Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Malström
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 3.10.2017 (09:14:24)
1. Úvod:

Létám v kolotoči vln, jejichž rychlost se mění. Každá vlnka na mě mrká svou osobností, přidá úsměv, všechny tancují v bláznivém reji a vytvářejí první královnu příboje. Tato mě zve do svého středu. Usedám na zlatý trůn. Kolem plují vlnky Radosti, dotýkají se mě svými paprsky, laskají, jedna pošimrá za uchem. Trůn hřeje mokrou krásou, cítím osvěžení v každém záhybu duše, kousku těla. Trůn stojí, já se v něm otáčím a naopak, vlnky si mě vzápětí uvádějí do sedadel. Nejmenší z nich ke mně přistoupí, cosi zašeptá, já se rozhlédnu kolem a poznávám příjemné zážitky svého života. 2. Malström - vlnky Dobra: V otáčce první vlnky zazní bezelstný dětský smích. A přicházejí další a další příjemné vzpomínky. Doma mastíme jako o závod karty, například filky, sedmy, prší, po vzoru Rychlých šípů vytváříme klukovské party, další vlnky uhasí oheň, který evokuje vzpomínky na hry se sirkami končící jednou zapálením peřin a polštářů. Na hřebenu další vlny jsem vynesen do koruny lípy, sedím na trůnu největší z větví, jsem král! Třesu dalšími, probouzím v nich a v sobě tarzanovskou sílu, pozoruji osudy vesničanů a procházejících lásek. Jedu na kole s pokusem o artistický výkon. Důsledkem jsou odřeniny, nezaleknu se, vychutnávám poctu danou kamarádkou a vezu ji zpocený štěstím až před chalupu. Vzápětí nasedám do vlaku a prorážím hranice neznámých světů v podobě blízkých i vzdálenějších vesnic a městeček. S kamarády závodíme ve skocích do vody - na placáka, šipku - , ve vypití litru limonády na ex s následným zvracením, na rybníku ukazujeme všem holé zadky při hře na leknín,..., a další vlnky přinášejí výpravy za lesními plody, borůvky, ostružiny, maliny skáčí samy do pusy a modrého hrnečku. Z hub je mi králem křemenáč, nálezy podmalovávají svou krásou a vůní konvalinky a metry dřeva z výřezu zajišťují teplo na zimu. Pod rouškou noci se plížíme do zahrad sousedů a odnášíme ochutnávku v podobě jahod. Další a další vlnky se ohlašují, jedna symbolizuje Domácí povinnosti včetně nákupů, za ně si odnáším odměnu v podobě tatranky, buřta, čokolády Kofily, melounu. Druhá, v podobě Školních povinností, se k ní přidává četbou všeho možného pod lavicí. Na hřbetě další vlnky jezdím na kole s kamarády po vesnici "jen tak" a toto střídám s ježděním kolem chalupy, ve které bydlí milovaná spolužačka. 3. Malström - intermezzo: Vlnky se pomalu zklidňují, jsem šťastný. Vzápětí se ozývá jakýsi zvuk. Tóny jsou nahrazeny šumy, vše protkáno kvílením, jekotem, křikem, ohlušujícím řevem, který se ke mně nezadržitelně blíží. Spatřím první vlny a poznám v nich Zlo. 4. Malström - vlny Zla: Vzhlédnu a vidím, jak do sebe neurvale narážejí vlny Závisti, Nenávisti a Pokoření. V dalším okamžiku se přibližuje vlna Kariérismu v podobě obrovské roury se dvěma vypoulenýma očima, víčky přicvaknutými ke dnu zametajícími smetákem řas vše dobré a váčky zadržujícími ve svých přehradách toužící vody. Nenápadná vlna Podrazů se blíží stále znatelnější rychlostí, její největší úspěch tkví v zabránění lásce všech zamilovaných, obyčejnému všednímu životu a úspěchům v zaměstnání. Vlna Pomlouvání sebou hází ze strany na stranu a sešplouchne vše, všechny, nejvíce však minulost bez přítomnosti, přítomnost bez budoucnosti a budoucnost bez minulosti. Vlna Hašteření svádí urputný boj o milimetr nepodstatných maličkostí, dva milimetry pitomostí, tři milimetry p---vin a krávovin, čtyři milimetry bez milimetrů, svit slunce bez tří sluncí a tmu bez stažených rolet. Jeden z největších úspěchů zaznamenává Vlna podtrhávající nohy před cílovou páskou. 5. Malström - Vír: Vlnky Dobra vyjadřují své pocity tancem, skotačí a oře jejich hřebenů se vzpínají k nebi. Všude vládne radost, která je v mžiku přerušena surovým útokem vln Zla. Dobro se nevzdává, obě strany vytvářejí ve středu kolbiště Vír. Boj je vyrovnaný, úžina se stává svědkem boje nejlítějšího. Zahřmí. Všichni ztichnou. Nesmírné množství vod se vzepne a z jejich středu vyplouvá vlna Radosti a Lásky. Ostatní s úžasem sledují, jak zklidněné hladiny vod září v paprscích slunce.

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter