Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
POZDNÍ KAPITALISMUS
Autor: Lagertha (Občasný) - publikováno 22.2.2020 (21:45:34)

„Nepotřebujete spát. Potřeba spánku je fáma. Že potřebujete spát 8 hodin denně? Blbost! Že potřebujete spát alespoň 5 hodin denně? Kravina! Chcete počítat ovečky nebo bankovky? Prodejte ještě dnes svoji postel a staňte se produktivnějším členem naší společnosti!“ - hlásá inzerát nalípnutej na sloupu pouličního osvětlení, kolem kterýho zrovna procházim . V dolní části tohohle inzerátu je nápis „Chcete zjistit, jak přestat spát? Zavolejte na tohle číslo!“ s nastřihnutýma proužkama s telefonním číslem ve spodu papíru. Na papíře řve nápis velkym červenym tučnym písmem „LEVNĚ“ s hvězdičkou, pod kterou je níž malym sotva čitelnym písmem doplněno „z pohledu bohatých zákazníků“. Těchhle inzerátů se objevilo po našem městě v poslední době několik a, aspoň soudě dle utrhanejch papírků s číslem, je o tenhle kurz velkej zájem. Vlastně to ale v dnešní době dává docela smysl – na co přeci spát, když tim nic nevyděláte, neuděláte si konexe s lidma z jinejch korporátů, nezískáte podíl na akciích, neuzavřete obchod.


Vlezu do vchodovejch dveří bytovky, kde bydlim ještě s matkou, otcem a bráchou. Když vcházim do bytu, vidim členy svý rodiny sesedlý v obýváku kolem televize. Televize je autorita, od který se čerpá moudrost. Televize je zdroj šamanskýho vědění. Seděj před ní v půlkruhu, na tváři jim problikávaj různobarevný světla. Skoro ani nemrkaj, rty jemně pootevřený. Vejdu do obýváku a posadim se vedle nich. Pociťuju, že tu je nějaká divná, hustá atmosféra. Čekám, že každou chvíli někdo něco nepříjemnýho řekne a taky že jo.

„Tatínek našel u tebe v pokoji nějaký papírky,“ začne matka.

No jo. Už několik měsíců mikrodávkuju LSD. Je to můj vypořádávací mechanismus s duchem týhle doby.

„Spláchli jsme ti to svinstvo do záchoda,“ dodá otec.

„Já vůbec nechápu, jak do sebe můžeš cpát takový škodliviny. Ničíš si zdraví!“ moralizuje matka a popotáhne z cigarety.

„Maminka má pravdu, měl bys ten hnus přestat brát,“ přidá se otec a přihne si ze skleničky tvrdýho.

„Seš feťák, Adame, obyčejnej feťák,“ okomentuje situaci brácha a zapije tabletku Valia energy drinkem.

Legální destrukce se vyzdvihuje nad nelegální konstrukci. Tyhle lidi si řikaj „obyčejný lidi“. Nejspíš jim ani pod Damoklovým mečem smrti nedojde, co je doopravdy důležitý. A to je směšnýa smutný zároveň.


Radši jdu do svýho pokoje a jdu na internet. Blikne na mě reklama na nějaký rádio, který zprostředkovává přímej přenos z lesa. Klikám na „tohle nechci vidět“, ale reklama nezmízí, jen se změní na inzerci s kachničkama ve svatebním oblečení a s nápisem „Právě dnes vám může pár kaček upevnit vztah“.


Usuzuju, že tohle asi nebude ta pravá platforma pro relax, a tak se jdu radši do města najíst. Jdu kolem jednoho vietnamskýho bistra, odkud to sice pěkně voní, ale nešel bych tam ani omylem. O kuchařích z týhle restaurace se totiž proslýchá, že do nudlí hážou opium, aby se zákazníci stali jejich závislý a chodili k nim na ty nudle pravidelně a častějš. Zákazníci si budou myslet, že jsou ty nudle tak výborný, ale ve skutečnosti budou mít těžkou fyzickou závislost na opiu.


Do zdejšího veganskýho bistra taky nemůžu, protože je veřejnym tajemstvím, že se jeho zaměstnanci bavěj živym přenosem z toalet. Do tohohle bistra tak chodí už jen pár lidí, ale ani ne tak kvůli jídlu, ale kvůli tomu, že z určitejch důvodů právě chtěj, aby je někdo sledoval při vykonávání potřeby.


Zapadnu do nejbližšího fastfoodu, o kterym zatím nekolujou žádný zvěsti. Za pultem vidim ke mně zády otočenou slečnu v džínový bundě. Má na ní nápis „fuck the system“ a nažehlovačky s logama Facebooku, Instagramu, Mekáče, KFCčka, Adidasu, Coca Coly a Burger Kingu. Uznávám, že tady úplně správně taky nejsem, a tak radši rychle vypadnu.


Jdu do sadu a natrhám si pár švestek. Tady mě nikdo nijak podprahově neovliňuje, nemanipuluje, nenabízí prášky proti stárnutí, vykrajovátka na cukroví ve tvaru Karla Marxe ani dildo, do kterýho se dá vložit popel nebožtíka.



Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Stálý) - 30.8.2020 >
.. .


Doporučil 
<reagovat 
Čtenář - 30.8.2020 > Co je doopravdy důležité?
<reagovat 
 Lagertha (Občasný) - 30.8.2020 > čtenář> To je dost individuální, ale většinou se jedná o hloubku a ne šíři.
<reagovat 
Mister NS. (Občasný) - 18.12.2022 > No a takto nejako by mohla vyzerať spoločnosť, keby sa zo sveta stratilo kretanstvo (prípadne čiastočne aj ďalšie tzv. abrahámovské cirkvi a náboženstva)
<reagovat 
Mister NS. (Občasný) - 18.12.2022 > Jedine Kristus (a ,,jeho" pravidlá) sú (môžu byť) záchrancom tohto ľudstva
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter