Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Idylka
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 4.6.2017 (09:36:17)
Několik metrů chůze přes dvůr se hrdě tyčí WC, na jehož výzdobě se podílela celá rodina. Cennými radami vypomohli též učitelka výtvarné výchovy z blízkého městečka a známý výtvarník z Prahy, který zajíždí na chalupu do vedlejší vesnice. Oba si řekli pouze o láhev alkoholu. Paní učitelka o fernet citrus, umělec o finskou vodku. Veterán prodělal za dobu exitence několik zásadních oprav, při kterých vypomohl otcův známý truhlář. Při opravě vystřídal pět masek, které měl schované ze cvičení Civilní obrany. Při poslední opravě pokryl střechu šindeli na přání otce, který tvrdil, že WC bude mít ráz skanzenu. Vnější podobu z dálky upoutávala prkna výrazných barev indiánského totemu. Kromě nich se rodina těšila pohledy na přibité smějící se masky, které jim daroval k minulým Vánocům výtvarník. Tiše k sobě pronesl, že mu připomínají ksichty členů rodiny. Ze střechy volně visely masky plynové jako pandán výtvarníkova daru. Vnitřek skýtá jedno překvapení za xruhým. Matka si splnila přání výzdoby plakátem Karla Gotta, otec dvěma fotografiemi ze zaměstnání. Na první vidíme traktor zemědělského družstva, jehož je členem, na druhé je zvěčněn společně s předsedou na vánoční oslavě, jak si ťukají tupláky piva. Libuše dodala čtvrtku, na kterou nakreslila růži ve váze, to vše doplněno o jedničku a podpis paní učitelky. Karel sem připevnil plakáty aut a motocyklů. Jaroslav pronesl na rodinné poradě, jestli by zde mohl mít plakáty nahatých ženských, ale návrh byl zamítnut. Zato otec si ještě prosadil plakátek Švejka.

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter