Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
filmový maraton z kolekce akce
Autor: jazda (Občasný) - publikováno 29.4.2003 (22:09:29)

Filmový maraton Premiere v Palace Cinemas Letňany

 

 

V prostorách Palace Cinemas Letňany se v pátek 25.4. utvořila dlouhá fronta lidí kroutící se jako had až mimo prostory kina. Postávalo zde zhruba 250 osob a právě se chystaly překonat světový rekord v nepřetržitém sledování filmů, který má hodnotu 65 hodin. Nový cíl má hodnotu dokonce 67 hodin. A myslím, že již mohu prozradit, že se ho podařilo překonat 14 lidem.

 

Ale teď pěkně od začátku. Jak vlastně celá akce probíhala?

 

Zahájení

 

Začátek byl naplánovaný na 18.00. Bohužel se ale u třech stolků, které byly pro zápis vyhrazeny, zcela nečekaně nestihlo zapsat všech 250 soutěžících během plánované půlhodinky a tak se začátek posunul až na sedmou hodinu večerní, kdy se sál konečně otevřel a lidé se mačkali a tlačili, aby zabrali nejlepší místa a zaujali pohodlnou polohu, kterou během následujících 3 dnů x-krát  změnili jen aby udrželi zrak a vlastně celé tělo při životě. Filmy se totiž museli pečlivě sledovat, což prověřil testík po každém z nich a hlavně se nesmělo spát. Už od deseti sekund se zavřenýma očima jste mohli být vyloučeni.

Pravidla byla jednoznačná. Jen přestávky se nám z původních 15 minut asi vlivem vysoké teploty srazily na 5 minut za každou hodinu filmu. Takže si každý spočítá, že nám povětšinou 5 plánovaných minut zmizelo do neznáma.

Po přivítání a seznámení s těmito fakty oznámila slečna z pořádající agentury Dobrý den že je maraton  zahájen a to filmem Pupendo ke kterému jako k jedinému nebyly rozdány testy s dotazy prověřujícími jestli soutěžící vnímají projekci.

 

Testy

 

Na lístečky formátu A5 s předtištěnými otázkami k danému filmu musel každý napsat celé jméno a přidělené číslo. Poté bylo nutné vyplnit tři soutěžní otázky.

 

První se stereotypně opakovala. Vyžadovala po soutěžících znalost celkového počtu upoutávek, kterými byl film proložen a samozřejmě názvy filmů, kvůli kterému  byly vyrobeny.

Hned jak se proslechla informace o vkládání upoutávek objevil se nejeden kyselý obličej. Není divu, filmy které se na maratonce chystali by jistě zlákaly nejednoho z Vás a myšlenka, že v nich budou jakési pochybné reklamy moc nepotěší asi nikoho.

To ale ještě nikdo netušil, že narozdíl od všech filmů nebudou ukázky širokoúhlé, ale jako širokoúhlé budou promítány. Důsledkem byl obraz protáhlý do šířky, takže místo zlého kapitána z plátna křičel patrně bratranec pana E.T..

Hned po první upoutávce si všichni uvědomili, že neslouží jako reklamy, ale výhradně jen jako kontrola pozornosti. Teda pokud ti všichni souhlasí, že k filmům jako je Forest Gump nebo třeba trilogie Hvězdné války (tedy díly 4, 5, a 6) a další není vhodné psát „Již brzy ve Vašem kině“.

 

Druhá otázka se ptala na filmové představitele jednotlivých rolí, tvůrce nebo jednotlivé postavy. A až na film Galaxy Quest, kdy se vzhledem ke krkolomné formulaci otázky a postupující únavě ozývaly zmatené hlasy, čí jména že jsou to vlastně žádaná, bylo odpovídání jednoduché. Všechny podobné informace se přece dají vyčíst z titulků.

 

A konečně třetí a poslední otázka. Ta se vztahovala k ději a nelze ji vyčíst v titulcích, dokonce se ani nedá říct obecně, co po soutěžících chtěla, proto uvedu alespoň příklady:

Big Lebowski – Co zavinilo drobnou autonehodu Duda?

Tenká červená linie – Kde se odehrává?

Lazebník sibiřský – Co je Lazebník sibiřský?

 

Ačkoli jsme se před zahájením dočetli, že v testu lze udělat chybu a vyřazení hrozí až za dvě mýlky, skutečnost byla jiná. Stačila jediná chybička a soutěžící skončil. Možná měla tato nulová tolerance nahradit dva velké testy. První v sobotu v deset hodin ráno a druhý ve stejnou dobu v neděli. Nakonec se ani jeden nekonal.

 

Občerstvení

 

Samozřejmě, že soutěžící nemohli zůstat o hladu a žízni. Teoreticky si sice mohli vzít vlastní zásoby, ale uznejte, že by to při plném sále bylo trošku na obtíž a tak přicházejí na scénu dvě sponzorské jinak navzájem si konkurující firmy. Pravděpodobně se mi už nenaskytne pohled jak si lidé berou jednou rukou kuřecí stehýnka od jedné a druhou hamburger od druhé firmy a to tak, že z jednoho pultu.

Dva giganti na poli rychlého občerstvení, ale nebyli jediní, kdo poskytoval vybrané pochutiny vyhládlým účastníkům. Maratoncům pomáhali přečkat krušné časy i kuchaři klasické kuchyně a to prostřednictvím nejednoho opravdu výborného jídla. Které bylo připraveno o vybraných přestávkách spolu s ovocem.

Pít se samozřejmě musí taky a to pořádně. Proto tu byla vždy připravená jak káva, cukr a mléko tak i vychlazené nealkoholické nápoje

 

Sečteno a podtrženo stravování zde bylo zajištěno výborně. A protože soutěžící nemohli opustit prostory kina, zařídili si v nejednom případě donášku různých pochutin až pod nos. Což pravidla samozřejmě dovolovala.

 

Soutěž

 

Co ale vedlo všechny ty lidi ničit se před stříbrným plátnem, sáhnout si až na dno a promrhat tak slunný víkend? Bezpochyby byla ohromnou motivací hlavní cena: domácí video v hodnotě 65 000 Kč, které po celou dobu svůdně postávalo mezi dalšími lákavými cenami hned u občerstvení. Únava je ale krutá a tak se nejeden účastník postupně loučí s nadějí na výhru a opouští prostory kina s myšlenkami zahrabanými doma hluboko v peřinách.

A tak řady řídly a soutěžící vymýšleli nejrůznější triky jak se oživit. Fantazie sahala od klasické čokolády až po potírání ledem z občerstvení a co já vím kam ještě. Všude nás doprovázela silná vůle a o nic slabší vyčerpanost.

 

Nedělní události

 

Plán byl sice takový, že největším oživením bude návštěva herce pana Jaroslava Duška, který měl přijít povzbudit soutěžící, skutečnost byla bohužel jiná. Nechci vyvolat pocit, že by pan Dušek na zbylou padesátku soutěžících zapomněl. To by byla mýlka, on opravdu přišel, energicky pozdravil soutěžící a odešel s úsměvem na rtech, i když soutěžící už neměli sil na stejně vřelou odpověď. Stala se ale jiná „drobná“ nepříjemnost.

Možná už Vás v úvodu zarazila délka starého rekordu. Možná jste četli o 50 hodinách 55 minutách z Bankoku. V tom případě Vás můžu ujistit, že jste četli dobře, ale starou informaci.

V únoru byl totiž bankokský rekord překonán novým 65 hodinovým. To ovšem organizátoři zaznamenali pozdě a tak se diváci o této skutečnosti dozvěděli v neděli odpoledne když už v mysli probíhali vysněnou cílovou rovinkou. Znamenalo to tedy, že se zbývající  třicítka soutěžících pokoušela vydržet o 7 filmů víc, pořadatelé těch 7 filmů museli sehnat, kuchaři uvařit ještě jeden oběd a navíc bylo potřeba vymyslet nové testy.

 

Testy II

 

Na první pohled se testy nové od starých nikterak nelišily, rozdíl tu ale byl a to podstatný.

U první otázky byla změna zanedbatelná. Zpravidla šlo o nízké číslo (počet ukázek). To je ale snadno pochopitelné díky nedostatku času na přípravu.

U dalších otázek už byla změna opravdu významná. Dotazy totiž nepadali pouze v souvislosti s promítaným filmem, ale i s filmy již dávno minulými. Dokonce se objevili i záludnosti, které soutěžící z filmu nemohl zjistit. Například si nemyslím, že po shlédnutí filmu Jackie Brownová se v mé hlavě vynoří přehled všech filmů, které kdy režisér Quentin Tarantino natočil. Dokonce ani v X-manovi se žádný z hrdinů nepochlubil, že hrál i v Pánovi prstenů a Star tracku.

Jisté je jen, že i nové testy byly napsány. Všem sice svítili mobilní telefony jako o závod jak se radili přes SMS a bez problémů jsme mohli zaznamenat i zvýšenou hladinu hluku díky spolupráci přímo v sále. To bylo jedním důvodem, že nikdo nevypadl za špatné odpovědi. Druhým důvodem bylo zmírnění pravidel, které dovolovalo postoupit pouze na základě správného počtu vložených ukázek.

Když už se zmiňuji o jedné změně, měla bych poznamenat i druhou. Ta byla umožněna sníženým počtem soutěžících a zabránila jim navzájem se budit a i rady byly omezeny. Nové pravidlo nedovolovalo, aby sedělo v jedné řadě více jak dva soutěžící.

 

Závěr

 

Celá série projekcí skončila kolem třetí hodiny v pondělí odpoledne. Jak už bylo řečeno na začátku světový rekord překonalo 14 lidí a každý z nich dostal zaslouženou odměnu. Její hodnota se určovala na základě posledního testu, který se ptal na jména a počet všech promítaných filmů. Součet titulů měl hodnotu 27 a dva filmy se dokonce opakovali. Dohromady tedy byla možnost shlédnout 29 představení během čtyř dnů. Takový nášup Vám jen tak někdo nenabídne. Snad až příští rok na druhém ročníku.

 

Promítané filmy:

Pupendo                      Klub rváčů                               Johny English

Big Lebowski               Lazebník sibiřský                     Nuda v Brně

Gladiator                      Ponorka U-571                       Amélie z Montmartru

Moulin Rouge              Tenká červená linie

Mumie se vrací            V kůži Johna Malkoviche

Shrek                           Zelená míle

Slepičí úlet                   Jackie Brownová

X-men                         Lepší být bohatý a zdravý než chudý a nemocný

Zoolander                    Evita

Akta X – film               8 miles

Černočerná tma           X-men II

Galaxy Quest               5. element



Poznámky k tomuto příspěvku
jazda (Občasný) - 29.4.2003 > autor má zájem o hlubší kritiku jen to zapoměl zaškrtnout:)
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 1.5.2003 > No, výběr filmů je slušivý, což o to, ale obávám se, že jinak je podobná akce čistě jen úlet  a s láskou k filmům nemá moc co dělat. Film si musím vychutnat a pak ho v sobě nechat ještě několik hodin "bobtnat" a ne hustit do sebe další a další. Dva by se ještě, myslím, daly zvládnout, snad i tři, ale pak už nevím, nevím, ale třeba nejsem ten správný filmomol :o)
<reagovat 
 jazda (Občasný) - 1.5.2003 > Kajman> no to máš pravdu pak už je všechno jen takový polosen. Naštěstí jsou ty filmy dost jednoduchý. myšlenku bych asi už nepochytila:)...je to vážně jen úlet, ale celkem zábavnej když tam jde víc lidí spolu
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 30.4.2003 > Pulku filmu jsem videl, takze bych to vyhral, nebot bych ty filmy prospal.:o))))
<reagovat 
 jazda (Občasný) - 1.5.2003 > P.i.k.o> 

to asi ne. Bylo to ceklem slušně hlídaný proti spánku. a navíc i když jsem spoustu filmů taky viděla už dřív, odpovědi jsem nevěděla nebo si nebyla jistá. koneckonců to můžeš příští rok zkusit, je to dost silnej úlet


<reagovat 
 P.i.k.o (Občasný) - 2.5.2003 > jazda> Ochrana proti spanku jsou ty testy, ne? :o)))) Ja bych to asi nezvlad.
<reagovat 
 jazda (Občasný) - 2.5.2003 > P.i.k.o> no to taky, ale zároveň tam chodila "hlídka" a když někoho viděla se zavřenýma očkama...šup s nim ven. Ze začátku to asi bylo dost nemožný všechno zachitit, ale pak už měli 100% přehled. No je to určitě nadlidský výkon...bláznovství, ale asi do toho příští rok jdu:o)...
<reagovat 
 P.i.k.o (Občasný) - 2.5.2003 > jazda> ja jdu taky, clovek aspon shledne nekolik filmu zdarma,ne?.o)))))))))))))
<reagovat 
 jazda (Občasný) - 2.5.2003 > P.i.k.o> jo je to pravda...jen pořadí je bohužel náhodné tak nevim co ještě zvládnu a jestli to má cenu...meet you in cinema
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 6.5.2003 > Pochlubíš se nám, jestli jsi to vydržela do konce?
<reagovat 
jazda (Občasný) - 6.5.2003 >

nene to bych nevydržela, ani kdybych moooc chtěla...byla jsem tam většinu času, ale s pauzama...díky školnímu tv studiu jsme si sehnali pressku...máme pár fotek a tenhle článek, ale příště to zkusim

Vlastně jsem chtěla už teď ale kamarád nás přes své sliby nezaregistroval...příště na nikoho nespoléhám


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter