Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 16.5.
Přemysl
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Beznadějná holka
Autor: Judy (Občasný) - publikováno 18.4.2003 (20:22:43)

 

Dostala jsem se do opravdu zvláštního rozpoložení. Takovou beznaděj jsem snad ještě nikdy nezažila. 

Ležela jsem na postely a přemítala v hlavě všechno, co mi tam leží. Bude mi dvaadvacet, otcovi padesát. Prarodičům táhne na sedmdesát. Zajímalo by mě, co jim se honí hlavou. Za dalších deset let už tu nemusí být! To přeci musí vědět.

Má to nějaký smysl? Měli děti, pravnoučata a co? Pak odejdou a nechají je tady na pospas, ať se starají.

Nepřijde vám to absurdní?
Asi nemám žádný zvláštní význam, jsem jen další v pořadí. Jsem dcera a vnučka. Další generace. Jako každý jiný. Ani já nejsem výjimkou.

Musím se smířit se všedním životem, protože to tak asi je správné. Kdyby to bylo něco hrozného, tak to nedělají všichni, ne?

Pustila jsem si televizi a všechno to, co jsem viděla a slyšela mi přišlo hrozně směšné (nejsem zase ten typ, který ze sebe dělá bohéma, když tvrdí, že by se nesnížil k něčemu tak komerčnímu jako je televize, jsem normální člověk, který si život s televizí dokáže docela dobře představit, jen tentokrát mi vadilo úplně všechno).

O co se ti lidé snaží? K čemu mi je vidět moderátory vyfintěné a elegantní, když neumí mluvit. Někdy mi připadá, že ani neví, co vlastně říkají. Nepřijde vám, že nejvíce mimiky a důrazu na slova vyčerpají na reportáži o zvířatech? Nezajímá mě, že se narodila nová koala, protože to pro mě není důležité. A ani pro ně ne. Jsou tak veselí jen z toho důvodu, že už mají vysílání téměř za sebou a jsou zase o něco bohatší. Mají povolání, které je baví a dostávají za to hromadu peněz, znamená to ale, že jsou o něco více lidé, než třeba já? Neřekla bych.

Pozoruji ty lidi kolem sebe a nemůžu to ani nijak pojmenovat. Hemžení? Snažení? Život?

Nesmysl!

Nechápu, co tady ještě dělám. Na co čekám? Kam myslím, že jdu? Mám chuť to zabalit. A to myslím to vážně. Smrtelně vážně.

Smrt není řešení, ale je to pomoc. A to zatraceně dobrá pomoc! Která navíc není daleko. Mnohdy na konci vlastní ruky.

Opila jsem se.

 Nevím, co jsem dělala celé 4 hodiny, protože teď už jsou dvě hodiny ráno.

Své tělo jaksi neovládám, jen ho pozoruji. Vidím se, jak sedím na postely a do ruky si zařezávám žiletku. Ani to nebolí. Dívám se na to, jak na zjevení, jako na špatný film. Nemám pomyšlení na nic jiného, než si udělat pořádnou rýhu na ruce. Do žíly. Do masa. Na kost.

Krev teče, tak je to dobré. Ale co když to přežiju a budu mít do smrti pořezanou ruku?

To nechci!

Nechci se zhyzdit ještě víc, než to udělala příroda. Když za to nadávám jí, tak proč to ještě sama přiživovat? Pak, až mi to bude překážet, budu muset nadávat sama sobě. Budu mít jasného viníka. SEBE!

Žádné cizí moci. Žádná nepřízeň osudu. Nic nadpřirozeného. Jen já.

Radši toho nechám. Jenže, jak jsem odkládala žiletku na noční stolek, podjela mi ruka a já se přeci jen pořádně řízla. Přesto jsem nic necítila.

Snažila jsem se usnout a začala si uvědomovat, co mě ráno čeká. Zalepit ruku, schovat lahve, uklidit smetí, porozhlédnout se, jestli jsem něco nerozlila, dát si studenou sprchu a pořádný make-up. A pak také to nejhorší ze všeho. Jít do pracovníhoi kolektivu a tvářit se, jako ten nejšťastnější člověk na světě. Budu se na ně opět mračit a usmívat tak, jako každý den. Smát se proto, abych splňovala jejich teorii, že jsem praštěně veselá kopa a mračit proto, aby věděli, že se také umím přetvařovat do podoby nešťastného člověka, jako oni.

Nemluví se mnou. Mluví o mně.

Nesnáším je!

Jak dlouho je asi možné, takto vykyvovat. Kymácet se ze strany na stranu. Přes den se smát a v noci umírat.

Spousta věcí nejde změnit, kvůli různým vnějším okolnostem.

Musí skončit sami. A já si na to ještě pár let počkám...      

Do té doby mě budou dostávat do beznadějně nesmyslného stavu i blbé televizní noviny.

    



Poznámky k tomuto příspěvku
Igracek (Občasný) - 18.4.2003 >

uffff, sem si vodech, este zijou normalni lidi

 

( na posteli -ja vim, jen blba gramatika:)


Body: 5
<reagovat 
centaur (Občasný) - 18.4.2003 > cynicky řečeno: vítej v postmoderní době, laicky: no jo, co se dá dělat, tak to má každý
<reagovat 
 Yukel (Občasný) - 19.4.2003 > centaur> Cynická perla: Praxe mluví jasně - sebevraždy páchané žiletkou na zápěstí jsou z drtivé většiny neúspěšné, neboť šlachy jsou tvrdé, tepny až pod nimi, žiletka příliš pružná a oběť posmoderní vrženosti nervózní. Před žilním vykrvácením stačí většinou někdo zakročit, občas také pachatel nahlédne svou situaci z jiné perspektivy a ruku zas zalepí - má na to spoustu času. V posteli, tedy bez teplé vany - zrychleného krevního oběhu, úspěšnost ještě klesá.
Děvět z deseti lékařů doporučuje pravidelnou sexuální údržbu, desátý okno.
<reagovat 
 Zmýlená (Občasný) - 19.4.2003 > Yukel> Díky, to jsem vždycky chtěla vědět ;)
<reagovat 
Leora (Občasný) - 18.4.2003 > Mě to připadá hranaté, když to mělo být kulaté. Je to tak nepřirozeně napsané, jen málo ze všech těch pocitů vyzařuje opravdu upřímně, no nevím... sem tam to je docela dobrý, je tam pár opravdu zajímavých postřehů, ale styl není O.K.
<reagovat 
 Judy (Občasný) - 19.4.2003 > Leora> Nic upřímnějšího jsem v životě nenapsala. Kdyby to četli třeba moji rodiče, vezli by je do pakárny. A to bys teprve viděla, jak by to bylo kulatý...
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 18.4.2003 > Na delší debatu. Jedno z lepších děl na daný téma.
<reagovat 
 Zmýlená (Občasný) - 18.4.2003 > DeadKennedys> opravdu na delší. ale řekla bych, že je to spíš jedno ze slabších děl na daný téma. ani čisté a bezprostřední (viz leora) ani žádný nový úhel pohledu nebo zajímavý způsob vyjádření.

vzkaz judy: ani dost málo ne beznadějná. o nic míň než jiní... bude líp, on se zase nějakej ten pseudosmysl najde.
<reagovat 
 Judy (Občasný) - 19.4.2003 > Zmýlená> Možná by ti připadalo zajímavější, kdybych to popsala více do hloubky, jenomže to už bych jaksi nejspíš nebyla na totmto světě.
<reagovat 
centaur (Občasný) - 19.4.2003 > To sem nežral... právě jsem prakticky to samé napsal do fóra aniž bych si přečetl tvůj příspěvek. Neznáme se odněkud?
<reagovat 
 Yukel (Občasný) - 19.4.2003 > centaur> Ze skupinových terapií pro postmoderní puberťáky?
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 21.4.2003 > Ale ne. Dobrá nebudu hodnotit, ale zkus radši trochu myslet a psát něco co má smysl. Jen připomínám - nehodnotím to co děláš (nebo neděláš), ale co píšeš. A to je asi taky na delší debatu (jaké my postmoderní puberťáci rádi vedeme).
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 22.4.2003 >

Zmýlená : Taky neříkám, že je to na výbornou, ale pokud srovnám s díly podobnýho ražení tady na Totemu, jsou zde horší propadáky.

 

Judy : Jo - právě upřímný, osobní a nehraný - tak to na mě působí (ale pochopitelně to můžeš hrát, výhoda netu),  styl pajdá, ale neva.


<reagovat 
Kelly (Občasný) - 23.4.2003 > Nehodnotím tvoje pocity, ale literární úroveň - a ta je podle mě průměrná.
<reagovat 
afro (Občasný) - 28.4.2003 > Jo, jo, NO FUTURE!!! :-)
Jan Pelc:...a bude hůř - měla by Tě potěšit.
<reagovat 
 Judy (Občasný) - 2.5.2003 > a-front> Četla jsem...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter