Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí v kolekci Pacific West Coast Trail z kolekce Vancouver island
Autor: alaskan (Občasný) - publikováno 25.8.2000 (22:55:14), v časopise 29.8.2000
další v kolekci>
Zapad slunce na West Caost Trail.

Zapad slunce na West Caost Trail. 


klikni si pro mapkuPacific West Coast Trail se nachazi na zapadnim pobrezi Vancouver Island,a prochazi prekrasnymi destnymi pralesy a po pacifickych plazich. Tento trail nahradil starou telegrafni linku ktera propojovala Victorii s Cape Beale blizko Bamfield. Tato telegrafni linka byla postavena jako zachrany system 4 roky pote co v roce 1786 ztroskotali na pobrezi dve Britske expedicni lode ktere ztratily pres 100 muzu.Bourlive pocasi bylo zlym snem vsech moreplavcu 19 stoleti. Po nekolika dalsich nestesti,v roce1891 vlada postavila majak Carmanah Point,ktery mel omezit tyto tragicke udalosti.

Rok 1906.Osobni prepravni lod Valencia vyrazi na svoji obvyklou plavbu ze San Francisca do Victorie.Za mlhaveho a bourliveho pocasi lod ztratila orientaci a ztroskotala pouze nekolik mil od majaku v Carmanah Point.Tato tragicka udalost stala celkem 126 lidskych zivotu. Teprve tato pricina primnela Kanadskou vladu k duslednejsimu kroku v oblasti signalizace a zachraneho systemu.Doslo k vybudovani dalsich majaku a zdokonaleni telegrafniho systemu. Celkem ztroskotalo na West Cost 66 lodi.Tato cast si vyslouzila prezdivku: Graveyard of the Pacific.

Po zlepseni navigacnich pristroju uz nedochazelo k nestestim a tak se telegrafni sit zrusila a misto ni nyni vede West Coast Trail. Trail je celkem 77 kilometru dlouhy ,je soucast Pacific RIM NAT.Park,vede z Bamfield do Port Renfrew ,cestou prochazi pres Indianske uzemi{poz.Indiani nemaj radi kdyz je nazyvate indiany,ale FIRST NATION.},dale Carmanah Walbran Provincial Park jenz je uzasny svymi Sitka spruce stromy a Cedry.Nejvetsi Sitka spruce na svete Carmanah Giant,meri 95 metru a je 400 let star,a nachazi se prave v tomto parku.Nektere Cedry jsou i 1000. let stary.O tomto parku se rozepisi zvlaste.

Trail je velice narocny a je doporucen pouze pro zkusene a silne jedince.Musite pocitat s 30-40 kilovym batohem,ktery spolu s kombinaci s destem{a prsi tady opravdu hodne,300 cm rocne},bahnem.kluzkymi zebriky a lanovkami,dokaze zmenit tento prekrasny trail na nejhorsi zazitek vaseho zivota.Minuly rok musely Rangers a zachranari behem 6 mesicu evakuovat pres 60 lidi.Vetsinou helikopterami a cluny. Vstup na tento trail je prisne limitovan 52 lidi denne,8000 za rok. Rezervace je nutna a obtizna a take velice draha.Ovsem na druhou stranku to opravdu stoji za to.

Budu se vam snazit v takovem serialu na pokracovani popsat tento trail, doplneny zajimavymi fotografiemi .
 
Takže pokračování příště...


Poznámky k tomuto příspěvku
Ropák (Občasný) - 1.9.2000 > Pěkne napsano, ale trohu mi tady chybela ta cesta vice zdokumentovana fotkama, to by bylo. Ale jinak se mi libila i ta historie na zacatku. tesim se na dalsi 8O
Body: 5
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 5.9.2000 >
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 2.11.2000 > je to moc super tvůj bratr standa
Body: 5
<reagovat 
vlasta (Občasný) - 12.12.2000 > Super fotka, a mas pravdu, ze to je narocna stezka. Letos se tam malem prizabil muj kamarad. Ale ten bagl - 30-40kg...to trosku pochybuji...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 (13) 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter