Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
POVÍDKA O ZIMĚ
Autor: MARYLA (Občasný) - publikováno 7.4.2003 (18:17:47)

POVÍDKA O ZIMĚ

Únor

Jaro vysílá do boje první jednotky. Zima vydává rozkaz: Neustupovat! Avšak mrazové jednotky nebyly na útok dostatečně připraveny a ustupují pod náporem útočicího teplého proudění.

Sníh se stále drží ve svých pozicích avšak vlivem teploty stoupajíci nad nulu bude i on muset ustoupit pokud Zima nevyšle posily.

Na záhoně se ve své cibulce ze zimního spánku probouzí Sněženka. “Co to Jaro šílí.”myslí si. “Já chci ještě spát! Vždyť je teprve únor. Zima se určitě ještě jen tak nevzdá.”

Sněženka si dobře pamatuje jak před pár léty Jaro také přišlo tak brzo. Mnozí tenkrát vlivem Jarní propagandy uvěřili, že se zima definitivně stáhla. Zima se však tehdy vrátila v mohutném protiútoku, což způsobilo značné ztráty mezi civilisty, zvláště ovocné stromy na to doplatily. Třešeň tyčící se nad Sněženkami si na to také dobře pamatuje. Dodnes se zcela nevzpamatovala ze zranění, které tenkrát utrpěla. Naštěstí letos se toho nemusí obávat, majitel zahrady uskutečnil protiopatření pro případ příliš brzkého příchodu Jara a natřel kmený svých stromů vápnem.

O několik dní později

Sníh stále drží pozice.

Tlaková Výše –velmi nejistý spojenec- se tentokrát postavila na stranu Zimy a posílá jako posilu studený arktický vzduch. Elitní jednotky pod vedením generála Mráze dobývají zpět ztracené pozice.

Jaro stahuje své vojsko a vydává prohlášení, že tato operace byla pouze ukázkou síly, hlavní útok teprve příjde.

Začátek března

Tlaková Výše změnila názor a rozhodla se spojit s Jarem. Teplé proudění znad Středozemního moře útočí a Zima se překvapivě rychle stahuje.

“To ještě není konec.”vzkazuje Jaru. “Já se vrátím!”

“Jen to zkus”zní odpověď Jara.

Jsou to od Zimy jen plané vyhrůžky, nebo se doopravdy vrátí? Uvidíme.

Březen

Zdá se, že letos Jaro definitivně zvítězilo. Sněženky vykvetly, narcisy se už také chystají, motoristé mění obutí svých aut, ptáci začínají plánovat stavbu hnízda.

Avšak podle některých informací Zima ve svém hlavním stanu plánuje operaci s krycím názvem “Aprilové počasí”.

Duben

První dny dubna to vypadá, že informace o chystaném protiútoku jsou nepravdivé.

5 dubna

Operace “Aprilové počasí” začíná. Zima vysílá do útoku smíšené dešťovo-sněhové jednotky. Mráz útočí pouze v noci, ve dne se opět stahuje.

6 dubna

Mráz útočí avšak jeho jednotky jsou po minulých bojích oslabené takže i přes podporu studeného větru teplota klesá jen mírně pod nulu. Zapojuje se sněhová divize a Zima opět vítězí.

Jaro se stahuje do předem připravených pozic aby přeskupilo svou armádu.

Kdy začne jarní protiútok? To prozatím nikdo netuší. Doufejme, že na sebe Jaro nenechá dlouho čekat.



Poznámky k tomuto příspěvku
Přeslička (Občasný) - 7.4.2003 > nápad to určitě není špatný, jen trochu možná propracovat...
Body: 3
<reagovat 
 MARYLA (Občasný) - 7.4.2003 > Přeslička> No chtělo, já vím, normálně takhle úplně neuležené povídky nezveřejňuji, tohle je vyjimečná situace.
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 7.4.2003 >

Tak to je originální nápad. Zaujalo mě to!


Body: 5
<reagovat 
 MARYLA (Občasný) - 7.4.2003 > fungus2> Opět díky za pochvalu:)
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 10.4.2003 >

souhlasím s Přesličkou -

 nápad za 1-, zpracování 2- takže průměr je taková pěkná dvojka


Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter