Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zas další den
Autor: Smutná blecha (Občasný) - publikováno 9.10.2013 (23:10:43)
Zas jeden z těch obyčejných dnů.
Rozlitá káva, zplesnivělé pečivo a ovoce. 

Prší.
Žblabuňkový pytel se prořízl kousek od popelnic.
Sousedé za okny, bouře burácí.

Mou hanbu vítr nese dál.
Zvěstuje obrubníkům, křoviskům i větvovím ve výškách.
Má vina se třepetá ve vzduchu,
chrastí podél plotů.

Začalo pršet víc.
Ledové kapky deště jako dotek biče.
Stírám slzy, čí, sama nevím.

*

Marně volám, že z cest nosím živé do trávy.
Že kytky netrhám a stromy nekácím,
leč bouře vzdychá, vichr dál burácí.

"Vždyť já jsem nechtěla!", křičím z plna hrdla,
a koruna s ozdobou z plata od masa,
heká a nadává
"je to tvá vina, je to tvá vina".


Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Divný vliv - 10.10.2013 > Dobré činy jsou často pro ty špatné přehlíženy. Znám
<reagovat 
 Smutná blecha (Občasný) - 10.10.2013 > čtenář> Díky za přečtení
<reagovat 
 Michelle (Občasný) - 10.10.2013 > čtenář> Bohužel jsou tak špatné činy, že mohou smazat každý dobrý, kupu těch dobrých. Některé věci se prostě smazat nedají, i kdyby člověk tisíckrát chtěl, měl dobrou vůli - zůstanou zasekané v srdci. Tak to prostě je...
Body: 5
<reagovat 
 Smutná blecha (Občasný) - 10.10.2013 > Michelle> Díky za zastavení.
<reagovat 
F.N. (Občasný) - 10.10.2013 > Přeji sílu.
Doporučil 
<reagovat 
 Smutná blecha (Občasný) - 10.10.2013 > F.N.> Díky F.N. ...
<reagovat 
benkroft (Občasný) - 10.10.2013 >
Body: 5
<reagovat 
 Smutná blecha (Občasný) - 10.10.2013 > benkroft> Díky za zastavení.
<reagovat 
František Vyrut (Stálý) - 10.10.2013 > velmi citlivé
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Smutná blecha (Občasný) - 10.10.2013 > František Vyrut> Díky Franto
<reagovat 
Věza (Občasný) - 10.10.2013 >
Doporučil 
<reagovat 
 Smutná blecha (Občasný) - 10.10.2013 > Věza> Díky za zastavení
<reagovat 
lada34 (Stálý) - 11.10.2013 > Velmi dobré. Gratuluji.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Smutná blecha (Občasný) - 11.10.2013 > lada34> Díky moc. Měj se.
<reagovat 
Filip Prudič (Občasný) - 11.10.2013 >
Body: 5
<reagovat 
Mima (Občasný) - 11.10.2013 > ...hodně osobní, ale i jistou měrou "přenosné"....., jakoby mi zmačkané vypadlo z kapsy, a znovu připomnělo se mi něco..., naštěstí u popelnic..., chodím kolem nich skoro denně, s kapsami prázdnými...., přesto nechávám pytle protržené na poslední chvíli...,...a někdy "....marně volám, že nosím z cest živé do trávy..."..., oslovilo....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Smutná blecha (Občasný) - 11.10.2013 > Mima> Děkuji moc.
<reagovat 
Sartori (Občasný) - 13.10.2013 > Sorry za vsuvku jo..ale ta realita je, že za 100 let tu nebude ani ten pesimista a ani ten optimista. Možná ani Česká republika a za 1000 let možná ani lidstvo a pokud tomu tak bude, tak vesmíru to bude naprosto u zadku. Smysl života v nadčasové rovině se těžce přeceňuje - prostě tu jsme a účel si tvoříme teď a tady. Pokud chcete udělat svět lepším pro dnešek a nebo pro budoucnost, tak na tom pracujte. Pokud si chcete žít/ přežívat pouze svůj život, tak na to je tu taky nepřeberné množství způsobů a máte ještě štěstí, že žijete, kde žijete, ale plakat nad tím v jaké době/ realitě to žijeme, to neznamená být realista, to je pouze buď zbabělost a nebo druh rezignované lenosti zabudované v člověku na na úrovni kostní dřeně..

Co se týče básně - místy se zaleskne, ale netlačil bych s tím zoufalstvím tak na pilu. Ono je jedno pořekadlo, že jedna zpola oděná žena udělá více rozruchu než 1000 nahých.. myslím, že by to šlo napasovat i tu báseň. Když se pouze naznačí a náznaky se nechají krystalizovat v mysli čtenáře do tvarů rostlých právě pro jeho hlavu... etc.. Takže pro mě osobně přemíra výrazů/ obrazů jako " plíseň, déšť, bouře, vina, biče, slzy etc etc.." v souhrnu vyzní hluše.
<reagovat 
 Smutná blecha (Občasný) - 13.10.2013 > Sartori> Ámen... :-) Díky za názor i za tu vsuvku.
<reagovat 
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 16.10.2013 >
Doporučil 
<reagovat 
Megaira (Občasný) - 15.10.2013 > "Vždyť já jsem nechtěla!", křičím z plna hrdla,
"je to tvá vina, je to tvá vina"...
Body: 5
<reagovat 
 Smutná blecha (Občasný) - 16.10.2013 > Megaira> Díky za zastavení.
<reagovat 
PetrSuk-Zbraslavský (Občasný) - 16.10.2013 > skvostné
Body: 5
<reagovat 
 Smutná blecha (Občasný) - 16.10.2013 > PetrSuk-Zbraslavský> Díky moc. Měj se.
<reagovat 
kink (Občasný) - 23.10.2013 > *
Body: 5
<reagovat 
zochrova (Občasný) - 24.10.2013 > zvláštní
<reagovat 
 Smutná blecha (Občasný) - 10.10.2013 > IAN HEROICKY> Ahoj, děkuju moc.

Koukám, že jsi naladěn na podobnou notu. Také by ti sedl nějaký ten lektvar optimismu. :-)

Měj se a ať se ti daří
Blecha
<reagovat 
 Bohumil Vědronecky (Občasný) - 11.10.2013 > IAN HEROICKY> Nejdřív k Bleše: líbí se mi to a nejvíc výraz - žblabuňkový pytel, to je skvost. A k tomu pesimismu Heroického: Ty píšeš že rodiče se provinili už tím, že nás splodili. Možná. Mě teda ten můj život taky nebaví, to musím říct upřímně, je mi teprv 32 let a už si připadám deziluzavnej jak důchodce, nechci vidět, kam to až půjde, co budu dělat v 60 ti. Ale mám i určitý dny, tak 2* do měsíce, kdy vidím, že by ten můj život mohl být šťastný a super. Všechno záleží podle mě na vnitřním nastavení mozku. A mě tam dali nějaký debilní kontakty, že to sepne jednou za svatýho dindy. Ale obecně si myslím, že šťastný a spokojený a vyrovnaný lidi by měli mít děti, protože pak mají ty děti šanci být taky šťastný. Ale vzhledem k tomu jakej já jsem depkař, tak ty děti nechci, i kdybych měl příležitost. Ale říkám si, až jednou člověk umře, nebudou mu někde u toho posmrtnýho soudu vyčítat, že ty děti neměl? Jestli to taky není vina. Tolik k tématu.
Doporučil 
<reagovat 
 čtenář kolejdoucí - 21.12.2013 > IAN HEROICKY> "..jiz prinejmensim za tu sentenci o
té "vine


rodicu" si dej ..poradnou facku, ty troubo uz jeden, s prominutim.. .
."
<reagovat 
 Smutná blecha (Občasný) - 11.10.2013 > Dřevěný Colleague> Ahoj, díky moc. Mám to podobně, akorát já mám tak 4 dny v kuse 1x za čtvrt roku takové světlejší, kdy si i dokážu život trochu užívat... nedávno jsem si je vybrala... :-(

Ohledně těch dětí si myslím, že je dobré je mít. Minimálně tě udrží při životě mimo dny svatého dindy :-)

Co se optimistických lidí týče, připadají mi tak trochu jako Švejkové. Buďto realitu nevidí, nebo ji nechápou. Občas mě to vytáčí :-)

Ještě jednou díky a měj se.
<reagovat 
 Smutná blecha (Občasný) - 10.10.2013 > IAN HEROICKY> :-).... díš svatou pravdu
<reagovat 
 Bohumil Vědronecky (Občasný) - 11.10.2013 > Smutná blecha> No já si ten den vybírám dneska, ale ten není světlejší, to je šajn jak blázen, ale zítra už to zase bude návrat z výsluní do šedi, to už znám. V takových dnech jako dnes optimisty úplně chápu. Zítra se jim budu divit. Taky se měj, ahoj.
<reagovat 
 čtenář kolemjdouci - 21.12.2013 > Smutná blecha> "..jestli tady nekdo "nechape" nebo "nevidi" "realitu", tak se nezlob, ale jsi



to predevsim Ty, a jeste tady napr. "pseudoheroicky" :). Co kdyby jsi napr. zkusila prestat fnukat, a sla radeji neco poradneho konecne zacit delat ? ..:)
."
<reagovat 
 Smutná blecha (Občasný) - 26.12.2013 > čtenář> Dík za radu, přesně na to jsem celou dobu čekala. Konečně to někdo prokouk!
<reagovat 
Aaen (Stálý) - 17.1.2014 > Jde to z Tebe, intenzivní, a navíc napsáno s přirozeným citem pro rytmus, syntax, gradaci a celkové poskládání básně. Moc pěkné, díky. P. S. „Netrhat květiny“, o tom píšu taky ;)
<reagovat 
 Smutná blecha (Občasný) - 30.1.2014 > Aaen> Díky moc :-)
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 31.1.2014 > Smutná blecha> ;)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter