Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Peříčka
Autor: martinik (Občasný) - publikováno 16.2.2015 (11:52:31), v časopise 16.2.2015



    


Kdosi v černém kradl z kostelních věží


peříčka z odžitých hnízd,


zatímco města


protkaná doteky pouličních lamp


šla spát,


já zas slyším smích Markétčin,


takže sen se mi zdá,




takový život dal jsi mi básníku,


ještěže smím si být nepodobná,


zlodějkou svých rozepsaných knih,




až zakotví poslední výletní lodě,


tma rozdělí přístavní kavárny


na vaše a mé,


mezi pohledy tanečnic


nechá uvězněné,


nejtišší ticho jaké lze snést,




třeba výměnou za důvěru


napíšu vyznání na téma fantazie,


ale nejsem tu od toho, abych foukala za vás


do sněhových peříček slepených v dlaních,


tuším je odevšad kolem,




jako trosečník za každým kopcem tušící moře


přes všechnu tu vodu kolem dokola věří,


i já věřím na šťastná rozuzlení,


náhodným tvářím nehledám jména,


včerejšky učím se zapomínat,




proto zítřejší ráno, až splyne s dočasností,


znovu ztratím svá prožitá podobenství,


budu milovat víc než kdy jindy,


závrať je pocit,


ztráta soudnosti shrnutí bytí




a peříčka …..



…. ať si každý svůj příběh dopíše sám.






Poznámky k tomuto příspěvku
naoko (Občasný) - 16.2.2015 > tak to je.
Doporučil 
<reagovat 
benkroft (Občasný) - 16.2.2015 > pekny!
Body: 1
Doporučil 
<reagovat 
 martinik (Občasný) - 16.2.2015 > benkroft> aha, tak dobry je za tri a pekny za jeden bod. Ale stejně děkuju :).
<reagovat 
 maria keis (Občasný) - 16.2.2015 > martinik> to nebude záměr, on se kolega schovaný za ikonou jakéhosi úderníka (mimochodem dobrá schovka) určitě pouze překlepl.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
invisible (Občasný) - 17.2.2015 > "... peříčka z odžitých hnízd..."... a celá třetí sloka - ANO... ten závěr mi trochu ne-sedí... ale to bude moje chyba. Jako celek SKVĚLÉ...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 martinik (Občasný) - 17.2.2015 > invisible> Děkuji a nezapomeň na tu novou adresu. A ten závěr není tvoje chyba, ale taková moje malá soukromá válka.
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 17.2.2015 > Nadherne verse
Body: 5
<reagovat 
 fernet=kranad (Občasný) - 17.2.2015 > Martin> Zdar, Martine!

Ty ještě žiješ? Vypadáš jako skutečný Poslední Mohykán na Totemu....Ale nic; fakt jste neuvažovali o zrušení možnosti anonymního aktivního užívání? Hodně by to věci prospělo, není náhodou, že v tomto zůstává Totem v té nehorázné změti literárních fór poslední.
((je mi jasné, že v tom mohou být motivy, o nichž nic nevím - a mohou mi být u prdele - ale z jakéhosi sentimentu se snažím tento tradiční amlit web mít pořád v patrnosti. I když relevantní autoři jsou i jinde a relevantní kritika také. To byl pro mne do nedávna hypotetický argument proč ještě zvažovat možnost anonymních komentů (že jako třeba Olga Stehlíková si nemůže dovolit diskutovat pod nickem -carduela- nebo podobně). Ale když se nikdo z vás neobtěžoval zasáhnout - nejen pod mými příspěvky - proti výlevům typu "stejně ti to fotr rval každý den do prdele...", tak vám dobře tak.))

Zdar.
<reagovat 
anae (Občasný) - 17.2.2015 > hezky
Doporučil 
<reagovat 
Heb (Občasný) - 18.2.2015 > po delší době (nejen díky pádu serveru:) mi to tu "chutná" :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mima (Občasný) - 19.2.2015 > ... na prahu vyhoření se dá klopýtnout i o peříčko..., ještěže vítr je rychlejší..., a kroky zase tiše hlučí nadějí ...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
mystikus (Stálý) - 20.2.2015 > věnuj se raději nadčasovosti v ucelenosti, než jaksi limited brain stornu :)
<reagovat 
Stárnoucí vlk (Občasný) - 21.2.2015 >
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 22.2.2015 > "


."
Doporučil 
<reagovat 
Bůh s námi (Občasný) - 23.2.2015 > zajímavé
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
smyčka (Občasný) - 24.2.2015 > Hezké, něžné, ale závěr tu lehkost pritluče hřebíkem...
Body: 4
<reagovat 
Claire (Občasný) - 26.2.2015 > dlouho jsem tady nebyla, ale nedá mi se nezeptat, tedy jestli to není nezdvořilé, když mě vůbec neznáš, kde bych mohla tvé sbírky sehnat.
Doporučil 
<reagovat 
 martinik (Občasný) - 27.2.2015 > Claire> tvůj zájem mě moc těší, to se stává básníkům (v uvozovkách) současného století opravdu asi zřídkakdy. Ale protože nejsem součástí žádného literárního uskupení, o které bych se mohl opřít, ani mě nenapadlo knížky zkoušet prodávat. Taky kdo by si dneska kupoval básničky, zvláštní představa. Takže jednou z možností je půjčit si je u nás v písecké knihovně, kam jsem musel odevzdat povinné výtisky a druhou, že mi necháš v poště na sebe kontakt, což může být pro někoho taky nepříjemné a já ti na oplátku všechny tři sbírky pošlu poštou. Ano?
<reagovat 
 Claire (Občasný) - 27.2.2015 > martinik> Tak to ze srdce děkuji, adresu posílám do vzkazníku, ale určitě bych nechtěla zůstat nic dlužná.
Body: 5
<reagovat 
 martinik (Občasný) - 27.2.2015 > Claire> už jsem pár lidičkám z totemu knížky rozesílal, takže by bylo nefér říkat si o peníze. Ještě mám doma pár kousků volných a pro autora je stejně daleko větším zadostiučiněním, když si najdou svého čtenáře. Tedy čtenářku :).
<reagovat 
invisible (Občasný) - 28.2.2015 > Moc moc děkuji - kniha dorazila a k těm hřebíkům v komentáři výše... no, jestli ono to tak není i v reálném životě. Mně osobně tam ten konec právě velmi příhodně sedí. Další něha či poetika by to jen rozředily...
<reagovat 
Mima (Občasný) - 5.3.2015 > Děkuji moc za knížku "do třetice", dorazila v pořádku, jen pocity z ní popsat ihned není vůbec jednoduché... Nejsou to řádky na jedno přečtení..., silná témata, nenásilně živé příměry, gratuluji!!! Zatím si dovolím snad jen použít místo komentáře pár Tvých slov...
... "... všechno co pustíš odletí..." ...
... "... mám rukávy stažené přes zápěstí..."...

Ilustrace velmi působivé rovněž chválím... :-))
<reagovat 
martinik (Občasný) - 10.3.2015 > děkuji Mimě za upozornění, že ve slově Cintorín je pravopisná chyba, což mě strašně mrzí, ale všechno se prostě vrátit nedá. Bohužel naše pravidla slovenské označení pro místo posledního odpočinku neznají, což samozřejmě neomlouvá. Tudíž tak činím alespoň touto formou všem, kteří knížku dostali a v rámci možností prosím o opravu. Děkuju, Martin
<reagovat 
lenulela (Občasný) - 22.3.2015 > děkuju! vracíš mě k poezii :)
ještě se ozvu


třeba výměnou za důvěru...
Doporučil 
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 31.3.2015 > Ahoj Martine,
konečně jsem se dostal k té Tvé sbírce Kudy chodí štěstí. Řeknu Ti, klobouk dolů, léta jsem nic tak pěkného a propracovaného, jako ten životní příběh té slečny/paní nečetl!
Martin
<reagovat 
le.papillon (Občasný) - 18.4.2015 > Chtěla bych umět vyjádřit slovy, co ve mně tvé verše rozpoutaly. Ale nejde to... Jen můžu tiše, obdivně pokyvovat hlavou. Smekám, příteli, nádherné je máš!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
saltatrix (Občasný) - 25.3.2016 > VELMI PREKNE :)

<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter