Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
ženy vzmužte se z kolekce Kdyby Máj napsala Jarmila
Autor: libusepalkova (Občasný) - publikováno 17.12.2011 (19:27:22)

 

 

 ŽENY VZMUŽTE SE

 

Nějaký spisovatel kdysi napsal, že chytrá žena je zticha a nepřestává se usmívat protože ví, že moudrost spočívá v mlčení o nalezené pravdě. Ale kdyby i on moudře mlčel, jak k tomu nabádá ženy, tak by ta jeho moudrost nikdy nespatřila světlo světa a nikdo by se o ní nedověděl. Navíc je toto efektní a působivé prohlášení poněkud  pofiderní, protože vzhledem k tomu, že všude je více prezentován mužský pohled, znamená to, že muži o své pravdě rozhodně nemlčí, a tak bychom neměly mlčet ani my ženy a měly se hlasitě dožadovat svých práv .

Například když se všechno tak mění, proč ne i to trapné klišé že muž má být starší než jeho partnerka? Potřeba tohoto falešného společenského modelu by se dala sice vysvětlit tím, že holčičky většinou dospívají dříve než kluci, a ten náskok si většinou udrží po celý život, takže normálně vyvinutá žena si se svým vrstevníkem  může občas připadat jako teta s pubertálním synovcem. Ale přesto to může fungovat i naopak, tedy že si rozumí starší žena a mladší muž.

Nedávno jsem seděla v kavárně s přítelkyní a stěžovala si, že můj současný milenec je mladší pouze o tři roky než já.

„Co si stěžuješ?“ divila se přítelkyně. „To musí být bezva. Co by zato jiná dala, kdyby si to mohla dovolit.“

„No ten předchozí byl mladší o celých sedm let, to znamená že nějak slevuji ze svých požadavků, asi začínám stárnout nebo co. Jestli ten úpadek bude takhle pokračovat dál, to budu za chvíli chodit se svými vrstevníky, nebo dokonce s chlapy, kteří jsou starší než já…“  

Všimla jsem si, že od vedlejšího stolku si mě stroze měří nějaká paní, která nás poslouchala. Typologicky bych ji zařadila  mezi fanynky jednoho slavného zpěváka, který se nedávno oženil s dívkou, která je o celých 37 let mladší, teoreticky by mohla být tedy jeho vnučka, ale nikdo se nediví a všichni tvrdí, jaký je to krásný pár. Tak proč na mě ta babizna tak čuměla? Jestli je rovnoprávnost, proč nemají zralé ženy právo na mladého výkonného milence? Proč se to pořád ještě považuje za nevhodné a nepatřičné, zatímco u mužů je to běžné?

Ten můj mlaďoch si to naopak moc pochvaluje a tvrdí, že jako se mnou, tak si předtím s žádnou mladší neužil.

A tak se vzmužte a pochlapte dámy, a klidně si najděte nějakého mladšího přítele. Tím nechci říct, pokud necítíte tu potřebu, nemusíte se do toho nutit jen abyste si dokázaly, že jste emancipované, ale jestli to neděláte jen ze strachu, co by tomu řekli lidé, že se to přece nehodí, tak vás fakt lituju.

Ale teď mě napadá, že s tím pochlapením a vzmužením jsem vás k řešení problému rovnoprávnosti nevyzvala těmi pravými slovy. Sémantická hodnota slov není  pevně daná, ale utvoříme si ji podle svých zkušeností. Když se má dítě naučit třeba slovo kopretina, ale nevidí ji ve skutečnosti, těžko pochopí co to je, pokud mu ji neukážete alespoň na obrázku.

Obrázek který jsem si vytvořila o mužích já, vzhledem k mým dosavadním zkušenostem, mi napovídá, že slovo muž či chlap označují tvora, který se problémům vyhýbá nebo před nimi prchá. Většina mužů mého života totiž problémy nijak neřešila, když se něco přihodilo, vždycky jsem na to byla sama, zbabělecky se stáhli s tím, že mají svých problémů dost a nechali mě, ať si v tom lítám. Pokud vy jste potkaly jiné, tak jste měly fakt štěstí a já vám upřímně závidím. A taky docela chápu, že vás hledání mladého milenec ani nezajímá a radši si opečováváte ten svůj poklad doma. Taky bych to tak dělala.

A vy ostatní, které jste jako já na odpovědné muže dosud nenarazily, nezoufejte, rozhodně se však nepochlapujte, nevzmužujte, buďte samy sebou, řiďte se svými ženskými intuicemi a instinkty, nedejte si nikdy do ničeho kecat.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
anae (Občasný) - 18.12.2011 >

v Gender studies je nejspíš pořád volný místo ředitelky ;-) muži se snaží problémům vyhýbat, nechávají je často vyhnít, to je fakt, ale můj poznatek je, že jsou kolísavě zodpovědní jen o něco míň než ženský ... o hodně mladší chlapíci mi připadali tak nějak životně pitomí, což se ovšem nevztahuje na fyzický potenciál ;-) - záleží na prioritách ženy - který ovšem taky kolísaj


Body: 5
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 18.12.2011 > anae>  ředitelování by mě asi moc nebavilo, myslím že pitomost není závislá na věku ikdyž s odstupem času člověk vidí věci jinak díky za bodíky  
<reagovat 
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 17.12.2011 >

fajn počtení, 3-4

a něco jsme se o tobě dozvěděli - není-li to tedy čirá fikce


Body: 3
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 18.12.2011 > PetrSuk-Zbraslavský>  nevyvracím ani nepotrvrzuji
<reagovat 
Věza (Občasný) - 18.12.2011 >
Body: 5
<reagovat 
Skafloc (Občasný) - 19.12.2011 > P.S. 2: moje přítelkyně je starší než já ;o)
<reagovat 
Skafloc (Občasný) - 19.12.2011 >

hele na rovinu: fakt si myslíš že ženský furt nemaj dostatek svých práv? A kde je ta khranice? Jako v USA kde už si jeden rozmyslí ženě podržet dveře aby nebyl sexista? Jestli vy chcete svý práva bých chlapama, tak já chci rodit.

 

Milé ženy. Važte si toho že jste ženy a že jste jiné než muži, protože jinak jste v prdeli samy se sebou...

 

Výsledkem jsou 35tileté singl manažerky s milencem zajíčkem které nea ne přijít na to cože jim to v životě chybí.

 

Jak smutná doba.

P.S. abyste si nemysleli: vysávám, vynáším koš, pleju, reju, sekám trávu a umím i uvařit ;o)


<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 19.12.2011 > Skafloc>  tak to jsi asi vzácná vyjímka, když mi někdo přidrží dveře tak se rozhodně neurazím, s těma právama to neber tak vážně já si nemyslím že by na tom ženský byly až tak špatně, tenhle text je ze sbírky Kdyby Máj napsala kterej je celkově tak laděnej, když má ženská zajíčka tak to nemusí znamenat že by nevěděla co chce, naopak, asi na to přišla ale to neznamená že starší zralí muži nemají své kouzlo-spíš jsem tím chtěla poukázat a kritizovat to, že je to většinou naopak a starší chlapi blbnou s  tím, že maj milenky ve věku svých vnuček takže těm opuštěným manželkám nezbývá než si nabrnknout mladšího protože pro vrstevníky je prostě moc staré dík za komentář
<reagovat 
 Skafloc (Občasný) - 19.12.2011 > libusepalkova> 

V pohodě... jen si myslím že není od věci některé věci vnímat v daleko širším kontextu než jsme zvyklí. Komu nejvíc prospívá to, že jsme rozbili tradiční pojem rodiny, že všichni s ihrají na individuality a že tím pádem vlastně nemáme skutečný důvod pro něco žít a bojovat?

 

Polovina chlapů v praze vypadaj jako buzny a polovina ženskejch si stěžuje že nemůžou najích "chlapa"... tak já tomu asi nerozumím ;o)


<reagovat 
libusepalkova (Občasný) - 20.12.2011 > máš pravdu já tomu taky nerozumím a proto o tom píšu v pošetilé naději že na něco přijdu...ale zatím ani ťuk
<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 21.12.2011 > Ty naše filozofko ! (Divím se,že se ještě nevyjádřila Mrtvá Barbie...).
Body: 3
<reagovat 
 libusepalkova (Občasný) - 21.12.2011 > P.V.Ctihodný>  třeba peče cukroví a nemá čas a nebo...nomen omen..nemám ráda černý humor ale jestli to s ní po přečtění neseklo
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter