Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kontury
Autor: travail (Občasný) - publikováno 26.4.2012 (01:00:00)



Kontury


 

Viděla ty sedačky, červenou koženku, tyče jedovaté jak žluč tak živě, jen když jí je brali zpod pohledu, 

když z nich odnímali její pohled.

 

V útrobách točité schodiště, vrut na vytáčení věže.

 

 

Jak to bylo pohodlné - sloupnout gesta a odhodit je na hromadu, kde nemají smysl.

 

Nahé tělo mrskající se nepoddajností, nedovařené –

 

 

jiné končetiny na jiných kachličkách nastavené jiné vodě z posledního kohoutku, rok co rok

 

za hranicí hranic.

 

 

– plivanec na chodníku. Že to jde prostoupit, ten sliz, tenký film, všechny nechutnosti slova

 

„já“, které je samo o sobě průhledné, čisté, čiré.

 

 

Nosí tě v sobě jako plyn probublávající kostmi, kapalné vyčerpání, slepou skvrnu na vědomí –

 

nebo někoho z nich.

 

 

Když jdu, chůze do mě vstupuje protipohybem. Významy si mě obouvají, procházejí mnou a berou

 

si, co jim nepatří. Jako někdo, kdo si na talíř objednal utrpení a teď

 

 

obrací lžíci proti sobě. Jako volný list papíru se smekáš na pozadí

 

ničeho,

 

 

tahy, které ve vzduchu zanechává hroutící se skutečnost. Tažení

 

oka mimo sebe. Prohýbat se pod tíhou zorného pole, tělo, které se chce vytlačit samo ze sebe, které

překypuje. 







Poznámky k tomuto příspěvku
#posledny (Občasný) - 26.4.2012 >

toto robi len mne? je to tak prilis neprehladne.
<reagovat 
Tlouie (Občasný) - 26.4.2012 > (mně se to zobrazuje taky tak) ... upřímně, moc se mi to nelíbí. ty postřehy, jednotlivosti mi přijdou fajn, ale jaksi nedovařený - mám pocit, že kdyby se ještě nějakou dobu tvarovaly, poskládalo by se to líp, ostřeji. takhle to na mě působí spíš nesoudržně, což mi k tobě nejde, dojem za dojmem, ale nesepíná se to. "Když jdu, chůze do mě vstupuje protipohybem." - tohle je dobrý.
<reagovat 
LeaLipszyc (Občasný) - 26.4.2012 > vyvolává to ve mně dojem nabourávání se vnějšku do hranic subjektu a zároveň tendence subjektu probourávat se za své vlastní hranice. Je to nepřehledné. Kdybych se ti podařilo to zařídit tak, že by amébovitost formy nějak odrážela amébovitost prožívání, bylo by to geniální.
Doporučil 
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 27.4.2012 > Mně se líbí. Velmi. Přijde mi svým způsobem čirá (pokud se podaří lapit tenkou nit, která se všemi obrazy táhne) a semknutá pro mě velmi atraktivním způsobem spojitosti.

Mezi obrazy jsou poměrně ostré hranice, ale to mi v tomto případě přijde úplně v pořádku - báseň se točí kolem tématu "čisté identity "já", prakticky nedosažitelné, neboť je neustále a nevyhnutelně "intepretována" realitou (a tím jaksi špiněna, mj. přívlastky?)....

I báseň je co do SVÉ identity nesnadná. A je to i díky ostrým předělům mezi obrazy, že nutně vyvstane otázka (kterou si položila tlouie) - totiž otázka po "identitě", resp. celistvosti tohoto textu.

Netuctová, zajímavá záležitost...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Anneta (Občasný) - 27.4.2012 >
Doporučil 
<reagovat 
travail (Občasný) - 27.4.2012 > Díky za komentáře, negativní i pozitivní, průběžně nad nima přemýšlím... nedovařenina to je, ale už si asi dovedu představit o něco líp, jak ten text vypadá z vnějšku. Formátování je záměrný, dalo mi upřímně docela práci to vymyslet aspoň takhle. Chtěla bych tak trochu, aby to byl text před významem - rozhodně ani próza ani poezie. Bylo by fajn tematizovat vlastně ty vztahy samotný - mít ty texty jako cáry sem tam spojené nití - ale je fakt, že pak by významové spoje musely být pevnější. Tady je to pořád dost alibisticky seřazený tak, jak mi to přišlo, abych se přiznala. Moc nerozumím poznámce Hochů, nebude to jen tou vaší schizofrenií, podle obrázku? :) Ale jinak si myslím, že vy jste zrovna jedni z mála, kterým se tenhle "nadlidský úkol" daří...
Tak děkuju, všem.
<reagovat 
tuik (Občasný) - 29.4.2012 > Me to hodne bavi. Nedovarene mi to nepripada. Mam dojem jakesi uprimnosti, ze jsi skutecne chtela neco sdelit - jednotlive obrazy jakoby popisovaly to same z ruznych stran. Ta uprimnost se nekdy vymsti, ale tady ani naznakem ne - je mi to sympaticke.

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 30.4.2012 >
Doporučil 
<reagovat 
Hoši s dynamitem (Občasný) - 27.4.2012 > Zvláštní. Nevím, zda mi to něco připomíná. Báseň mě svou půlkou jakoby míjí, avšak tou druhou, která je s první neoddělitelně propletena, mě chytá.

Snad jen povzdech, že v básních vždy musejí být nějaké kulisy, předměty, prožitky a situace se svým vzájemným nastavením, a je snad nadlidským úkolem umístit je pro jednou nově. Ačkoliv tady pro mě ta novost platí více, i pro svůj jedinečný hlas.
Doporučil 
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 30.4.2012 > Hoši s dynamitem> Pokud je někdo jen stavitelem dominových kostek, tak se samozřejmě zapotí, když se je bude snažit poskládat nějak nově. Má to omezený počet konfigurací. Myslím že v tom to úplně nevězí. Naivně si myslím, že je-li co říct (ve všech významech toho slova, není třeba žádný relativismus), pak toto "co" příznivě ozáří i ono "jak". Nevěřím chladným mozkům, které konstruují oheň. Pravda ohnivým mozkům konstruujícím chlad bych věřil víc.
<reagovat 
Sopran (Občasný) - 30.4.2012 > sebrat, vykroutit, sloupnout, odhodit, mrskat, nastavit, prostoupit, vstoupit, projít, nepatřit, obrátit, smekat, zanechat, prohýbat, vytlačit, překypovat!
a hotovo, žiadné dlhé vyváránie s tým.
<reagovat 
anae (Občasný) - 30.4.2012 > nevím, jestli takhle blbě život probíhá ... nebo vyhasíná? ... někdo to ale popsat musí .. i když dvakrát příjemné čtení to pro mě není ... ale nejspíš pravdivé
Body: 5
<reagovat 
Mlž Svatý (Občasný) - 30.4.2012 >
Doporučil 
<reagovat 
žaža (Občasný) - 30.4.2012 >

..začiatok až po vetu -já“, které je samo o sobě průhledné, čisté, čiré.( ináč táto veta je pre mňa naj*) silná atmosféra

.. páčia sa mi tie jazykové gestá, vtiahlo ma to

-ešte sa vraciam, čo povie tá druhá polka, ťažké sústo :)  

 


Body: 5
<reagovat 
 travail (Občasný) - 1.5.2012 > žaža> Stehýnka z atletické žáby: tuhá, cukavá a bez přidání velkého množství soli skoro bez chuti. :) Děkuju, žažo.
<reagovat 
holger (Občasný) - 1.5.2012 > Když jdu, chůze do mě vstupuje protipohybem. Významy si mě obouvají, procházejí mnou a berou si, co jim nepatří.

Tak třeba už jen za tohle Dé určitě.

Neodpustím si lehce pofrfňat nad hojným používáním přirovnání jako, které je pro mne něco JAKO dýmějový mor zamořující současnou poézii ÷)), celkově mne ale tvůj text bavil a zaujal JAKO máloco poslední dobou.
Doporučil 
<reagovat 
 travail (Občasný) - 1.5.2012 > holger> A fakt, to mi uteklo. COBY svému kritikovi Ti teda JAKO děkuju... ;)
<reagovat 
travail (Občasný) - 1.5.2012 > Ještě jednou díky...
<reagovat 
jafa (Občasný) - 2.5.2012 > Já myslím, že je to skvělý, nebo přinejmenším několik vět tam. S těmi významy je to slovo do pranice nebo spíš do matoucích, nerozmotatelných úvah. Z formulace o objednaném utrpení mám pocit přeťápnutého patosu a nepřesnosti (nebo minimálně zbytečné nejasnosti). Záhady chytnou, ale já tu spíš oceňuju ta inteligentní místa. Všechna čest! Jinak mě nepadá, že dívčí poezie se často stylizuje do citové rozervanosti (snad kvůli dojmu osudové křehkosti, kterého chce dosáhnout) a někdy to nepůsobí věrohodně.
Doporučil 
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 30.4.2012 > Je mi líto, připadá mi to strašné. Jistě, má to svoji úroveň, ale...dělá to na mě dojem puhých mimikry, pouhého cvičení prstokladu...jen záznam, jehož okraje se tak nezávazně rozplývají do jakési abstrakce. Nebudu se radovat z jednotlivostí, které tam jsou a jsou jistě pozoruhodné, ale mám na tebe přísnější metr. Moje chyba.
<reagovat 
 travail (Občasný) - 30.4.2012 > cit-i-zen> Lítosti netřeba, opravdu potřebuju jen statistickej vzorek. Tenhle text je psaný víceméně bez jakékoliv starosti o literaturu, i když člověk se na druhou stranu ambicí nikdy úplně nezbaví, ať je kvalita textu asi jakákoliv... ale chci říct, že jsem mu nedala tolik, abych mohla špatné přijetí považovat za nespravedlnost. Navíc tohle snad ani nemůže být nezatížené osobním postojem - dobré i špatné kritiky - nejspíš i tady - nebo jsem až moc pragmatická? Takže nač se omlouvat - za to, že je mi měřeno přísněji, hm, bych mohla leda děkovat. To dé nebylo vůbec potřeba, skousla bych to i bez něj ;) a stejně mi jde hlavně o slovní reakce... takže díky za komentář...
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 2.5.2012 > travail> Já jsem hlavně dost náladový, takže se formulace odvíjejí od toho. Dé jsem dal, protože je to samozřejmě věc, která si zaslouží být čtena, a že mě ten text nějak v kontextu tvých věcí rozčílil, je věc jiná. Jinak myslím že je dobrý různé pokusy prezentovat v jistém širším celku, kde jsou posuny a výchylky jinam zřetelnější.
<reagovat 
olegar (Občasný) - 2.5.2012 > *
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 11.6.2012 >

"

 

."


Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter