Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci jen tak si seděla z kolekce Lidé
Autor: sadaf (Občasný) - publikováno 13.4.2012 (23:25:33)
následující v kolekci>


Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář katovna - 14.4.2012 > Trochu mě mrzí, že slečně nevidím do obličeje, její výraz by mohl dodat - zdá se, že se z toho kelímku snaží něco vyvěštit.
Za co tě musím sprdnout, je způsob, jakým jsi pracoval s prostorem. Hádám, že to je foceno delším ohniskem "na šmíráka" (nebo je to výřez?) z místa, kde jsi se nemohl/nechtěl moc hýbat (?). Lavičku a dlažbu jsi zde mohl využít pro vznik diagonály Slečna má spoustu prostoru za sebou, ale vzhledem k němu pak relativně málo před sebou a pod nohama je to až taková bída, žes jí uřízl špičku boty. Shrnuto - působí to na mě tak nějak placatě a stísněně.
Pokud si nejsi kompozicí při focení úplně jist (žádná velká ostuda - málokdo to má už tak v oku, v některých situacích není dost času atd.), rámuj raději na jistotu - tzn. nech si kolem foceného objektu víc místa, abys to pak mohl kdyžtak dladit ořezem v počítači - samozřejmě s mírou, ne dělat z šestnáscitimegového snímku 2Mpx výřez ;-).
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 14.4.2012 > katovno díky, fotil jsem z balkonu, 105kou, toť myslím vysvětluje onu geometrickou disharmonii, ale hlavně by si beru k srdci tvoji radu stran prostoru kolem fotky a následného ořezu.
Ještě jednou díky a hezký víkend.

Saša
<reagovat 
 čtenář katovna - 14.4.2012 > sadaf> Balkon byl můj tajnej tip :-D.
Pěkný víkend.
<reagovat 
jaxxana (Občasný) - 14.4.2012 > :-)
Body: 5
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 14.4.2012 > Katovno, ještě jednou se musím k tobě obrátit pro radu.
http://www.totem.cz/enda1.php?a=297436
Zastavil jsem se před chvíli u tohoto snímku,a pořád nějak nechápu, jak lze něco (cokoliv) přeostřit?
Maximální ostrost je snad jednou pro vždy daná a nelze za tuto hranici jít?
Mám po operaci očí nyní nula dioptrií a myslím si, že ta nula je maximální možná hranice.
Jinak ke kompozici. Psal mi tuhle jeden kamarád ( a profesionální fotograf), že kompozice byla vymyšlena lidmi, jež chtějí a potřebují ostatní škatulkovat.
Myslím si, že jakákoliv pravidla stejně vymýšlejí lidé, jež chtějí nějakým způsobem zachovat svoji pochybnou jedinečnost.
Bude-li podle nějakých pravidel řečeno, tak, a teď se musí psát A, znamená to tedy, že já prostě nemůžu napsat B?
Je škoda, že ti nemohu napsat někam soukromě, protože jsem tvor sice vědomostíchtivý, ale zase se mi moc nechce svoje názory dávat hned veřejně :-)
Tak se snad tato moje "zpověď" nějak dostane :-)

Saša
<reagovat 
 čtenář katovna - 14.4.2012 > sadaf> Sadafe, zde nejde o doostřování ve smyslu zlepšování optické ostrosti, tam je to jak říkáš - nejde víc zaostřit něco, co je ideálně zaostřeno. Pojmem doostřování je míněno softwarové zvyšování mikrokontrastu na úrovni bodů a hran (určitě jsi někdy slyšel něco jako "unsharp mask"). Tím, že zvýšíš tento kontrast, vyvoláš u obrázku dojem vyšší ostrosti. Používá se to jednak ke kompenzaci Bayerovy masky a LowPass filtru a potom při zmenšování obrázků, např. pro web.
Občas to někdo zkouší použít u neostrých fotek a myslí si, že tím v počítači dožene to, co "na placu" zanedbal - což je samozřejmě hloupost, nemá to se skutečným ostřením nic společného. Častým neduhem taky bývá, že to člověk s mírou tohoto doostření přežene, tím pak vznikají kostrbaté hrany a halo efekt ("duch" kolem doostřovaných hran), což můžeš vidět u odkazovaného obrázku v dolní části květu.
Ke kompozici - ve stručnosti je potřeba si uvědomit, že pokud nekomponuješ, pak prakticky netvoříš. Přijde mi, že tvůj kamarád profesionál tedy jen chtěl být zajímavej. Kompozice přece není jen o tom, jestli je to středovka, zlatý řez, diagonála etc., je to prostě o celkovém uspořádání scény, vědět, proč něco mám tam, kde to mám, jak spolu věci na scéně souvisí, jak zdůraznit/potlačit jejich působení, nebo se umět vyhnout něčemu, co na scéně nechci.
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 14.4.2012 > Ano, souhlas. Hlavně díky za vysvětlení stran té ostrosti. To je přece jasné, že když udělá blbou fotku na place, tak už mi potom nezachrání sebelepší PC , respektive program v něm.
Co se týče té kompozice, co když autor zvolí takovou kompozici, která nebude tak nějak v souladu s obecnem?
Víš, snažím se "komponovat" tak, aby jsem byl především s fotkou spokojen já. Snažím se snímkem vytvořit nějaký příběh, ono vlastně to špatně prostorové u tohoto mého snímku je špatně...Kristovo noho :-) Teď jsem se do toho zmotal...
Ale díky, brzy se ozvu :-)

Saša
<reagovat 
 čtenář katovna - 14.4.2012 > sadaf> Nikdy! se objektivně nedozvíš, jestli tvůj kompoziční nápad byl po čertech geniální a lidi ho jen nepochopili, nebo to byla prostě jen křeč a nesmysl. Na druhé straně jsou ve výtvarnu jistá obecná pravidla, o kterých se tak nějak za ta staletí už ví, že obecně fungují - a naopak. I knihu můžeš psát pozpátku nebo vlastní řečí, ale nemůžeš se pak divit, když si nenajde čtenáře :-).
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 14.4.2012 > Mno, svatá pravda tvoje slova...ale :-)
Co je tak geniálního na dílech pana Drtikola, pana Saudka a ve výtvarnu pana Knížáka? Moje nepochopení? A proč tedy naprosto a plně chápu Pana Sudka?
A obecná pravidla? Kdo je stanovil?
Měl jsem před lety plamennou debatu s jedním básníkem o tom, že i poezie má svá pravidla. Řekl jsem mu, proč nco tak krásného, jakom je báseň něčím spoutává? Neměl, nebo spíše, nenašel odpověď...
Proč miluji Žáčka a nemusí Seifrta? Proč zbožňuji da Vinciho a nemusím Fillu? Proč čtu Irvinga a nečtu Steinbecka?
Ono to až tak o nějakých pravidlech asi není...
Ale to je zase na dlouhé povídání a i když si s tebou povídám moc rád, mám teď před sebou ještě nějakou práci a ta "sviňa" chce dodělat ještě dnes :-)
<reagovat 
 čtenář katovna - 14.4.2012 > sadaf> Trochu tu pleteš dohromady věci, které spolu až tak nesouvisí. Jedna věc je stavba díla a věc druhá je jeho obsah. Jedno bez druhého moc fungovat nebude, ale je potřeba ty pojmy nezaměňovat.
Osobně považuju Saudka za kýčaře a Knížáka za blba, ale to sem nepatří.
A kdo stanovil ta pravidla - především nejspíš praxe (kdo třeba určil, že solit klasický puding je blbost, a proč se tím většina lidí snaží řídit? :-)). Něco se v průběhu těch staletí ukázalo - jistě, mnohdy právě skrze pokusy udělat to jinak - jako funkční a oku lahodící, něco jako rušivé atp.. Řadu těch pravidel zná a zkoumá i psychologie, například (působení barev, tvarů a kompozic na lidskou mysl, optické klamy...). Nikdo ti nezakazuje osolit si puding, nebo ignorovat jekákoliv pravidla ve výtvarném umění či fotografii (literatuře, ...), v obou případech může vzniknout něco nového a zajímavého, z hlediska pravděpodobnosti spíš v obou případech stvoříš šlichtu a je třeba s tím počítat.
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 14.4.2012 > No solit puding je blbost, to je jasná věc :-)
Promiň, už mi to dnes až tak moc nemyslí, tedy spíše nepíše, ale mám o čem přemýšlet.
Neber to prosím teď nějak moc osobně, ale zajít s tebou na kafe by mohlo být velice zajímavé. Pro mě tedy, a vidíš, jak jsem za posledních pár dní změnil svůj názor na anonymní názory. Protože v jedné věci máš naprostou pravdu. Zdaří-li se mi někdy udělat nějakou výstavu, ne všichni návštěvníci budou mými známými, ale o jejich názor budu stát. A možná ( ne možná, určitě), i víc, než o ono přátelské poplácávání po ramenou a věty ve smyslu, Sašo, seš dobrej.
A myslím, že i chápu to, že spoustu určitých pravidel vytvořil čas a člověk je prostě jenom musel ( nebo nemusel?), zformulovat tak, aby byla srozumitelná co největšímu počtu lidí.
Jenom mi prostě mrzí, že další množství lidí s těchto pravidel dělá zákony.

P.S.
Včera jsem si omylem osolil jahody se šlehačkou :-)
P.P.S
Fakt se to nedalo jíst :-D

zameknovavcelnice@email.cz

Krásný zbytek soboty a příjemnou neděli :-)

Saša
<reagovat 
čtenář kamenurazu - 15.4.2012 > ten snimek je moc dobry a k zamysleni - co ta divka zkouma, o cem premysli? je moc dobre, ze ji neni videt do obliceje a ze to neni zinscenovane foto - dost se mi libi
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 15.4.2012 > Jenom tak na okraj, je to dívka z Vietnamu
<reagovat 
Juno (Občasný) - 15.4.2012 >
Body: 5
<reagovat 
Vasil (Občasný) - 19.4.2012 > Táto mačka má poriadne gule.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mima (Občasný) - 20.4.2012 >
Body: 5
<reagovat 
Michelle (Občasný) - 29.4.2012 > Z balkonu? Tak to bydlíš u Kaufu :) Mno, pěknej výhled, teď co to tam předělali.. jen asi pořád dost rušno.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 
 
0 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 14 14 15 17 18 19 20 21 23 24 25 27 28 30 31 33 34 35 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 52 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 66 67 70 71 72 73 74 75 77 78 79 (80) 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 95 96 98 98
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter