Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Zmáčkni tlačítko, jestli spěcháš
Autor: princezna (Občasný) - publikováno 9.3.2003 (14:06:03), v časopise 18.4.2003
 

Chápu, že dveře se otevírají buď klikou, klíčem, samy nebo stisknutím nějakého tlačítka… a taky, že doba je uspěchaná a proto si nemůžeme dovolit, nechat se zdržovat dveřmi, za které spěcháme...

Jezdím pravidelně metrem a mé pozorovací schopnosti neuniklo, že dveře vagónů se otevírají samy, respektive na „příkaz“ pana řidiče. Jenže na nových vagónech je na dveřích navíc kulaté tlačítko. Proto, že metrem jezdím pravidelně, vypozorovala jsem, že i takto opatřené dveře se ve stanicích samy otevřou. Jenže mnohým to zřejmě uniklo a proto se domnívají (snad po vzoru tramvají), že je nutné toto tlačítko stisknout, aby se dveře otevřely a čím dřív ke stlačení dojde, tím dříve se bude moci vystupovat. To je jistě důležité vědět, obzvlášť když člověk spěchá, dnes je taková uspěchaná doba… Jednou jsem stála poblíž dveří a metro se blížilo do stanice, v níž se řada lidí chystala vystupovat, soudě podle jejich očividné přípravy – balení novin, zavírání knih, zamknutí klávesnice mobilních telefonů a zvedání se ze svého těžce vydobytého a zahřátého místa. Přímo u dveří postávala paní a když vlak zastavil, trpělivě čekala, až se dveře samy otevřou, aby mohla vystoupit a vyrazit vstříc svým dalším cílům, jenže také tam byl někdo z těch, o nichž jsem se už zmínila – z těch, pro které je nutné stisknutí tlačítka pro urychlení otevření dveří, případně pro otevření dveří vůbec. A když takový člověk nemá přístup k tomuto kouzelnému tlačítku, zarytě doufá, že ten stojící u něj blíž, ví také jako on, že je nutné ten čudlík zmáčknout… to se ale nestalo, paní u dveří prostě čekala, až se dveře samy otevřou, jenže to tenhle pán nemohl unést. Prodral se k ní a celý rudý vzteky a se slovy: to snad  není možný, kolečko stisknul. V tu chvíli se dveře skutečně otevřely a pán s gustem vykročil kroutě hlavou, jak v dnešní době může někdo ztrácet drahocenný čas čekáním, až se něco samo… ta paní se tvářila trochu rozpačitě a pak také vystoupila.  Není pochyb o tom, že doba je uspěchaná a ztrácet čas se nevyplácí. Jenže také není pochyb o tom, že ten pán se prodral k tlačítku právě v době, kdy i řidič zmáčknul své tlačítko… S úsměvem jsem vyšla i já do svého uspěchaného dne a těšila se, jak touto úsměvnou ranní historkou pobavím večer sestru, až spolu pojedeme do kina. Den ve spěchu rychle utekl a už jsme spolu zase v metru. Tentokrát ale na opačné straně vagónu, budeme nastupovat. Vlak vjíždí do stanice a brzdí. Sestra mi něco vypráví a pak – tiskne prst na tlačítko. No jo no… spěchaly jsme do kina.



Poznámky k tomuto příspěvku
Tanein (Občasný) - 9.3.2003 >
Body: 5
<reagovat 
Prcek (Občasný) - 9.3.2003 >
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 9.3.2003 > jejda
Body: 5
<reagovat 
centaur (Občasný) - 9.3.2003 > No! Konečně se někomu podařilo napsat dobrý fejeton, oceňuji.
Body: 5
<reagovat 
 princezna (Občasný) - 9.3.2003 > centaur> ...a já děkuji. Teprve poznávám chuť pochvaly...mňam:-)
<reagovat 
tatokalan (Občasný) - 10.3.2003 > Skvělý! (Jo, věci, které děláme podvědomě, nás někdy pěkně dostanou!)
Body: 5
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 10.3.2003 > Pridavam se k ostatnim
Body: 5
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 10.3.2003 > ... jo jo, tuhle scénu vídám pravidelně na trase Florenc-Hlavní nádraží. Chudáci lidičkové s očima téměř přilepenýma na ručičkách svých hodinek už už vidí odjíždějící vlak (bohužel, metro není přípoj, na který se čeká) a mačkají a mačkají... a ono to funguje, dveře se vážně otevírají
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 10.3.2003 > :-)))
Body: 5
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 10.3.2003 > je, tak tohle je super...
Body: 5
<reagovat 
čtenář zjihu - 17.3.2003 > jooo,takhle si představuju fejeton
Body: 5
<reagovat 
čtenář T.H. - 10.4.2003 > Líbí se mi to, bavím se tím, s jakým nadhledem píšeš - něco kritizuješ a směješ se tomu, zároveň si na konci uvědomuješ příčiny a zjišťuješ, že sama jsi stejná jako ostatní. To prostě má pointu. Jestli se v životě dokážeš takto dívat i na důležité věci, jsi můj člověk. Protože spousta lidí to neumí.
Body: 5
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 17.4.2003 > Viz poslední dvě reakce. Plus 1* plus zařazení do časopisu. :o)
Body: 5
<reagovat 
Zmýlená (Občasný) - 18.4.2003 > Omlouvám se, že jdu dvojkou proti proudu, i já jsem si čtení užila, princezno. Jen si nemyslím, že jde o čistý fejeton, spíš vyprávění. (Ale možná je to tím, že mám kolem sebe příliš sarkasmu;)
Body: 3
<reagovat 
Miroslav Langer (Občasný) - 19.4.2003 > Je to krásný čistokrevný fejeton
Body: 5
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 20.4.2003 > Není to zas na hvězdičku, ale jedničku ti pod to podepíšu...
Body: 5
<reagovat 
MZF (Občasný) - 7.5.2003 > Je to pěkně napsané, ale přesto mám také pocit jako Zmýlená. Spadá ti to do vyprávění.
Body: 3
<reagovat 
Makrelka (Občasný) - 15.10.2008 > No to se musím na to někdy pořádně podívat, jak ty dveře fungujou. Pán rudý vzteky mi teda úsměvný nepřipadl, spíš naopak, ale jinak super.
Body: 5
<reagovat 
popleta79 (Občasný) - 27.10.2012 > Princezno musím uznat, že jsi to dobře napsala. Teď když jsem se nad tím zamyslel, tak já v podstatě dělám totéž. S tím rozdílem že se nikam mermomocí netlačím, počkám až lidé vystoupí. Protože do Prahy jezdím jen za turistikou, tak nemám kam spěchat. S pozdravem Vašek
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter