Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zloděj očí
Autor: johN madhead (Občasný) - publikováno 2.5.2013 (21:14:45)

 

 

Pavouk mi vlezl na obličej

a snědl jedno moje oko

Nosem mi vstoupil do hlavy

kde upletl pavučinu

a v tomto úkrytu

pokojně trávil svůj čas

Jednoho dne

když už jsem měl pavoukovy přítomnosti

plné zuby

vysmrkal jsem ho do kapesníku

a ten i s pavoukem spálil

Černý dým však na stropě

vykouzlil obraz

Seshora na mne civěl

kouřový pavouk

Došel jsem si tedy pro nůž

a pavouka ze zdi vyřízl

Rozkousl jsem mu břicho

a našel v něm své oko

To je teď zpátky na svém místě

A díra ve zdivu?

Samosebou zadělaná



Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 2.5.2013 > Ivan WERNISCH: DOBRÁ RADA


Jednomu Bedřichovi se udělala na nose nepříjemná vyrážka. Neškrábej si to, nabádala jej starostlivá matka. Nebo špatně dopadneš. Bedřich však neposlechl a dál se škrábal na nose. Škrábe se, škrábe, a najednou kouká, nos je pryč. Upadl. Upadl i s nepříjemnou vyrážkou. Tak vidíš, zaradoval se Bedřich. Vyrážka je pryč. A odešel dolů do hostince, aby to oslavil.
Nos však se zakutálel pod skříň a odtud se vyrážka šířila po podlaze. Starostlivá matka začala podlahu drhnout, aby nepříjemnou vyrážku odstranila. Drhne a drhne, a najednou bác, prodrhla podlahu a propadla se o poschodí níž, zrovna do hostince a zrovna na svého synáčka. Naštěstí se jí nic nestalo. Bedřich se však náhlého zjevení starostlivé matky tak polekal, že spadl ze židle. Dopadl na zem a bylo po něm. Tak došlo na matčina slova.

(I.Wernisch: Doupě latinářů, nakladatelství Petrov, Brno 1998)

<reagovat 
 čtenář elle - 2.5.2013 > čtenář> ...zapomněla jsem napsat své čtenářské jméno, což dávám tímto dopořádku... A na tohle jsem si vzpomněla, když jsem četla tvůj text.
<reagovat 
Čtenář - 3.5.2013 > pekne. dik.
<reagovat 
jaši2 (Občasný) - 3.5.2013 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 3.5.2013 > Nechtěl jsem to komentovat.Pak jsem zaváhal.Poté jsem přece jen už chtěl kliknout na jiného autora.Zase si to rozmyslel a napsal : Zajímavé.
A co báseň ?
Samosebou je tu dál.

Body: 4
<reagovat 
johN madhead (Občasný) - 3.5.2013 > Wernisch vypadá dobře, asi na to budu muset někdy kouknout, takže díky za typ na autora:-)

Jináč já jsem spíš na prózu. Občas napíšu něco podobného "Zloději". Dal jsem to sice do sekce poezie, ale klidně se to dá chápat i jako minipovídka.

Mějte se lidi.
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 3.5.2013 > fajn
Body: 5
<reagovat 
johN madhead (Občasný) - 3.5.2013 > Ještě k tomu mému předchozímu komentu. Abych řekl pravdu, dneska je všechno tak podivné, že kdyby mi někdo řekl, že text na obalu od tatranky je poezie, tak bych snad ani neměl důvod mu nevěřit.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter