Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Poutník a poutníci II
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 20.1.2023 (10:20:17)
Sedím v baru. Pokouším se slepit útržky vzpomínek na Ni. Vzpomínky se tříští, vlastní silou slepují, opět tříští, letí na všechny strany, plní kouty baru, ve finále sletí do sklenky, kterou naráz vypiji. Má bolest vzrůstá, skoro neregistruji návštěvu WC, opět usedám, až pohlédnu vzhůru. Spatřím své zpomaleně zrychlené myšlenky a na okraji jednu, jež na mě zkoumavě hledí. Osahává mě barvami pohledu, převládá černá, až mne prozáří blesk. V jeho středu vidím onu vzpomínku, jak drze opouští ostatní, dává jim a sobě pocit vysvobození, a na tváři se jí rozhostí úsměv, který přenáší také na mne...Vstávám, opouštím bar a děkuji. Na ulici se rozhlédnu a rázem se ocitám na útesu. Hledí na mne dva kameny. Dva, šeptám, dva hledající trávu. Znehybnění tokem času, samotou v sobě. Mezi nimi žena. Pohlédne na mě trny bolesti. Zkamením. Dalším pohledem mě roztaje, zamává a odchází zahalena hávem krásy. Z jejího srdce skane několik kapek měnících se v pramínek a posléze v řeku. Uchopím ženu za ruku a vstupujeme do vod za koncertu barev a tónů. Jeden, šedobílý, ji vezme a kamsi unáší za doprovodu tančících hlasů. Vycházím z řeky. Zbylé barvy poletují kolem a poté se tiše snášejí v můj pohled. Prosívám je nesmělými prsty srdce a nechávám vířit. Jedna, oscilující mezi černou a bílou, připomíná strom, jenž rostl na návrší za rodnou vesnicí a vzepřel se kořeny osudu země. Když pohlédnu vzhůru, začnou větve vzývat osud nebes. Kráčím dále.


Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 21.1.2023 > Nevrč, trole
<reagovat 
Peslov (Občasný) - 21.1.2023 > Nejsem si jist, zda mohou ,,větve vzývat osud nebes" -respektive, co o vlastně vůbec znamená ,,vzývat osud nebes"
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 21.1.2023 > Peslov> Základ je v jednom dílu Miniatur - vztah kořenů a větví. Větve - pojato jako prosba, vzývání, alegorie osudu člověka... Děkuji za připomínku. Franta.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 30.1.2023 >


.. .


Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 31.1.2023 > Zeanddrich E.> Děkuji a zdravím. Franta.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter