Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<Zpátky Vytrženo z deňýčku II. z kolekce Vytrženo z deňýčku
Autor: Yfča (Občasný) - publikováno 28.4.2003 (09:53:33), v časopise 4.4.2003
Pokračování>
Každé město, čtvrť a někdy i ulice má svoji svéráznou osobičku. U nás v Holešovicích je to jedna důchodkyně, která vypadá jako sestra Belzebuba. Ostré větry, které vanou od nedaleké Vltavy, v její tváři vykreslily hluboké brázdy, avšak vousů ji nezbavily. Rozčepýřené šedivé vlasy nosí sepnuté do culíku, jenž je pevně svázán černou tkaničkou na boty a na špičce nosu se jí pohupují obroučky nízké cenové skupiny. Kdysi možná obdivované poprsí se jí dneska smutně opírá o vystouplé břicho a kozí nožky většinou zakrývají kalhoty neurčité barvy i střihu. K jejímu imagi patří neodmyslitelná cigareta a pes. Všichni tři šíleně smrdí. Blíže jsem se s ní seznámila před několika lety, kdy jsem se s Káťou, které tehdy byly dva roky, vracela z procházky. Tlačila jsem golfáče, na nichž seděl nákup, a tak Kačabka využila volnosti a ťapala dva metry přede mnou. Najednou se zezadu přiřítil opelichaný vlčák, mohutným skokem přišpendlil Káťu na chodník a začal ji tahat za kšandu od kalhot. Během vteřiny jsem odstrčila golfáče, načutla psa a plačící Kačku uschovala v náručí. Za mnou se ozval skřehotavý hlas podobný vyčvachtanému kolovrátku: "Pani, co to děláte!?! Ten pes si hraje a vy ho za to tak hnusně nakopnete!" Otočila jsem se. Zamračená Belzebubka, se startkou v bezzubých ústech, stála na kraji chodníku, ruce výhružně opřené v bok. Po menší výměně názorů, kdy se mi snažila nakukat, že její fena odřela Kátě obličej, jelikož hrozně miluje děti, jsem jí řekla, ať si svého podvraťáka uváže na vodítko, sic ho příště zabiju. Dotčeně si mumlala, že za fenu dala v útulku stopadesát korun a že to je náhodou čistokrevná rasa. Od té doby si myslí, že jsme kamarádky. Bohužel. Čas od času se na mne slovně vrhá s nadějí, že si budeme povídat. Naneštěstí mi byla v mládí vštěpena hluboká úcta ke stáří, a tak nemám to srdce ji ignorovat a vždy s ní zapředu alespoň minutovou konverzaci. Dnes mne oslovila před papírnictvím. "Konečně je pěkný počasí, co pani," pravila a vypustila oblak dýmu rovnou do mého obličeje. Ač jsem kuřák, rozkašlala jsem se. "Ani bych neřekla, ostatně vždyť vy máte na sobě zimní kabát," povídám. "Ten jenom větrám, aby nebyl v prosinci cejtit plísní," odvětila a znovu mne zahalila cigaretovou mlhou. Když jsem zavětřila, bylo mi jasné, že poslední letošní měsíc je příliš blízko na to, aby kabát chytil jiné aroma. Navíc si na několika místech udělali moli v látce dálnici. Můj pátravý pohled jí neušel. "Je pěknej, že jo," řekla šťastně. "Pani, to je předválečná kvalita! Už ho mám víc než čtyřicet let a furt je jak novej," dodala pyšně. "To teda máte kliku, mně vydrží kabát sotva dvacet let," prohodila jsem. Spokojeně pokývala hlavou, zašlápla nedopalek, zavolala psa a zmizela za rohem.


Poznámky k tomuto příspěvku
Felipe (Občasný) - 28.4.2003 >  je to pekne
Body: 5
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 28.4.2003 > :o)
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 28.4.2003 > Mno....taky jsem jednou potkala vlčáka, ani jsem ho nemusela nakopnout, aby mi natrh pr....:-))Stačilo popadnout mýho Bertíka, kterej se měl stát odpolední svačinkou, a otočit se zády. Takže pochybuju, že Ty bys vyvázla bez následků. Pokud je to podle pravdy, máš velký štěstí, holka.:-)
Body: 3
<reagovat 
 Yfča (Občasný) - 28.4.2003 > Lian> Je to podle pravdy, však je to vytrženo z mého deňýčku... :o) Ona se ta fena skutečně vrhala na děti předškolního věku s úmyslem hrát si s nimi. Pokud vím, tak nikoho nehryzla. Moje Kačaba nebyla jediným mrňousem, jehož onen vlčák dobrácky srazil na zem...
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 28.4.2003 > Safriš. No líbilo se mi to.
Body: 5
<reagovat 
čtenář Helča - 14.5.2003 > Skvěle se to četlo! :-))
Body: 5
<reagovat 
Flegmatik (Občasný) - 2.9.2003 > Perfektně napsané!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Flegmatik (Občasný) - 16.9.2003 >
<reagovat 
Flegmatik (Občasný) - 16.9.2003 >
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 30.9.2003 > Tak tohle je moc pěkně vykreslený!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
0 0 1 (2) 3 4 5 6 7 8 11 12 13 15
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter