Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
revoluce z kolekce Kdyby Máj napsala Jarmila
Autor: libusepalkova (Občasný) - publikováno 26.11.2011 (18:33:58)

REVOLUCE

 

Sametová revoluce, sexuální revoluce, průmyslová revoluce, Jasmínová revoluce, buržoázní revoluce, Velká říjnová socialistická...  Lidské dějiny jsou plné revolucí. Napadlo mě, že bych nějakou měla provést i já. Takovou malou soukromou. Přestanu vařit, nakupovat, uklízet, a začnu konečně dělat to, po čem jsem celý život toužila: psát, malovat, cestovat...

„Praskla mi guma ve spodkách,“ přerušil mé snění potomek a hodil na stůl  spoďáry. Naštěstí byly čistě vyprané, guma asi praskla při praní, nebo když si je chtěl obléknout. Mé revolucionářské myšlenky to jen posílilo a  touhou po vzpouře nemohlo už nic otřást.

„Tak si kup nové,“ odsekla jsem a hodila mu spodky nazpátek. Byl to takový pomyslný výstřel z Aurory.

Zarazil se: „Vždycky si přece říkala že je škoda všechno hned vyhazovat, když se to dá ještě spravit,“ připomněl mi má vlastní slova.

„No tak jsem změnila názor a odtedˇka si myslím, že je škoda času na takový prkotiny. Prosím tě, nový spodky stojí pár korun…odpustíš si nějaký to pivko nebo cigárka a místo toho si koupíš nové.“

Ohromeně se na mě podíval. Nevím jestli ho tak vyděsila představa, že by si měl odpustit pivíčko kvůli spodnímu prádlu, protože doteď jsem mu oblečení kupovala já, a nebo jestli ho tak vystrašil můj bojovný výraz odhodlané revolucionářky.

Zamířil k lednici, aby frustraci ze stávkující matky zahnal něčím dobrým  na zub, a začal studovat její obsah.

Jak jsem měla ve zvyku, chtěla jsem okamžitě vyskočit a jít mu něco udělat. Kdyby čtenářky některých mých feministických článků viděly co provádím doma, jak skáču (tedy jak jsem dodnes skákala) kolem svého dospělého syna, prohlásily by mě za podvodnici. Jako kněze, který dá věřícímu rozhřešení a pak si jde zahýřit do veřejného domu, jako tomu, kdo káže vodu a pije víno. Ačkoliv u mě je to obráceně - kážu víno, kterým můžu  pomotat hlavu některým ušlápnutým manželkám, ale doma pak sama piju vodu bez vůně a zápachu a dělám přesně to o čem tvrdím, že by to ženy dělat neměly.

"Nebo že bych skočil pro pizzu?" navrhl když viděl, že to s tou revoltou myslím vážně.

Začal si oblékat bundu a chvíli otálel u dveří. Asi čekal jestli se nevyměknu, nebo mu alespoň na tu pizzu nedám peníze.

Výčitky svědomí začaly nahlodávat mé rozhodnutí jako nějaký podvratný kontrarevolucionář. V mrazáku je přece kus vepřovýho…že bych udělala pár řízků?

Nánosy mnohaletých návyků pomalu převažovaly nad odhodláním. Aurora se začala potápět ke dnu.

Nu což, každá revoluce se vždycky nevydaří.

Zejména pokud se vyskytnou zrádci ve vlastních řadách.



Poznámky k tomuto příspěvku
Aaen (Stálý) - 26.11.2011 > Ahoj, i když texty tohoto typu nejsou úplně to, co rád čtu, je to příjemný, takový lidový fejeton, fajn, máš cit pro prozaické psaní.

Jinak mě dostala tahle pasáž: "Jak jsem měla ve zvyku, chtěla jsem okamžitě vyskočit a jít mu něco udělat." Já to v kontextu nejdřív pochopil jinak - jako že chceš spratkovi jednu ubalit :)))
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 27.11.2011 > Aaen>  já děti nikdy nebiju ale možná je to chyba...tvá interpretace textu je zábavná asi bych se nad tím měla zamyslet
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 27.11.2011 > libusepalkova> To byl vtip. Nebij je, aspoň ne zbytečně, a když jo, tak ne přes hlavu ;)
<reagovat 
anae (Občasný) - 27.11.2011 > zápis má ale švih - tak to je!
Body: 5
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 28.11.2011 > anae>  děkuju
<reagovat 
anae (Občasný) - 27.11.2011 > příliš obětavá a milující matička (tzv. mama-hotel)=synův hrob. Vyhazovat syna včas=největší feministická revoluce světa!
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 29.11.2011 > anae>  s tím vyhazováníms tebou sice souhlasím ale ono to není tak snadný..právě proto, jak bylo řečeno, že nejčastější zrádci jsou právě ve vlastních řadách takže od teorie k praxi je často dlouhá cesta...
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 30.11.2011 >

Docela jo. Psáno lehkým perem, skutečně "ženským" způsobem do ženského časopisu, ale řekl bych, že jsou v tom náznaky něčeho, co tenhle žánr trošku začíná přesahovat.

 

Líbilo:hodil na stůl  spoďáry


Body: 4
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 30.11.2011 > Šílená svině>  děkuju -  ženské časopisy to tak asi nevidí a když občas někam něco pošlu tak jen odpoví:uvidíme, možná, ozveme se,, tak proto jsem to usadila alespoň sem
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter