Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Balada pro višeň
Autor: Cid (Občasný) - publikováno 15.4.2003 (13:43:35)

Balada pro višeň

 

.

Nauč mě počítat tajemství,
teď když do nevěsty rozkvétáš,
tvůj stín o cudnosti ví,
kterou dávno ztratil Satanáš.

 

Počítáš jara na kaskády let,
o tvou něhu se včely dělí,
ke kvítkům smí přivonět,
kdo je láskou osamělý. 

 

 

Sestřičko, povídej o trpké krvi léta,
povídej, vždyť i polibek bolí
tou bolestí, co do červánků stéká,
a rosa chutná vyplakanou solí.

 

Zazpívej, jak o tebe se opřel Pán,
když znavený se ze světa vracel,
od prahů lidských odehnán,
plodům zanechal trpké krve pocel.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Felipe (Občasný) - 15.4.2003 > A mas ji - za pocel, za cudnost, kterou ztratil satanas a za dalsi kraviny...
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 15.4.2003 > Co se konkrétních výroků týká, musím souhlasit s Filipem, ale kromě těchto výrazů jsou tam i takové, které se mi líbí - ...rosa chutná vyplakanou solí...počítáš jara na kaskády let...povídej o trpké krvi léta..., takže 2 na vyrovnání skore.
Body: 3
<reagovat 
Cid (Občasný) - 16.4.2003 > Do této chvíle jsem si já hlupák myslil, ze jsi vzdělaný literární člověk, který nám může být svou vzdělaností užitečný. Musím, ale s politováním kostatovat, že jsem potkal pouze další neplodné ale zato nápadně vykvetlé hovno. Kritik, který se sníží na takovou úroveň hodnocení, má dle mého pouze právo držet hubu. Na druhou stranu uznávám, že jistá slova vůbec neodpovídají dnešní době a možná jsou omylem, možná také ne.

Díky Naty.:))))


<reagovat 
rabako (Občasný) - 23.4.2003 >

nelibi se mi to. prijde mi strasne ujeta nekam, kde uz to asi nechapu.... Hlubsi hodnoceni ode me necekej, vlastne ho tady ani nezadas, tak nic... :o)

Znamkovat nebudu, ale jisty souhlas s Filipem i Naty v tomto dile shledavam ....


<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 26.4.2003 > Měl bych být dojat, že jsem dojat....copak je kýč v křesťanství zabudovaný?
Ovšwm nejdrsnější je:

Nauč mě počítat tajemství,
teď když do nevěsty rozkvétáš,
tvůj stín o cudnosti ví,
kterou dávno ztratil Satanáš.

Přijde mi to jako vyložený nesmysl - stín ví...Satanáš ztratil cudnost; a ty jsi ztratil soudnost.

Jak říkám - láska a Bůh jsou nebezpečná témata. V životě to může přinést bohatsví, to ano - ale do literatury bych to sypal opravdu opatrně. A ne takhle brutálně.
A protože mám ke křesťanství celkem úctu (neb znám i lidi normální věřící, bez nutkání koupat se v kýči nejlépe morálním...) tak dávám pštku - protoře: jestli tuhle tradici něco likviduje (alespoň v očích "otevřených" ateistů), pak je to kýč. Takže pět.

<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter