máme se co učit
Body: 5
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 17.1.2012 > anae>  dík za komentář a bodíky-také si myslím, že chlapy mají spoustu vyloženě kladných vlastností kterým se obdivuju, stejně jako na ženských je spousta věcí vyloženě hnusných-já píšu ze svého stanoviska možná nejsem ten správný reprezentativní vzorek dnešní ženské populace a rozhodně to nechci prezentovat jako nějaké všeobecné stanovisko-prostě můj názor na který mámprávo stejně jako ostatní mají právo nesouhlasit-těší mě žes vyhmátla, že píšu hlavně proto, aby se o tom přemejšlelo, toť vše ještě jednou dík za všechny tvoje komentáře  
<reagovat 
Sopran (Občasný) - 16.1.2012 > Libuško, žiadalo by sa mi nieco iné ako hrnce, domácnosť a politiku. Nedalo by sa napísať niečo ako, že hlavná hrdinka sa vznášala ako éterická bytosť nad vodopádom, niečo ko divoký rafting s fatálnymi následkami pre piate dimenzie stredného ucha :)
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 16.1.2012 > Sopran>  když právě ty hrnce a mizerná politika mě vždycky stáhnou dolů...navíc soudě podle textů se tu étericky vznáší tolik jiných že trochu uzemnit to mi nepřijde až tak špatnej nápad ale dík ža přečtení a komentář 
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 18.1.2012 > Sopran> 

speciálně pro tebe se tu brzo objeví ženy a umění  jako částečné vysvětlení toho, proč éterické bytosti, které by se nejradši pořád jen někdy vznášely, občas končí mezi hrnci (a taky zámek)


<reagovat 
píč (Občasný) - 20.1.2012 > ale blbost, tys ještě nedorotla ani sebe, natož abys vyslovovala soudy o chování jiných: apropos, pořebovala bys nůši na záda s dítětem a jít jednotit řepu na pole, za pracovní jednotku 7.6O Kč ( tedy 2.75 Kč na hodinu). Nevíš nic o životě, o bídě, o smyslu ženstvía oběrování se.Drž pusinku, protože každá žena, co přešla lágrem socializmu ( žiješ tady) by ti řekla, co je SOUDRUŽSKÝ FEMINIZMUS
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 20.1.2012 > píč>  lágrem socialismu jsem prošla a dítě se mi už do nůše nevejde, protože je o pořádnej kus vyšší než já, a taky těžší, takže bych ho neunesla, řepu sem taky jednotila ale nijak mě to neuspokojovalo jenže tohle není o socialistickým feminismu ale o tom, jak no tom pořád ještě ženský jsou ale co o tom může vědět člověk s tak debilním nickem
<reagovat 
píč (Občasný) - 20.1.2012 > když myslíš. já te přesvědčovat nebudu.Pokud je tomu tak, tak ti musí být nejmíň padesát, no dobře bene, bene, vždyť se nic nesztalo. hezký večer.
Body: 5
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 20.1.2012 > píč>  bene bene-parli italiano? anche a te una bella serata...když se podívám na tvé předchozí komentáře mám pocit že asistuji polidštění opice:-)))
<reagovat 
anae (Občasný) - 22.1.2012 >

docela osvícenej článek

http://www.prozeny.cz/magazin/sex-a-vztahy/laska-a-vztahy/30929-vime-po-jakych-zenach-muzi-touzi

 


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter