Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Poutník a poutníci II
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 22.1.2023 (10:55:06)
Nad námi se klene nebe, oslovuje všechny, včetně mne. Ukazuje na jediný oblak a sesílá ho, aby mi upravil mrak obočí. Jsem chvíli naštvaný, poté odpouštím a odcházím. Za mnou se ozývají nejasné zvuky. Jdu blíže, mlčky je pozoruji, lituji, že nemám zkumavku, aspoň je kladu na dlaň, zdravím každého zvlášť, rozpoznávám citoslovce, v první řadě se představí haló, ó, za nimi houkne nevybíravé he, pod nohama se rozsypou bác, cink, prásk, břink, venkovský dvorek připomenou haf, mňau, vrkú, frnk. Skoro se mě dotkne rozkazovačné hej! Připomene dětství, mládí, zaměstnání, podivíny života bez života. Skoro netečně zaznamenávám hlas, jenž praví: proč? Snažím se od všeho utéci, zapomenout. Narazím na opuštěnou zastávku. Vše kolem zavíří, zavoní a zastávka zjeví Její rozzářené oči. Poodhalí další tajemství. Přede mnou defilují pohledy, a některé nejsou rozzářené. Vzpomínky vedou do vesnice dětství, zavírám oči, ohmatávám střechy, sklouznu do útrob domů, jejich osudů, vydám se na výlet končící na kopci. Další vzpomínky připomenou záblesk, ve kterém hladím paprskem lásky její srdce. Ona vzápětí vysílá pohled lemovaný křišťálovým cinknutím. Vycházíme na louku, rozdýcháváme vločky pampelišek, pozorujeme jejich cestu a začínáme věřit v Osud. Oči letí výš. Nebe nás úsměvem zdraví, posílá pár kapek. Děkujeme, po chvíli zjišťujeme, že darovalo slzy bolesti.


Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter