Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 22.5.
Emil
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Smutný a čokoládový
Autor: Pierre Bosquet (Občasný) - publikováno 14.4.2003 (00:06:21), v časopise 25.4.2003

  Loni v létě jsem potkal kamaráda. Vzpomněl jsem si, jak jsem ho potkal o rok dříve v té samé ulici. Stejně jako tehdy byl parný srpnový den. Dlouho nepršelo a lípy v aleji se dusily prachem. Stejně jako tehdy jsem měl namířeno do své oblíbené zahrádky V pivovaře. Je tam příjemné posezení, pod kaštany je chládek a někdy k večeru roztápějí gril. Tentokrát mě ale doprovázela kamarádka, která se měla později stát na pár měsíců mou milenkou. Zastavili jsme se a prohodili pár vět. Oba jsme při tom mysleli na jednu a tu samou věc, ale nemluvili jsme o . Až když jsme se rozešli s přáním, že se snad brzy uvidíme, což ani jeden z nás nemyslel vážně, zeptala se mě Renata:

  „Kdo to byl?“

  Nesnáším tu otázku. Pokaždé, když někoho s někým potkáte, zeptá se vás, kdo to byl.

  „Kámoš. Píchal moji holku.“

  Trošku ji to zarazilo.

  „Kámoš ti píchal holku?“

  „Nebyl to můj kámoš, teď už je.“

  Jmenovala se Helena. Každý by měl poznat svoji Helenu. Já ji poznal a je to dobře. Nikdy už bych ji nechtěl potkat. Kdyby mi ale v tu chvíli poklepala na rameno a řekla „lízej“, udělal bych to, stejně jako když mi to řekla poprvé.

  Nad námi nesouhlasně mručely borovice, kolem padaly šišky. Lehla si na jehličí a otevřela se mi.

  "Lízej."

  Nevěřil jsem, zrazovaly ji oči. Smutný a čokoládový.

  „No tak dělej. Na co čekáš?“

  Tak jsem dělal. Lízal jsem holku svýho kamaráda. Nebyli jsme nijak dobří kamarádi, ale přece jen, holky kamarádů se nelížou. Necítil jsem výčitky svědomí. S nosem zabořeným v lesklém klínu, cítil jsem jen ji. A vítr ponoukal stromy k hlasitějším protestům. A déšť zuřil nad troufalostí dvou mladých lidí, když mě zasvětila do tajů řecké lásky. A já nedbal varování a s falem tepajícím vroucí krví zarytým v jejích útrobách pohřbil poslední zbytky sebeúcty.

  Celou cestu domů pršelo. Bylo to pár kilometrů lesem. Nemluvili jsme. S mokrými ručníky kolem pasu jsme bosky přeskakovali kořeny. Jen občas jeden z nás syknul, když bolestivě došlápl na tvrdou borovou šišku.

  „Na co myslíš?“

  Cigareta netknutě dohořívala v popelníku. Pivu už dávno opadl nadýchaný chochol pěny. Dlouze jsem se napil.

  „Na nic.“

  Myslel jsem na její vlasy. Jak mě šimraly, když se na mě posadila. Oblinky ňader obtažené světlem z vedlejšího pokoje, kde vrcholila oslava narozenin jejího přítele. Helena skloňovala lásku svým zadečkem. Nevadilo mi to. Byl jsem nástrojem, radlem, které použila, když měla chuť. Nevadilo mi to. Vadila mi moje bezmocnost.

  „Miluju tě.“

  Na ta slova reagovala vždy stejně. Zajela mi hbitě rukou do kalhot. Nebránil jsem se a pokorně stáhl břicho, aby se lépe dostala k mé pýše. I když to, co nahmatala, bylo tím, co mou pýchu spíše sráželo do snesitelných mezí.

  Milovala mě, vím to. Vyrývala mi to nehty do zad. Tisíckrát mi to otiskla do ramenou sevřenými čelistmi. Cítil jsem to, když mě drtila svými stehny. Když přerývaně lapala po dechu a vmáčkla se do mě, až jsem vykřikl bolestí.

  „Neříkej, že na nic nemyslíš. Co je s tebou?“

  Vítr se pročesal korunami kaštanů. Několik mrtvých listů se sneslo na dřevěné stoly. Moucha tvrdošíjně dorážela na okno výčepu. Podíval jsem se do očí té dívky, co seděla naproti. Čokoládových očí.

  Jako tehdy, když to poprvé řekla ona mě. Miluju tě. Podíval jsem se do jejích očí. Pořád byly smutné. Nemocné. Jednou mi ukazovala osahanou fotku své maminky. Ty oči byly její. Zemřela velmi mladá. Helenu pak vychovávala babička. Otce nikdy nepoznala. Seděli jsme na dvorku u jejich zchátralého domku. Bylo nesnesitelné horko. Usrkávali jsme limonádu a prohlíželi staré fotky. Nohy měla hozené křížem přes mé. V tu chvíli byla moje. Každý kousek mého těla po ní křičel. Něco mi vyprávěla. Neposlouchal jsem ji. Její hlas hladil, klouzal po mě, šimral v zátylku. Pak náhle zavřela krabici s fotkami. Vstala a odvedla mě do kůlny v rohu dvorku. Na studené betonové podlaze jsem se vyprázdnil na její ňadra. Vetřela si mé sperma do hladké kůže a s úsměvem si stáhla tričko.

  „Ty se tváříš.“

  Špitla mi do ucha. Musel jsem se smát. Vzpoměl jsem si, jak jsem jednou v zrcadle zahlédl urputný výraz ve své tváři, když jsem onanoval nad potrhaným pornočasopisem. Tehdy jsem se musel taky smát. Schoval jsem povadlé přirození do ošoupaných džín a vrátil se k ní pod slunečník. Toužil jsem po ní víc než kdy jindy.

  „Ty se teda tváříš!“

  „Co to?“

  Pod kaštany to zavonělo páleným uhlím. Lidé nejblíž grilu se začali pomalu stěhovat do vzdálenějších koutků zahrádky. Tácky jim padaly na zem. S cigaretami v koutcích úst a těmi pár drobnostmi v rukou klopýtali po nerovné podlaze, aby zabrali co nejstrategičtější místo.

  „Promiň, dneska je se mnou asi zábava, co?“

  „Byla, než jsme potkali toho tvýho kámoše. Co je? Co se stalo?“

  Nic se nestalo. Nic se nemělo stát. Neměli jsme ho potkat. Ani on to určitě nechtěl. Už jste někdy měli kámoše, kterého jste raději nechtěli potkat? Potkat jeho znamenalo potkat se se vzpomínkou na ni. Píchal ji, stejně jako já.

  „Co to bylo za holku? Znám ji? Odkud je?“

  „Je mrtvá.“

  „Promiň.“

  „Nic.“

  Podíval jsem se po lidech spěchajících na nová místa krytá před kouřem protivného grilu. Servírka přede mne postavila nové pivo. Pěknej zadek, pomyslel jsem si, když odcházela k výdejnímu okénku. Stejně jako když jsem naposledy viděl Helenu.

 „Promiň.“

 Její oči byly smutné jako kdykoliv jindy. Pak se otočila a rychle se vzdalovala. Na rohu ulice se od pouliční lampy odlepila její nová láska a připojila se k ní. Byl to Lukin. Tehdy jsem ho ještě neznal. To už ale dva měsíce píchal Helenu. Ten večer jsem si v zaplivaném výčepu koupil lahev laciného červeného vína a doma jsem ho téměř naráz vypil. Za pár minut jsem všechno víno vydávil do záchodové mísy.

  Lukina jsem poznal o pár měsíců později, když se vypíjel z deprese. Měli jsme dobrý základ přátelství. Píchali jsme jednu holku. Pak jsem ho hodně dlouho nepotkal. Až předloni v létě. V parném srpnovém dni. Lípy v aleji dřímaly v poledním horku.

 „Je mrtvá.“

 „Cože ?“

 „Helena je mrtvá.“

  „Jak ?“

  Rakovina. Jako její matka. Ona to snad věděla. A spěchala. Snad byla šťastná. Rozloučili jsme se. Šel jsem do své oblíbené zahrádky. Sám. A celou cestu jsem…

  Ale ne, muži přeci nepláčou.



Poznámky k tomuto příspěvku
Kelly (Občasný) - 14.4.2003 > no comment ;o))
Body: 5
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 14.4.2003 > ...
Body: 5
<reagovat 
čtenář orbil - 14.4.2003 > hey chlape, tak tohle je síla!
Body: 5
<reagovat 
orbil (Občasný) - 14.4.2003 > ještě jednou, vlastním jménem: je to hodně silné kafe!
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 14.4.2003 > no nemám co dodat. jedině Skvělé!
Body: 5
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 14.4.2003 >

Od medvidka Brucouna az semhle. No to jsou veci. Mne se to moc, moc, moc libi... (Bohuzel ted budu muset prekopat pokracovani sve vlastni povidky, protoze by se tu podobne zpracovani objevilo trpane dvakrat...) Ale nezlobim se, ze jsi mne predbehl.

(Jo - nechces nahradit ten fallus nejakym normalnej znejicim slovem? Pojdme spolu legalizovat treba slovo pero... Nebo nejaky jiny, ktery nezni jak choroba...)


Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 14.4.2003 > Filip Sklenar> hlasuju pro pyj ;o)) to nezní jako nemoc, nebo jo???
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 14.4.2003 > Filip Sklenar> no oni Bručounkovi predcházely taky věcičky jinýho ražení ;o)...je fakt, že falus nezní zrovna normálně...péro...ale jo, příště...nerad měnim už publikovaný texty ;o))...dik moc
<reagovat 
Vivaldina (Občasný) - 14.4.2003 >

Volila bych něco mezi falusem a pérem. Falus zní fakt divně a popravdě to slyšim poprvý. Péro je v pohodě, ale konkrétně sem by se moc nehodilo.

Jo a jinak líbilo :-)


Body: 5
<reagovat 
čtenář Káča - 14.4.2003 > Je zbytečné cokoliv dodávat, nakonec vše už tady bylo
řečeno... téměř... hnědý oči, všichni si o nich myslej,že jsou smutný, nakonec i já je nosím.
Body: 5
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 14.4.2003 >

No jo, Kelly, pyj je ceske slovo, ale zas se blbe vyslovuje, ne?

Peetea - budu si muset tve prispevky podrobneji zkouknout. :-)


<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 14.4.2003 > Filip Sklenar> no nečekej orgie ;o)...pyj mi nějak nesedí, péro je trošku moc (na tuhle vzpomínku), znám ještě spousty dalších pojmenování pro danej orgán...ale ani ty by to nevyřešily ;o)...ha, neřešitelnej problém !
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 14.4.2003 > Vzdyt jsem to rikal úz na foru - cestina nema puvodni, neutralne znejici pojmenovani pohlavnich organu pro potreby spisovatelu. Ejhle! A to uz jsem se zaprasil nad nejednim slovnikem...
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 14.4.2003 > Filip Sklenar> takže nám nezbude, než tímto směrem posunout to "péro" ;o)
<reagovat 
Prcek (Občasný) - 14.4.2003 > Ty víš za co:-)
Body: 5
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 14.4.2003 > 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1,........
Body: 5
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 14.4.2003 > fíha....
Body: 5
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 15.4.2003 > Jak jsem vcera podotkl - mel jsem to jak serial na pokracovani, ale nelituji toho.:o) Pres usmudlany brejle od Rabako davam jedna se startkou.:o)))) Pekne se to cetlo.
Body: 5
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 15.4.2003 > P.i.k.o> herdek, co jste tam dělali ? ;o) je mi pěkně blbě...určitě je to těma stařenama ! :o)
<reagovat 
centaur (Občasný) - 14.4.2003 > Mile mě to překvapilo, jen ten závěr už je trochu zu viel... a obsah tak útočí na smysly, že se člověk těžko soustředí na něco jiného, tím myslím na kvalitu textu. Jinak moc dobré.
Body: 3
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 15.4.2003 > centaur> pochvala od tebe, vzhledem k tvým přehnaným nárokům na mladé začínající totemácké prozaiky, mě nehorázně těší :o)...je fakt, že ten konec je možná až nefér útok na čtenáře, už jsem to myslím někde psal, že u mě by konec takovýho textu měl být emocionálně nejsilnější...a nakonec takhle to bylo
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 15.4.2003 > .
Body: 5
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 17.4.2003 > Ze začátku se mi to líbilo mnohem víc, ten konec je krapet slabší - váhám mezi 1 a 2. No nakonec dávám 2, ten výsledný průměr bude tak akorát
Body: 3
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 22.4.2003 > Přikláním se k Centaurovi, asi to vystihnul nejlíp, ale já hodnotím tu dynamiku, která tě prostě nepustí.. Dobrý.. :-)) (neváhám)
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 24.4.2003 > Takže chodila s kámošem, tys mu jí vojel, ona ho nechala?, chodila s tebou a pak ti jí píchal ten druhej a ona pak umřela. Hm......:-)) Ale tys to podal líp než já :-))))) Skvělý. Nemám si do čeho rejpnout :-)) takže jen za.....s *
Body: 5
<reagovat 
čtenář macek - 28.4.2003 > ...a fakt se tvaris!
Body: 5
<reagovat 
lamork (Občasný) - 14.5.2003 > Fakt dost dobry.Trosku mi tam nesedi "nejstrategičtější místo"-nevim me se proste to slovo nelibi.Ale je to jen spetka soli v doze.
Body: 5
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 14.5.2003 > lamork> je fakt, ze je to slovo dost krkolomny...jenze ja mam jednu spatnou vlastnost...lenost, kdyz neco napisu, nechce se mi to uz pak opravovat :)...dik moc
<reagovat 
čtenář Pilule - 17.5.2003 > Macek tě viděl onanovat, že ví jak se tváříš ? Spíš si tě ale dovedu představit, jak běháš bosky...

Body: 5
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 19.5.2003 > čtenář> asi covece videla...onanuju kudy chodim :)
<reagovat 
Cum-ley (Občasný) - 13.6.2003 > Souhlasím s Filipem Sklenářem, že čestina má málo výrazů příjemných výrazů pro pohlavní orgány a činnosti s nimi spojené :))) ale celkově se mi to líbí.
Body: 5
<reagovat 
čtenář Římsová - 21.6.2003 > Tak především bych skoro řekla, že Filip Sklenář není žádnej spisovatel. A pak - tahle povídka za to vůbec nemůže, ale klesám pod tíhou takhle megalomanský grafomanie/myšleno na celý Totem. Povídka je taková nějaká taky maličkato grafomanská.... Ale už jsem četla (tady především)horší věci...
Body: 1
<reagovat 
mefisto (Občasný) - 9.7.2003 > dost maso :-))))))
Body: 5
<reagovat 
maxicka (Občasný) - 30.8.2003 > uf..
Body: 5
<reagovat 
nin-ex (Občasný) - 13.10.2003 > výborně napsaný, ten fallus mě taky krapet nesedne, dala bych tam ocas, ale to by zase bylo hrubší... nevím, ale fakt mě překvapilo, jak je to dobrý...
Body: 5
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 13.10.2003 > nin-ex> dekuju, prekvapilo me, ze te to prekvapilo :-) ne...dekuju, potesilas me a to ja dneska potrebuju...takze dekuju 2x...ted jsem si to procital a jeste par slov mi tam nesedne...treba "bosky" apod. ale na ten fallus jsem si uz zvyknul...ten ocas neni zas tak spatnej, ale moc neutralni taky neni :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter