Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Virvál ve Vrchlabí (2005)
Autor: PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - publikováno 14.12.2011 (19:04:20)

    Ve východočeským Vrchlabí vloni vyhráli volby vojenský vysloužilci. Vokamžitě vyhlásili vendetu všem vokolním vsím.

    Vypukla válka. Vojáci vyrazili vyrabovat vedlejší vesnici. Vobklíčili vytyčenou vobec, vyvrátili všecky vrata, vypálili všechny vejstavný vobydlí, vodvezli veškerou veteš, vyvraždili vypasený vepře, voly, vosly, vovce, vyžlata vynechali, vypili všecku vodku, víno, vocet, vyjedli vocukrovaný vdolky, vojebali všechny vnadný vnučky, vesměs ve věku vokolo vosumnácti. Vycvičení vlčáci vztekle vrčeli. Vožebračení vesničani vrávorali vokolo vohořelejch vozidel.

    Vopodál ve vodě vyrůstající vrbu vobejval vyschlej vejr. Vejr vod včerejška vyspával. Vohněm vyděšený vydry ve vrbě vyhlodaly velkej votvor. Vyrušenej vejr vylít ven. Vyvrh voklovanou večeři, vypovídající vo vejrově vytříbeným vkusu.

    Vál vlahej větřík vod Vihorlatskejch vrchů. Vohromný voblaky vodplouvaly. Vlci výhružně vyli. Vokouni ve vodách vytvářeli vlny. Vobojživelníci vylejzali velice vopatrně ven, vodsouvajíce vodhozený vofrankovaný vobálky. Vosy, včely, vážky vibrovaly vokolo vystrašenejch vrabců. Vlašťovky vochotně vylítly vosám vstříc. Veverky vyváděly voloviny ve větvích, vobrušujíce vlašský vořechy vo vokraje votvíráků. Vejr votráveně vejral.

    Vodpoledne všichni vrchlabští vítali vítěznou vejpravu. Votevírali vokna, větrali, vosvěcovali vyzdobený vejklady. Veřeje vrzaly, vejtahy vevnitř věžáků vopovrhovaly vodorovnou vosou, ventilátory vysloveně vodsekávaly vteřiny.

    Vlajkonošům vlály vlajky ve větru. Vejrostkové vočumovali vokolo, vopilci vykřikovali vulgární výrazy. Vohromení vodpůrci válek vyloženě vyšilovali. Vyznamenanej velitel vodvetný voperace Vodička vyřvával „Veni, vidi, vici!“ Výpary vejfuku velitelova Volva votravovaly vovzduší. Vodpolední vyučování vodmocnin vodpadlo.

    Virtuální vorloj vodbil vosudnou vosmou večerní. Ve Vrchlabí vohňostroj vodstartoval velkolepou veselici. Všíci voslavovali vítězství, vylepovali vobráceně vobrázky ve voknech, vikýřích, vejlohách, vyplítali věnce, vobarvovali vařený vejce, vyzpěvovali veselý vodrhovačky. Vopečený vuřty vobalený ve volskejch vokách vopovážlivě voněly. Vobčanky vomdlívaly, vobčanům vzrušením vyskakovaly vohryzky. Vejtahové vážně vykládali vo vobecným vohrožení.

    Virvál vzrůstal. Výběrčí ve výslužbě Vosáhlo vytrvale vyžadoval vybírání vstupnýho. Vochrnutej vyděrač Váša vyhrožoval vodpálením vodíkový výbušniny. Vychrtlej vagabund Vacek vobezřetně vykrádal vyprázdněný vobydlí. Výpravčí Vondra, vydrážděnej vlnitejma vláskama vdovy Veverkový, volal Vrchlickýho verše.

    Vetchej vejměnkář Výbornej vomylem vykal vlastnímu vnukovi, vyholenýmu vekslákovi Václavovi. Vochotník Vondrášek vodrecitoval Verlaina ve vlastnoručně vyšitým vlňáku. Vdavekchtivá vedoucí vobuvi Voženílková vodvážně vodhalila výrazně vyvinutý vnady. Ve vševobecný vřavě vynikal vrásčitej vobličej vyjevenýho vozejčkáře Volejníka.

    Varhanní virtuos Voříšek vyhrával Vangelise, Vejvodu, Vacka, Valdaufa, Verdiho, Vysockýho. Vietnamci vesele vobchodovali. Vopožděnej Večerníček vysílal vohranýho Vochomůrku. Vodření vandráci vypouštěli větry. Vosmahlej vtipálek Votava vometal vobrubníky ve vochranným vobleku – voranžový vestě. Voblíbenej volympionik Valenta vobskakoval vocelovou vobruč.

    Vousatej vetešník Vinš vykšeftoval voňavky, volej, vazelínu, vitacit. Vod všech vopuštěnej vobr Vendelín ve výzkumáku vážil vodlitý volověný vobjekty, vydloubávaje vospalky ve vočích. Věčně vožralej vozka Vaněk vynašel ve vopici virtuózní výpočet vobsahu vobdělníku.

    Výčepní Vostrej vyfasoval vosvědčení vo vrhání vidličkama. Vyšinutej vynálezce Vantuch vyrobil vodotěsnej vehikl – velkoplošnej velocipéd. Vopravář Věrčák vrtačkou vyspravoval vadný videa. Veterinář Vyčítal ve výprodeji vyinkasoval výhru ve výši vosmavosumdesáti výtisků Výběru.

    Vodborníci vošahávali vystavenou Věstonickou Venuši. Vošoustové vedle vehementně vonanovali. Vobřezanej vobchodník Vytlačil vcukuletu vyprodal Viagru. Vodvázaný vysokoškolačky vášnivě vejskaly ve víru vysilujících vorgasmů. Vymrzlí votužilci vopouštěli vychlazený vany, vysoušeli vzájemně vosuškama vlhký vrkoče, vagíny, varlata.

    Vodedávna vodepsaný vosobnosti Vondráčková, Vydra, Vízner, Vašut voslňovaly vtipama vo viceprezidentech. Vychcanej vrchní Vyskočil ve vinárně vosobně vobíral vlasáče vo vydřený vejplaty. Vobvázanýmu výtečníkovi Veškrnovi vyžíral vnitřnosti vetřelec. Vitana vařila vomáčky vydatně vobohacený vágníma vitaminama. Vybraní vokolostojící veřejně vochutnávali.

    Vobčas vycházející věstník věřících vlastenců vyzýval: „Vážení věrní! Verbálně vodporujte věrolomnejm!“ Vatikán voznámil voficiální veto ve věci vydávání vodpustků. Vosvícenej vikář Vágner věcně vzýval Višnu, vodpouštěje všem všechno, vyjma vopisování Vulgáty.

    Vonomastik Venclík vobjevil veskrze vobjektivní vztah ve významech voznamovacích vět. Vyřčený vokativy ve výpovědích vždycky vopomíjely verbum. Ve vytunelovaným vydavatelství Vodeon vyšel vejbor vyřazenejch vodstavců Vladislava Vančury. Vyhozenej velvyslanec ve Venezuele Vodseďálek votevřel vejstavu vobrazů vídeňskejch vodáren. Vliv Vodnáře vrcholil.

    Vyhlášenej vodbojník Vokuš, vystudovav vědní vobor vulkanistika, voblejzal vršek Vesuvu. Ve vulkánu vřel vápenec. Vodák Vocilka váhavě vodstrkoval vobrovskejma větvema vratkej vor, vobhlížeje Viktoriiny vodopády. Vomezenej vornitolog Vejražka vulgo Vrták voškubával vycpanýho vorla. Votrlej vortoped Vašíček vedl výzkum vrozenejch vad vanuatskejch votroků. Všem votrokům výsledně vypadaly vlasy.

    Významnej vědec Vítězslav Vondřich vděčně vzpomínal Váhu, Vltavy, Volhy, vyprávěl vo vlastnostech Vítěznýho voblouku., vo vysokohorskejch voblastech, vo Velikonočním, Vánočním vostrově, vo vodkrytejch vykopávkách ve Versailles, Valencii, Vladivostoku.

    Ve vakuu vypěstovaný vorchideje vydávaly vomamnou vůni. Vochočená vlaška Vilma vyzobávala výhonky vovsa. Vyhladovělí vořechové vohryzávali vodřezky, vrtíce vztyčenejma vocasema. Vypelichaný vopice vřískaly vostošest, vytahujíce vši vdanejm vychovatelkám. Vohrožený vačnatci vakovlci vyhrabávali vodpadky, vačice vopossum vyjídala vosolený vokurky. Velbloudi vokusovali vokoralý veky.

    Vandalové vymlátili všecky vobchody. Vzrušení vězni vzápětí vomámili vostrahu věznice. Vyzbrojeni vyztuženejma vidlema vypochodovali ven. Vodřízli viselce, vožraný vod vykulenejch vran. Vrátnýho Vomáčku vomotali vobnošenejma vonucema. Vykolejili vlaky ve vrchlabským viaduktu. Vznikly vobyčejný vraky vagónů.

    Vláda však vo všem ví. Vozbrojený vojsko vobsazuje Vrchlabí, vrtulníky vosvětlujou vzbouřenou verbež. Vyjednavač Vorlíček vylekaně vyřizuje vobhajoby. Vskutku  vobvyklý vaudeville… Výsledek vostudy: vosmadvacet voběšenejch. Veřejnost vodsuzuje vládní vobdobí vůbec. Vochromená vláda výjimečně vodstupuje, vodmítajíc vodpovědnost.

    Ve vzduchu vostře voní vanilka. Velmi vyčerpanej vypravěč vinšuje všem veselý vagace, Vánoce, Velikonoce!

    Vnější vesmír vbrzku vopravdu vybouchne. Vše vobklopí věčnost vod věků vřele vočekávaná.



Poznámky k tomuto příspěvku
Sopran (Občasný) - 14.12.2011 > Ludé! a čo to tu máte v tej próze za módy, jedna tam furtaj píše hodit, druhý zase tam pritrípá šéééééécky knížky, čo pozná a tretí zas ďalšia skautícka úloha šéééééécko na v. Si nemusíte takto komplikovať život, aby to dávalo příííííbjeg :)
<reagovat 
Hyacint (Občasný) - 14.12.2011 > vy voe
Doporučil 
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 14.12.2011 > Hyacint> 
<reagovat 
 Hyacint (Občasný) - 14.12.2011 > PetrSuk-Zbraslavský> jak se tady vzedmula ta vlna tužeb po hodnotných kritikách, měl bych ti to rozebrat, abys sis pak z toho něco odnesl; jenže tohle dílko mě natolik odzbrojilo, že nemám ani šroubovák :D
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 14.12.2011 > Hyacint> díkyale tvá kritika by mne vážně zajímala
<reagovat 
 Hyacint (Občasný) - 14.12.2011 > PetrSuk-Zbraslavský> No, moc ti ten zájem nežeru, ale budiž: měl jsi vlastně jednoduchý nápad s jednotným počátečním písmenem, ten už tu (či onde) ostatně byl viděn v minulosti. Zhostil jsi se úkolu, jehož provedení bylo jistě pracné, a výsledný útvar se povedl, je zajímavý i graficky, neboť ostře bodá do očí (VVVVVV). Je jedno, odkud ho čteme. Na každé z těch vět je vidět, že jsi si s ní vyhrál. Co na tom, že útvar nemá smysluplný děj ani pointu. Přeženu to (snad nezpychneš) a napíšu, že se na něj dívám jako na obraz Hieronyma Bosche, se všemi jeho kouzelnými místy a detaily.
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 14.12.2011 > Hyacint> No, člověče, díky moc, potěšil jsi mne. Jen musím doplnit, že můj text je už dost archivní záležitost, inspiroval mne tenkrát V.Redl s Hoří - a dnes se už snažím psát sofistikovanější vjecy
<reagovat 
Markéta1620 (Občasný) - 14.12.2011 > Vlasta Redl a Hoří je prima...s V sis to trochu ulehčil, páč v hovorové mluvě dáváme před o písmeno v
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 14.12.2011 > Markéta1620> vo tom to je
<reagovat 
Path Adamski (Občasný) - 14.12.2011 > čo nasleduje po tom uvečkovaní ? dať nohy do Véé..inak ku cti ti slúži , že forma neprevalcovala zámer a obsah, proste si ustriehol hraničnosť mechaniky...spádovo, rytmicky je to v pomerne dobrej kozistencii, aj ked mne osobne to stále príde ako manuál na cunnilingus
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 15.12.2011 > Path Adamski> díky za koment
<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 15.12.2011 > VVVVVVVVVVVelkolepé!Nejlepší asi "vylepování vobrácených vobrázků".(Vo Vánocích vamarádovi Vytlačilovi všechno vyřídím...).
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 15.12.2011 > P.V.Ctihodný> díky
<reagovat 
libusepalkova (Občasný) - 15.12.2011 > kam se hrabe můj demokratickej diktátor...že bych tě inspirovala? No jo, žena věčná inspirace
Body: 5
<reagovat 
 PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 15.12.2011 > libusepalkova> díky moc - je to už starší věc (viz rok v názvu), i tak ale s tvou poslední větou naprosto souhlasím
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 18.12.2011 > Kdysi jsem taky psal takové vylomeniny. Nejvíc se mi povedla Kutnohorská krčma, kvasící kongresem krutých kriminálníků. Určitě jsem ji publikoval na www.literra.cz a možná i tady, nevím. Je to již drahně let a při "tvorbě" jsem používal česko-německý slovník, protože měl česká slova seřazená podle abecedy.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter