Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Co trápilo Amara? z kolekce Povídky, pohádky, úryvky z románu
Autor: Dorblin (Občasný) - publikováno 2.4.2003 (09:15:15)
Pokračování>

  Krátká ukázka z románu listy Dávné kroniky - díl první: Òrovo putování

 

Dlouho se mí skřeti ubírali mrtvou krajinou, zbavenou života sirnými výpary, prostou potravy i pití. Teprve pohledem z osamělé hory zjistili, že navíc se ubírají i špatným směrem a obrátili se k úrodné, život slibující krajině…

 

Putovali jsme několik dní, šetřili jsme rozvážně vodou a pomalu jsme se přibližovali k zelené krajině před námi. Neměli jsme již zásoby, ale díky vraní polévce a vnitřku kostí jsme byli posíleni na cestu, takže se nám šlo radostněji, cíl byl na dohled. Dêpidos nám vyprávěl spoustu příběhů a zpíval písně. Zakrátko jsme viděli hranici mezi Mrtvou planinou a již živou krajinou. Ženy i přes svoji slabost byly stále napřed, měli jsme co dělat s nimi držet krok. Konečně jsme dorazili na pokraj planiny. Tam již řeka byla plná života, opět jsme viděli duhovce, kteří se vyhýbali ohavné vodě a proháněli se v průzračné vodě proti proudu a zpět k rozhraní s mrtvou řekou. Vyskakovali z vody, lapajíce po drobném hmyzu, poletujícím nízko nad hladinou.Ulovili jsme si jich pár, pojedli je a vyrazili dál.

 

Všude kol nás již rostla svěží tráva, na stromech vyráželo mladé jehličí a na holých listnatých stromech pučily listy a zárodky květů. Kráčeli jsme několik dní, na jednu noc jsme se usadili v ostrém ohbí řeky v jeskyni, kterou jsme právem nazvali Jeskyně dlouhých krápníků. Příjemně a pohodlně se v ní spalo. Amar se přejedl duhovců, které jsme si ten den ulovili, takže celou noc ze sebe vypouštěl smradlavý, přímo ohavný puch. Spal proto venku. Když se k němu přiblížila Ninrut s pochodní a zabodla ji k jeho nohám, Amar si zrovna ulevil. V tu chvíli plamen pochodně krátce mocně vzplál a po ztichnutí mocného troubení jeho ulevení opět pohasl. To vše viděl Aenleb a ani on, ani nikdo z nás si nedokázal tento jev vysvětlit. Nechali jsme přemýšlení a raději jsme spali.

 

Ráno jsme se probudili časně, a proto jsme také i brzy vyrazili. Amara již přešlo jeho ulevování, takže se mohl zdržovat v naší skupince, nemusel být několik stop za námi, jak jsme se minulého dne dohadovali. Po několika dnech cesty jsme dorazili k rozdvojení řeky.

 

Ano, i tak lidské, přesto však literaturou opomíjené projevy trávení, se projevují u mých skřetů  



Poznámky k tomuto příspěvku
Felipe (Občasný) - 2.4.2003 >

Vnitrek kosti nazyvame morkem, mlady muzi.

Zda se, jako by cely Totem mel problemy s travenim. Tu mas jednicku.


Body: 5
<reagovat 
 Dorblin (Občasný) - 2.4.2003 > Filip Sklenar> Já to vím, ale mí skřeti ne vše popisují nám známými výrazy. V předešlém odstavci v knize, který zde není uveden, je obsáhlejší pojednání o morku i s tím, že toto jeho pojmenování je tam uváděno. V krajích kol Mizející řeky však není zažité.
<reagovat 
Venuše (Občasný) - 2.4.2003 > Ještě že to nemáš tentokrát v multimédiích i s pachovou sekvencí!
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
0 0 0 1 6 7 8 9 10 11 12 13 14 (15) 16 17 18
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter