Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

  SEZNAM RUBRIK
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Rozhovor se slepičkami, na jihu Moravy (z kolekce „Odposlechnuto“)
Autor: Zeanddrich E. (Občasný) - publikováno 7.1.2022 (00:21:24)

Rozhovor se slepičkami, na jihu Moravy (z kolekce „Odposlechnuto“)

(obdobné se ovšem se mi zde stalo, ke konci prosince 2021, či na začátku ledna 2022, nejméně dvakrát -třikrát )

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::







Přicházím navečer, již za šera, uzamknout dveře, a zhasit světlo ve chlévě, ve kterém, (zejména) přes chladnější část roku, hřadují naše slepice.



Ještě cca metr přede dveřmi, při cestě ke chlévu, startuji rozhovor: ..tak co, slepičky naše, už ležite?!



..Respektive.. ..už sedíte?, opravil jsem se.



To se mi ale také nějak nezdálo, a tak se do třetice všeho dobrého raději ptám ještě přesněji: ..už spíte?!



Teprve při těchto slovech ..klika cvakla,..., dvéře letí,…, Roman vchází do dveří.. .



Shledal jsem, že slepičky sice již spořádaně sedí na bidlech, ale že na mne kulí svoje očka (-některá to levé, některá to pravé,…, a některá, při přímém pohledu vpřed, zvládala na mne kulit i obě svoje očka najednou) .



Usoudil jsem tedy, že slepičky rozhodně zatím nespí,…, ale že přesto je možno (nebo dokonce přímo záhodno) světlo již zde zhasit, a dveře uzamknout.. .



Abych tedy nějak smysluplně dokončil svůj rozhovor (co si budeme povídat, do té doby to spíše byla moje samomluva), řekl jsem ještě: ..já už vám tu zhasnu světlo, a zavřu dveře, jo?!





-A teprve teď se z bidla ozvala některá ze slepiček (nevím jistě, jaké použít citoslovce, a tak mi nezbývá, než se spolehnout na určitou vaši znalost slepičí řeči): ..dik, dik!





Znělo úplně jako: ..jo, …, jo!



(a ovšem -nezapomněl jsem potom, při svém odchodu z chléva, ještě poděkovat za nejčerstvěji snesená vajíčka..).


Poznámky k tomuto příspěvku
František Vyrut (Stálý) - 13.1.2022 > Skoro fejeton, k řeči, hodilo by se, asi, kvok?
Doporučil 
<reagovat 
 čtenář zeanddrich e. - 13.1.2022 > František Vyrut> 

díky, Franto:)

Ne, „kvok" to nebylo:)

Bylo to prostě takové to slepičí hlesnutí, které prostě nevím, jak přesně dát do citoslovce :)







<reagovat 
anae (Občasný) - 8.1.2022 > kdybych byla vskutku z jižní Moravy, tak tam jsem furt - pročs ty emigroval? ...
<reagovat 
 čtenář zeanddrich e. - 13.1.2022 > anae> 

Díky, Anae:)

Zvenku to možná vypadá *idylicky; -to ale je docela časté (a i kdyby to ..idylické bylo - neměl by člověk žít postupně alespoň ve dvou prostředích?)

*ale náš kraj je hlavně zemědělský; -Tobě by se snad chtělo pracovat na poli, v sadu či vinohradu téměř denně téměř za každého počasí -ovšem s nejistým výsledkem Tvé práce? (a ještě nedávno i bez jakékoliv dovolené, jelikož ..zvířata doma chtějí žrát každý den)

((např. já jsem do svých 18 let byl v létě možná 2-3 krát někde na týden, a 2-3 krát na pion. táboře, apod. :) ))


<reagovat 
Čtenář - 7.1.2022 > Kur domácí je za posledních sto let nejúspěšnější živočich na planetě. Proto si s ním povídat je rozumné.
Sám se sebou jako jula, nebo s ufonama, nebo s dýní, to ne! Se slepicema. Jen tak dál.
<reagovat 
 PřilítliMimozemšťani (Stálý) - 7.1.2022 > čtenář> 


Nejúspěšnější živočich, o to jste usilovali ne? Když budeš hodný, tak budeš v příštím životě slepice v Zeanddrichově kurníku. Vidíš, jak je na ně hodnej ne? Taky můžeš skončit v klecovým chovu.
Vyzvoň všechno, co víš.


Doporučil 
<reagovat 
 čtenář zeanddrich e. - 13.1.2022 > čtenář> 

já mluvím s každým, u koho vidím dobrou vůli, nebo alespoň klid, a nenásilnou náturu, čtenáři :)



<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter