Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Kámen z kolekce Popěvky
Autor: Cid (Občasný) - publikováno 27.3.2003 (07:58:00)
 

Kámen

 

 

Bratře vprostřed pouti zastavený,
křídla rozjímání do prachu tě halí,
zvony teskné dumy pějí
o tvou tvrdost roztříštěny,

 

 

K bolesti bolestí nahé tóny
básní nevyřčenou odzbrojeny,
kde stín se láme ukončený,
tam stojíš pláčem nepohnutelný.

 

 

Ach ty zbytečný - trůne zapomenutých králů,
kde okov byl položen pod oponou žalu,
ve chvíli vzlyků, ve chvíli trnů koruny vykoupení.

 

 

Pamatuješ chvíle, jenž pily víno zapomnění,
bratře u tebe odpočinek nalézám,
jsi kámen uhelný, jsi také chrám.



Poznámky k tomuto příspěvku
ouvej (Občasný) - 27.3.2003 > Aha, tak tady na sebe narazily dvě rozličné kultury. Mě zaujala tvá kritika pod mým dílkem, kterou plně akceptuji, ačkoliv jsem se trochu zarazila u toho názvu "prokletí". Proto jsem byla zvědavá na tvé dílko.  Bylo by možné si počíst se zájmem i tenhle sonet. Kdyby, kdyby mě aspoň nějak oslovoval. Kdyby mi něco řekl. Forma ano. Se zájmem čtu třeba sonety Pabla Nerudy. Ale ty mají co říct. Tohle bohužel ne. Aspoň ne mi.
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 27.3.2003 > Chybi tomu cosi, co nazyvam cistotou jazyka. I slozite by melo byt jaksi "snadno" citelne...
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 27.3.2003 > myšlenka mě neoslovuje a jazyk se mi bohužel nelíbí, vlastně mi to ani nešlo moc dobře číst...
<reagovat 
rabako (Občasný) - 27.3.2003 > občas zajímavé momenty, ale ten přeházený slovosled to strašně ruší (podle mě)! No, budu čekat na další věcičky, jestli budou podobné... třeba ne... ;o)
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 27.3.2003 > nevim, forma je asi dokonalá,ale nesedí mi to... duma je ruský parlament a marně přemýšlím,co ještě... kámen má být asi úhelný,chybí ti tam čárka... jinak já radši stromy na rozcestích než kameny... taky hodně pamatují...
<reagovat 
Pavel Šavel (Občasný) - 27.3.2003 > přeslička nezná uhlí, přeslička nezná uhlí! jécheché!
Body: 5
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 27.3.2003 >

viz. ouvej, Filip Sklenář, rabako, Kelly i Přeslička - já dávám tu známku...

 

P.S. Chvíle, "jež" pily víno zapomnění...


<reagovat 
Skafloc (Občasný) - 27.3.2003 > me se nelibi to slovo "nepohnutelny" ... vubec mi tam nesedi
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 27.3.2003 > Chudák Cid, a navíc to ani není pravidelný sonet.
<reagovat 
Cid (Občasný) - 28.3.2003 > Má forma nebyla, není a nebude pravidelná.
Je to mé využití nynější svobody, ale chápu, že mnozí svá to nemohou přenést. Ale asi nebudu jiný.
<reagovat 
balsiker (Občasný) - 3.4.2003 > Já se prostě nějak nemíním připojit k hodnocení ostatních.To ostatně neudělám nikdy,když se nebude shodovat s mým.Tak nějak se mi to líbí.Podle mě je občas v nepravidelnosti síla.Jen mi prostě nejdou na mysli ty dumy.Ne,nevidím v nich Rusko,jen mi přijde,že když někdo dumá,tak přemýšlí,nanejvýš si při tom něco mumlá,ale aby při tom pěl?I když,na druhou stranu,co jiného mohly dělat zvony.No,dobře.Nakonec jsem se svým vlastním rozborem přesvědčil,že nemám,co vytýkat.Tedy nic,co by předčilo můj dojem ze čtení tohoto dílka.
Body: 3
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 3.4.2003 > Jujuj, Jirko, to u Tebe není zvykem, melodie drhne a to je škoda...
<reagovat 
Cid (Občasný) - 4.4.2003 > Martine tady nešlo o melodii, ale je to nějaké blbé celé.
Jirka
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
2 3 3 4 (5)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter