Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
ráno
Autor: dracek (Občasný) - publikováno 10.4.2003 (22:12:04)

 

Už nespí. Nechává opony svých očí ještě pár okamžiků napínat nedočkavé diváky. Vnímá již téměř vše. Připadá mu, jakoby se učil na poslední chvíli svoji novou roli. Není to však učení ve spěchu. Nejsou to nervozitou naplněné okamžiky před prvním představením. Je to takové klidné, nenásilné vzpomínání si na známé věci. Jsou dny, kdy si právě tyto chvíle obzvláště vychutnává. Je tomu tak většinou když spí a probouzí se sám. Ví, že je v tom trochu sobeckosti a do sebe zahleděnosti, ale člověk nemůže nikomu ublížit, když ještě ani neotevřel oči. Ještě než je otevře usměje se. Sám už dávno poznal, že úsměv je tím nejlepším a nejsrozumitelnějším slovem. Vyslovuje se  úžasně lehce a rozumí mu všichni.

Má zvláštní schopnost vzbudit se sám od sebe pár okamžiků předtím než zazvoní budík. Jde mu to celkem spolehlivě. Dnes ráno, jako obvykle ještě v polospánku, natáhl ruku po budíku a pomohl mu zbavit se jeho nepříjemné ranní povinnosti. Usmál se. Ví už vše o své dnešní roli. Je klidný. Nespěchá. Napadla ho otázka, zda-li existují lidé, kterým rychlé vstávání dělá dobře.

Ráno je pro něj nalezeným drahokamem. S pocity šťastného nálezce vstává a dopřává si pár doušků šampaňského na oslavu svého úžasného nálezu. Opět, opět se mu podařila ta nádherná, téměř neskutečná věc. Už neleží. Je slyšet vařící se vodu v konvici. Voda klokotá a svoji horkou energií zaplňuje modrý plechový hrníček se dvěma slony. Vůně kávy. V hlavě má tisíce plánů. Svět připadá mu tím nejlepším nalezištěm drahokamů. Je šťastný, že může zrovna tady nacházet svoje kamínky. Vyráží do ulic hledat to správné místo. Toho nejlepšího brusiče pro jeho dnešní kousek. Je si jistý, že najde. Vidí to místo. Zná ho. Zdá se mu, že už tam byl. Neexistuje nic co by ho teď v tento okamžik mohlo znepokojit. Ví jaká je jeho dnešní role. V rukou pevně drží svůj drahokam. V každé brusírně to jiskří. Nebezpečně ostré, nevypočitatelnými směry odletující střepiny mohou kdykoli zasáhnout ta nejcitlivější místa. To vše je napsáno v dnešním scénáři. Opona se teprve zvedla. Je celý pohlcen kouzelným vzrušením začátků. Slunce vychází nad jeho nejbohatším nalezištěm. Je pozdní ráno zářivě blyštícího dne.   

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Přeslička (Občasný) - 10.4.2003 > zní to křehce,kouzelně,tajemně,neuchopitelně...
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 11.4.2003 > Ano. Opravdu to, jako celek vyznívá nádherně.
Body: 5
<reagovat 
Selma (Občasný) - 18.5.2003 > kouzelníku! 
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter