Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

  SEZNAM RUBRIK
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci ..citáty cont. z kolekce Sb IXX
Autor: Zeanddrich E. (Stálý) - publikováno 22.2.2018 (01:53:59)
další v kolekci>
Studentské    a  ..žákovské citáty -či možná
 někdy i pseudocitáty z mé sbírečky o cca 25 000 kouscích  :). Malým ..problémkem je jen to, že ..naprostá většina je jich ještě v ..nepřepsaném stavu, ..., tedy v ..nedigitálu :); -

 ..cont. .. :







(( ...)).

Salingerův román „Kdo chytá v žitě" nám ukazuje, že v životě jsou důležitější věci než škola :).

 Salinger nedovolil svůj román „Kdo chytá v žitě" zfilmovat asi proto, že by potom film, ve kterém nemusí být jeho poselství patrné, mohl být známější než on, a že by tím mohl narušit váhu svého nejdůležitějšího díla v životě..:) .
 

Salingerův román „Kdo chytá v žitě" byl v U.S.A. zakázán, protože si někdo asi myslel, že je mládeží oblíben kvůli vulgarismům apod. On byl ale oblíben hlavně kvůli naději, kterou dává podobně starým lidem jako jeho hrdina.. :) .


Román „Kdo chytá v žitě" utkvěl čtenářům v hlavě především proto, že tam poznali i sami sebe. 

V románě Kdo chytá v žitě se mimo jiné píše o archetypu, který má člověk v sobě od příchodu na tento svět, a kteří ho tu drží v naději do doby, než se přes dětské neúspěchy dostane ke své důležité práci v životě. Proto ho každý má tak rád, i když o tom nejhlavnějším z něj raději nemluví.

Když někdo chce někoho chytat před pádem v obilí, je to podobné jako tahat zbloudilé duše z očistce, a pozná se podle toho dobrý člověk -ne podle známek ve škole.. :).






(( ...)).

Švédi (( v roce 1645 před Brnem )) měli přesilu

asi 28.000 vojáků, a obránců bylo jen asi 1 526. Z toho vyplývá, že

jeden Brňák na hradbách porazil průměrně asi 18 Švédů ..:).



Středověká šlechta mnohdy odmítala svému králi poskytovat vojska pro výboje v cizině, a to

 vedlo asi k menšímu počtu válek , i když i tak jich tehdy bylo hodně.



Středoevropské národy-podobně jako jiné sousedící národy- mají své zájmy obdobné, a to vždy vedlo

 k bojům, protože se v jejich stísněném prostoru tyto zájmy střetávaly. Dneska je to lepší v tom, že se mohou spojit proti svému vzdálenějšímu okolí :).


Poláci mají rádi český národ, ale možná je to tím, že nás moc nechápou.


Každý, kdo jí maso, nemůže moc tvrdit, že je lidumil.




Každý vzpomíná na svou vojnu nejlépe až poté, co mu skončí.


Mnozí lidé z Ameriky chtěli jet zpátky do Evropy, ale zatímco tam

čekali na loď, tak si to tam zvelebili, a potom už tam i zůstali :)  .


Amerika vypadala pro mnohé lákavěji při pohledu zdálky, ale tehdy se nedalo jen

tak lehce vrátit, a to tam vedlo k jejich civilizaci.. :) .




Amerika se stala velikou nadějí pro člověka

 tehdejší doby, což dneska mnohému člověku ve světě dost chybí.. :).


Amerika by asi omezovala husitství i jiné selské bouře, protože by

 to pro ně byla alternativa přinejmenším v jejich hlavě.


Cesta do Indie se nezkrátila, naopak se zjistilo, že je Indie na tu stranu

 ještě o dost dál, i když se do toho počítalo i obeplutí Afriky.   



.

Během pár let bylo známo, že byla objevena nová cesta do Indie, ale teprve potom se

 náhodou přišlo na to, že Indie je ještě o hodně veliký kus vzadu za Tichým oceánem.. :).


Když byla objevena Amerika, skončil v Evropě a tím i na celém tehdejším světě středověk :).


Když byla objevena Amerika, mnoho lidí se s tím nemohlo

dlouho moc smířit, protože si ji vůbec nedovedli představit.


Když byla objevena Amerika, mnoho lidí v Evropě to dlouho

vůbec nevědělo, zatímco dneska by to asi bylo velice rychlé, kdyby si to ovšem Španělé záměrně potom dlouho nedrželi v tajnosti ..:) .



Tichý oceán nese svůj název podle toho,  že obrovskou záhadou

tam zrovna v tu dobu po několik týdnů nebyla žádná bouřka.. :) .


(( ...)).

Středověký rytíř i japonský samuraj měli mnohé společné např. se soudobým špičkovým hokejistou :).



Mnohé schopnosti by středověký rytíř nemohl

obsáhnout, kdyby se -podobně jako špičkový vědec, sportovec nebo umělec  dneška -nezavázal v hloubi duše být dobrým člověkem .



Středověký rytíř by zmohl způsobit díky své výzbroji hodně zla, a

 tak měl vštěpované hluboké zásady, které ho vedly k dobru.



Chudší lidé ve středověku měli vlastně jen dvě možnosti, jak vystoupit ze

své chudoby. Mohli se při nadprůměrné píli  stát buď knězem, nebo rytířem.


Mnozí rytíři ve středověku měli svou nadprůměrně odolnou zbroj i svůj bojový um hlavně

kvůli tomu, aby se mohli držet v bezpečném odstupu od okolí, a mohli uprostřed lidí meditovat.. :).

(( ...)).


Salingerova prvotina  „Kdo chytá v žitě" je typická také v tom, že mnohá

prvotina svým autorem již nebývá mnohdy překonána.


V Čechách nejsou lidé oproti Moravě asi hloupější, jsou ale z důvodu železité půdy, která jim ucpává intuici, odříznuti, a tak jim v životě musíme pomáhat, aby si sami sobě ale i svému okolí tak neškodili ..:)  .


V Čechách mají cenzuru v dějepise, např. se tam neučí, že Svatopluk dosadil do

Prahy Bořivoje, svého synovce nebo prasynovce, a že tím pádem že jsou Přemyslovci napůl Moraváci.. :) :).



Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Stálý) - 18.2.2018 > "



."
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
1 3 (4) 14
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter